Gå til innhold

Skjermanbefalninger

auduuun

Anbefalte innlegg

Kort sagt.. hvis jeg får returnert Hansolskjermen (710D) som var bølgete og fæl i bildet når jeg flytta vinduer opp og ned, så vil jeg gjerne ha noe av samme ulla:

Flat skjerm

100Hz

17" (eller 19")

Til en grei pris<3-4000

ikke triniton.. (striper +for dyr)

any suggestions?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gått rundt og lurt på.. Hvordan er det å se på en triniton skjerm? Noen sier det er fælt, at de kan se striper, mens andre forguder den over alt anent.. kan ingen forklare meg det? Jeg kjenner ingen som har en slik skjerm, og vet heller ingen plass i nærheten hvor jeg kan se en.

Lenke til kommentar

Jeg har en Sony G400 med 19" FD Trinitron. "FD" betyr at den er fullstendig flat. Og den er kjempebra!!

På andre skjermer hender det at jeg får kløe eller iritasjon i øya, men ikke med denne skjermen. Den er veldig skarp i kantene. Med en gang var den litt skjeiv i bildet på ene sida, men nå har det retta seg opp. Du kan legge en linjal over skjermen hvor som helst og en stripe med pixler vil følge denne helt perfekt. Dessuten er alle punktene firkanta og ordna i rutemønster, slik at rette streker blir helt rette i kanten når man ser nøye på dem, ikke med en svak takkete kant slik det blir på vanlige skjermer.

Jeg skjønner ikke hva andre har imot Trinitron, jeg har bare positivt å si, iallfall om de modellene jeg har sett. Det eneste (litt) negative er at det er to vannrette veldig tynne linjer som går på tvers av skjermen for å holde oppe grillemasken. Men dette synes bare svakt på lys ensfarga bakgrunn, og er umulig å se i spill, filmer, etc. Tør jeg også foreslå kombinasjonen FD Trinitron 19"++ og TV-kort (f.eks. ATI All-in-Wonder)? Det er bare så perfekt!

Lenke til kommentar

Var det ikke slik at 17' Triniton hadde en strek, mens 19' og 21' har to streker ?

Disse strekene legger man som regel ikke merke til. i alle fall ikke når du har brukt den en stund. Noen jeg kjente la ikke merke til den selv om han hadde brukt den i 6 måneder. han så de først da jeg sa at han hadde de :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...