Gå til innhold

Kjøp av laptop: Asus V1J eller Acer TM 82004WLMi?

Rune_

Anbefalte innlegg

Sitter å titter på disse to maskinene:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324291

og

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=29360#

De har like mye disk plass, samme gfx, samme diskplass, like stor skjerm, samme oppløsning osv. 0.3kg forskjell på vekten, noe som ikke har så mye å si. Annet har jeg ikke tittet så nøye på da begge egentlig står til krav av ram, gfx, cpu og skjerm.

Noen som anbefale, har negative/positive erfaringer eller meninger med de to, eventuelt andre maskiner til samme pris, eller ca samme med bedre ytelse osv?

Takker for all hjelp. Ser nå at Elprice har Acer Ferrari 5006 til 15k, men ytelses messig er det jo latterlig at den er så dyr. :no:

Endret av Rune_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter å titter på disse to maskinene:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324291

og

http://netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=29360#

De har like mye disk plass, samme gfx, samme diskplass, samme cpu, like stor skjerm, samme oppløsning osv. 0.3kg forskjell på vekten, noe som ikke har så mye å si. Annet har jeg ikke tittet så nøye på da begge egentlig står til krav av ram, gfx, cpu og skjerm.

Noen som anbefale, har negative/positive erfaringer eller meninger med de to, eventuelt andre maskiner til samme pris, eller ca samme med bedre ytelse osv?

Takker for all hjelp. Ser nå at Elprice har Acer Ferrari 5006 til 15k, men ytelses messig er det jo latterlig at den er så dyr.  :no:

6833912[/snapback]

Hei

Har 8204 selv, og er fornøyd. sleit litt med vifta i beynnelsen, mne var bare noe instillinger som skulle til, men nå går alt smukt=)

Lenke til kommentar

vurdert Zepto maskinen fra netshop.no?

edit: så at de hadde Core 2duo nå!

'Billig' alternativ:

1 stk. Produksjon og testing av PC bærbar PC (På lager 100+)

1 stk. S_Zepto W15-945PM barebone 15,4" WSXGA+, BT/Kortleser/Napa (På lager 13)

1 stk. Sony Slot-in DVD-RW DL Til Zepto 6214 og 6615 (På lager 20+)

1 stk. S_Zepto tastatur 6x15WD Norsk layout (På lager 20+)

1 stk. LapBack Backup software OEM Denne versjonen kan kun kjøpes med ny PC (På lager 100+)

1 stk. Intel Core 2 Duo T7200 2GHz FSB667 4MB CACHE BOXED Dual Core (Ubekreftet 15.09.2006)

1 stk. Kingston 1 GB 667MHz (5300) DDR2 SODIMM Non-ECC CL5, 200 pins, (På lager 100+)

1 stk. Kingston 1 GB 667MHz (5300) DDR2 SODIMM Non-ECC CL5, 200 pins, (På lager 100+)

1 stk. Hitachi 2,5" 100GB S-ATA 7200RPM Travelstar E7K100, 8MB cache (Ubekreftet 11.09.2006)

1 stk. Zepto Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (På lager 13)

1 stk. Intel Pro Wireless LAN Mini PCI Express 11-54MBPs 3945ABG (På lager 20+)

-----

total: 14 895,-

Litt dyrere alternativ:

Den beste prossesoren! Men HDD på 100GB(5400rpm) (drømme pc'en min :dribble:)

1 stk. LapBack Backup software OEM Denne versjonen kan kun kjøpes med ny PC (På lager 100+)

1 stk. Intel Core 2 Duo T7600 2,33GHz FSB667 4MB CACHE BOXED Dual Core (Ubekreftet 11.09.2006)

1 stk. Hitachi 2,5" 100GB S-ATA 5400RPM Travelstar 5K100, 8MB cache (På lager 5)

1 stk. Zepto Microsoft Windows XP Home OEM Norsk versjon m/SP2 (På lager 13)

----------------

total 17 645,-

det bare å redigere selv!

edit: glemte det med batteri...

12 Celle batteri!!! 1295,- i tillegg til den billigste blir ca. 15200,-

Endret av Singh tha king
Lenke til kommentar

1 stk. Intel Core 2 Duo T7600 2,33GHz FSB667 4MB CACHE BOXED Dual Core (Ubekreftet 12.09.2006)

1 stk. Hitachi 2,5" 100GB S-ATA 7200RPM Travelstar E7K100, 8MB cache (Ubekreftet 12.09.2006)

Ingen

Tror nå virkelig dette kunne høres ut som en skikkelig kraft pakke. Har den siste lille tingen Acer og asusen manger, nemmelig 7200rpm disk. Har dette stor forskjell på ytelse? Vil det være merkbart?

RRhoads, lite int. alt for svak cpu på den maskina der.

Lenke til kommentar

Jeg sliter litt her jeg altså. Har satt opp den Zepto maskinen som kan sees i posten over, men missliker at skjermen ikke har slik blank overflate. Acer maskinen har en "svakere" cpu enn Asus maskinen, men Asus maskinen er også den dyreste av de alle.

Finnes det noen mulighet for å få en maskin som SER bra ut, har blank skjermoverflate, Intel Core 2 Duo T7600 CPU, 2gb ram, 7200RPM disk på 100gb eller mer OG heftig grafikkort?

Lenke til kommentar
Jeg sliter litt her jeg altså. Har satt opp den Zepto maskinen som kan sees i posten over, men missliker at skjermen ikke har slik blank overflate. Acer maskinen har en "svakere" cpu enn Asus maskinen, men Asus maskinen er også den dyreste av de alle.

Finnes det noen mulighet for å få en maskin som SER bra ut, har blank skjermoverflate, Intel Core 2 Duo T7600 CPU, 2gb ram, 7200RPM disk på 100gb eller mer OG heftig grafikkort?

6871360[/snapback]

'

skjekk denne: Acer aspire 5671

Lenke til kommentar
snipp

6871360[/snapback]

'

skjekk denne: Acer aspire 5671

6873477[/snapback]

du er vel ikke hhelt borte?

CPU'en er ikke kraftig, den har ikke core 2 Duo.

Den har en 5400rpm hdd, han vil ha 7200rpm.

2Gb ram, den har 2x512, kan seff oppgraderes men men

det eneste som kan passe han er skjermkortet. :hrm:

6873585[/snapback]

så du mener den er elendig til spill?

Lenke til kommentar

Den er ikke elendig til spill. Men er jo latterlig å anbefale en maskin som er til de grader svakere ytelsesmessig enn de jeg selv har sett på, og med en mye lavere pris når jeg selv har satt meg en ganske høy pris. Jeg ønsker en maskin som er hakket hefigere enn alle de 3 jeg har sett på over, men det er jo ikke å finne. Kunne man bare blandet de 3 maskinene litt så hadde den blitt perfekt, men tydeligvis ikke mulig som jeg kan se å få eksempelvis en Acer eller Asus laptop man selv kan konfigurere. Zepto sitt konsept der er jo genialt, men de har ikke skjermen jeg ønsker, og utseendet er kjedelig i forhold til Acer maskinen osv.

Så er vel derfor han lurte på om du var helt borte, for du viser til de totalt motsatte av hva jeg ønsker!

Endret av Rune_
Lenke til kommentar

Har nå vært hos NetshopOslo som skal bygge for meg. Ble "bare" intell dualcore 2 - 2ghz cpu, mens resten ble top of the line. Men de klarer jo ikke bygge maskina for meg. Bestilte i går morges, fikk beskjed jeg kunne hente den 16.00, fikk så beskjed om at de ikke hadde hatt tid, men den var ferdig ti over halv seks på ettermiddagen. Kom dit, og da slet de vist med ram feil? Whatever, den er for smal når de har 20 andre brikker på lager, men ingen hadde vistnok funket.

Skulle de sende meg en melding eller ringe meg før 12 i dag, med andre ord nå å gi meg info om status på maskinen! Har jeg hørt noe? NEI! Netshoposlo hva er dette for noe tull?` :hmm: Er det slik dere skal behandle kunder som skal bruke 17-18 tusen hos dere så kan dere glemme at jeg handler noe igjen. Og er ikke maskina ferdig til klokken 4 i dag, så kan dere glemme hele handelen...

Nå er jeg irritert. 2 turer, unødvendig til netshop i går. Er 2 timer av min tid det, og masse penger til drivstoff!

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt min Zepto 6615WD siden klokken halv fem i går ettermiddag. Fått inn windows og lagt inn drivere osv. Har ikke helt forstått hvordan Bluetooth'en fungerer. Men det er ikke så viktig. Ellers er maskina vill! Den er sweet rask, ikke noe problem å kjøre mye på en gang, diske en rask, ikke noe problem å laste over i full speed og bruke maskina samtidig osv. Lever virkelig opp til forventningene. Nå har jeg dårlige forventninger til batteri levetiden på maskina, men har ikke prøvd den uten strøm enda. Får meg vel en overraskelse der hvis jeg er heldig også. Ser for meg at den varer ca 1 time eller noe. Så kjøpte jeg en WD MyBook 320GB ekstern disk i tillegg for å ha litt lagringsplass :D

Skal se om jeg rekker å skrive en liten brukertest av maskina etterhvert. Samt ta noen bilder. Nuh blir det en tur til Oz'low for meg, så kommer kanskje oppdateringer når jeg er hjemme igjen, samt specs på maskina jeg endte opp med. :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...