AlexGM Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Stort sett alle cream sangene, ganske mye bra live jamming og. 8895372[/snapback] Hørt I'm so glad fra Goodbye-albumet? Gøttabaen som Jack hamrer løs på bassen ilag med en skikkelig distortionpedal. Høres iallefall helt villt ut. Tror Clapton slet med å holde følge 8897240[/snapback] Hehe jau, han kan spille bass han ja Men du vet clapton sliter aldri med å holde følge Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Mine største favoritter står allerede på listen, men synes også U2 med The Hands That Built America (fra Gangs of New York) har en meget behagelig bass (den kommer etter hvert). Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Running Free med Iron Maiden! Ikke bare deiligst men også tøffest! Lenke til kommentar
nih Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Ils - Feed The Addiction Fra ett eller annet need for speed spill. Endret 20. juni 2007 av nih- Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Sepultura - Corrupted. starten der dundrer bra! Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Johnny Cash - Big River. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ikke min favoritt, men den fortjener en plass på listen. Santana - Maria Maria Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Begynnelsen paa Kid A-albumet av Radiohead (Everything in its Right Place) Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 23. juni 2007 Del Skrevet 23. juni 2007 HALLO!? vorfor har ingen nevna Rush - YYZ ? vis du ikke har hørt bassen på den så se her! http://www.youtube.com/watch?v=iONLKn5VHY4 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor HALLO!? vorfor har ingen nevna Rush - YYZ ? 8929952[/snapback] Kanskje den ikke er blitt nevnt fordi ingen synes at den er spesielt tøff. Men selv synes jeg at Marcus Miller eier de aller fleste på bass (han baserer seg jo tross alt på bass). Jeg digger spesielt når det tar av etter 3:30 uti 'Bruce Lee'. Det er ett eller annet vannvittig råkult med lyden av bassen akkurat der. Endret 24. juni 2007 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Dimmu Borgir - Progenies of the Great Acopalypse. Lenke til kommentar
Urmaker Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 hvilken sang som har "best" bass? tenker du da på sånn endimensjonal dundrebass som er ribbet for enhver musikalsk kvalitet, som består av rent og skjært volum og andre tekniske finurligheter, eller på bassganger/licks som er fremført av folk med fingrene på et gripebrett i stedet for noen knapper? skjønner sikkert hva slags musikk jeg foretrekker? kremt, rettelse: skjønner sikkert at jeg foretrekker musikk, fremfor tekno, og alle de andre plankekjøringsjangrene? det meste med in flames har en rimelig fet bass sound, eks: the quiet place og square nothing. en annen ting: Når man snakker om bass nå for tiden er det vel ikke mange av "kidsa" som tenker på f.eks jeffrey hammond-hammond, Ray Shulman og Roger Glover... måtte bare få det ut, da jeg irriterer meg grønn over dem som bruker bunkevis med tusinger for å få "den beste bassen" på bilstereoen eller i stua, uten å tenke over faktisk musikalsk kvalitet. hjelper ikke med anlegg til 30000 så lenge man spiller musikk som ikke er verdt 5 øre... var ikke meningen å provosere dem som måtte mene noe annet, måtte bare få det "off my chest" 6834493[/snapback] Du er helt på jordet mann. Er all bra bass spilt med fingre på et gripebrett? Finnes nok av "bra bass" som er laget på "noen knapper" også, skal jeg si deg. Virker som du er ganske trangsynt. Du bruker blant annet ordet ikke-musikk, lyst til å forklare? Jeg kan nok finne mye "dritt" om musikken du hører på også (ja, hva definerer du som kvalitetsmusikk?), men jeg irriterer meg ikke grønn over at du spiller den på et annlegg til 30000. Det som irriterer meg derimot, er det du sier. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 (endret) Jazz metal egentlig, men liker orginalbassisten bedre enn han her. I det minste så har han her skjønt at å ha bassen langt ned på låra ser utrolig dumt ut og er veldig upraktisk. Du skal jo spille på bassen, ikke bare kunne pisse over den Endret 6. juli 2007 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Botten Anna og DOTA sangen fra Basshunter - bump Lenke til kommentar
Disable Skrevet 7. juli 2007 Del Skrevet 7. juli 2007 Gigi D'Agostino - L'Amour Toujours Chess - One night in "Bang-Cock" Lenke til kommentar
noodles Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Atom Heart Mother-plata til Pink Floyd. Kanskje spesielt If og Fat Old Sun.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 "Drilling for oil" fra "Stripped to the bone" med Sly & Robbie. De har hatt en finger med i omtrent alt av reggae de sist 30 årene. http://en.wikipedia.org/wiki/Sly_and_Robbie Lenke til kommentar
TomJ Skrevet 8. juli 2007 Del Skrevet 8. juli 2007 Bassen i Rage Against The Machine's Bombtrack er deilig nok for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå