King-Nothing Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) ......................... Endret 10. september 2006 av King-Nothing Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Så hvis betalingsfristen er den 13. betyr det at du får regninga rundt den 1. i måneden. Kan du ikke bare betale da? Det er jo bare ti dager etter lønning. Beklager, men dette er et utrolig lite problem, og du har ingen sympati fra meg. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Hvis datasystemet deres ikke tillater en forandring på dette så er det jo ikke stort de kan gjøre da. Men jeg synes det er litt merkelig at de fakturer purregebyr allerede så tidlig, selv Hafslund venter til purringen blir laget med å fakturere purregebyr. Hva med å sende dem et lengre brev til klageavdelingen for å få flyttet forfallet? De som jobber skriftlig på kundesentra pleier å være langt mer erfarne og fleksible Jeg har forsåvidt ikke store sympatien med deg for alle kan skaffe seg en egen konto til å ha regningspenger på som man kan bruke i sånne tilfeller. Endret 9. september 2006 av Lomz Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 om du skulle ha bett alle som sender ut regninger om å få betale på en spesiell dag så hadde du blitt ved telefonen lenge da mange har ukurante betalingsfrister. Kan løses enkeltt med å opprette en egen regningskonto som du setter inn ett visst beløp på hver måned. Jeg ligger med 5000 på en slik konto og er kjekt og ha ett lite overskudd i tilfelle uforutsette utgifter. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Dette handler ikke om om jeg burde ha regningskonto eller ikke, det handler om at Tele2 faktisk ikke klarer å forandre på et enkelt siffer. Jeg har det konto "systemet" jeg har i dag, og ferdig med det. Det må da være piece of cake for de å fikse dette. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 om du skulle ha bett alle som sender ut regninger om å få betale på en spesiell dag så hadde du blitt ved telefonen lenge da mange har ukurante betalingsfrister. Kan løses enkeltt med å opprette en egen regningskonto som du setter inn ett visst beløp på hver måned. Jeg ligger med 5000 på en slik konto og er kjekt og ha ett lite overskudd i tilfelle uforutsette utgifter. 6833834[/snapback] Blitt ved telefonen lenge sier du? Man ringer da bare èn gang til hvert selskap. Ikke noe stort problem det. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Dette handler ikke om om jeg burde ha regningskonto eller ikke, det handler om at Tele2 faktisk ikke klarer å forandre på et enkelt siffer. Jeg har det konto "systemet" jeg har i dag, og ferdig med det. Det må da være piece of cake for de å fikse dette. 6833871[/snapback] Det er ikke alltid det, det er en del datasystemer som er ganske tungvindte å endre fakturadato på. Men prøv å send dem et brev, men strengt tatt, jeg synes du er minst like vanskelig som tele2 i denne saken... Lenke til kommentar
sforum Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Ingen sympati av meg heller. Hvis Tele2's datasystem gjør at det vil bli umulig å endre din fakturadato så kan ikke kundeservice folka gjøre noe med det. Da de ikke har noe med det å gjøre, de bruker systemet som er satt opp til dem. De er kundekonsulenter å skal prøve å hjelpe deg, men det er nok endel ting i systemet de ikke har fullmakt til. Regningen kommer vel i slutten av måneden da, hvis forfall er den 13. Si du får regningen den 30. hver måned er dette bare 10 dager etter lønning. Altså hvis du betaler med en gang den kommer er den regninga ut av verden. Om du likevel skal gjøre som meg (nemlig å vente helt til forfall.. ) så kan en lønnskonto svare seg. Da vet du at pengene blir holdt av og bruklt til det de skal brukes til Endret 9. september 2006 av shaaland Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Dette handler ikke om om jeg burde ha regningskonto eller ikke, det handler om at Tele2 faktisk ikke klarer å forandre på et enkelt siffer. Jeg har det konto "systemet" jeg har i dag, og ferdig med det. Det må da være piece of cake for de å fikse dette. 6833871[/snapback] Det er ikke alltid det, det er en del datasystemer som er ganske tungvindte å endre fakturadato på. Men prøv å send dem et brev, men strengt tatt, jeg synes du er minst like vanskelig som tele2 i denne saken... 6833904[/snapback] Er jeg vanskelig fordi jeg vil forandre på forfallsdatoen? Ærlig talt. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 anskelig fordi jeg vil forandre på forfallsdatoen? Ærlig talt. 6834070[/snapback] Nei, du er vanskelig fordi du tar opp dette på denne måten når du får beskjed om at det ikke lar seg gjøre. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Dette handler ikke om om jeg burde ha regningskonto eller ikke, det handler om at Tele2 faktisk ikke klarer å forandre på et enkelt siffer. Jeg har det konto "systemet" jeg har i dag, og ferdig med det. Det må da være piece of cake for de å fikse dette. 6833871[/snapback] Det er ikke alltid det, det er en del datasystemer som er ganske tungvindte å endre fakturadato på. Men prøv å send dem et brev, men strengt tatt, jeg synes du er minst like vanskelig som tele2 i denne saken... 6833904[/snapback] Er jeg vanskelig fordi jeg vil forandre på forfallsdatoen? Ærlig talt. 6834070[/snapback] Ja, det synes jeg. Det handler om å vise litt vilje fra din side å. Du må ikke betale regningen på den 13., som nevnt før så kan du betale den tidligere og dermed så er ikke dette noe problem. Og du vet at regningen kommer så du blir ikke skutt om du faktisk setter av litt penger til å betale den. Det er en av tingene som kommer når man vokser opp og ikke lenger har mamma til å betale og ordne tingene dine. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Ja, det synes jeg.Det handler om å vise litt vilje fra din side å. Du må ikke betale regningen på den 13., som nevnt før så kan du betale den tidligere og dermed så er ikke dette noe problem. Og du vet at regningen kommer så du blir ikke skutt om du faktisk setter av litt penger til å betale den. Det er en av tingene som kommer når man vokser opp og ikke lenger har mamma til å betale og ordne tingene dine. 6834143[/snapback] Jeg er helt enig med deg, men litt ironisk at det kommer en som fortsatt bor hjemme hos Mamma. Jeg føler at denne saken litt kan sidestilles med alle de som ringer til diverse kundesentra etter ferien for å skjelle ut selskapet siden de har sendt regninger i ferien. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Dette handler ikke om om jeg burde ha regningskonto eller ikke, det handler om at Tele2 faktisk ikke klarer å forandre på et enkelt siffer. Jeg har det konto "systemet" jeg har i dag, og ferdig med det. Det må da være piece of cake for de å fikse dette. 6833871[/snapback] Det er ikke alltid det, det er en del datasystemer som er ganske tungvindte å endre fakturadato på. Men prøv å send dem et brev, men strengt tatt, jeg synes du er minst like vanskelig som tele2 i denne saken... 6833904[/snapback] Er jeg vanskelig fordi jeg vil forandre på forfallsdatoen? Ærlig talt. 6834070[/snapback] Ja, det synes jeg. Det handler om å vise litt vilje fra din side å. Du må ikke betale regningen på den 13., som nevnt før så kan du betale den tidligere og dermed så er ikke dette noe problem. Og du vet at regningen kommer så du blir ikke skutt om du faktisk setter av litt penger til å betale den. Det er en av tingene som kommer når man vokser opp og ikke lenger har mamma til å betale og ordne tingene dine. 6834143[/snapback] Jeg har nok bodd for meg selv i en del år nå, så ikke ta den. Ikke vet jeg hva du gjør, men jeg har aldri hatt mamma til å betale regningene mine. Lenke til kommentar
Vaffelkake Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Meningsløs syting spør du meg. Greit at det ikke er så mye igjen av lønninga den 13., men det er da vel noe igjen den 1. (omtrentlig da regningen kommer)? Hva om det faktisk ikke er så lett for Tele2? Jeg er ganske sikker på at om det hadde vært en lett sak for tele2, hadde dem gjort det for deg uten problemer. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Jeg har nok bodd for meg selv i en del år nå, så ikke ta den. Ikke vet jeg hva du gjør, men jeg har aldri hatt mamma til å betale regningene mine. 6834217[/snapback] Du gir ikke inntrykk av å ha bodd for deg selv en stund. For da burde du ha funnet ut en enkel løsning på dette for lenge siden, nemlig spar penger så har du råd til å betale regningene dine. Endret 10. september 2006 av Lufen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå