Gå til innhold

hvilken sang synes du har "deiligst" bass?


just_me

Anbefalte innlegg

Stort sett alle cream sangene, ganske mye bra live jamming og.

8895372[/snapback]

Hørt I'm so glad fra Goodbye-albumet? Gøttabaen som Jack hamrer løs på bassen ilag med en skikkelig distortionpedal. Høres iallefall helt villt ut. Tror Clapton slet med å holde følge :p

8897240[/snapback]

Hehe jau, han kan spille bass han ja :p Men du vet clapton sliter aldri med å holde følge :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
:omg:  HALLO!? vorfor har ingen nevna Rush - YYZ ?

8929952[/snapback]

Kanskje den ikke er blitt nevnt fordi ingen synes at den er spesielt tøff. :tease:

 

Men selv synes jeg at Marcus Miller eier de aller fleste på bass (han baserer seg jo tross alt på bass). Jeg digger spesielt når det tar av etter 3:30 uti 'Bruce Lee'. Det er ett eller annet vannvittig råkult med lyden av bassen akkurat der. :)

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvilken sang som har "best" bass?

 

tenker du da på sånn endimensjonal dundrebass som er ribbet for enhver musikalsk kvalitet, som består av rent og skjært volum og andre tekniske finurligheter,  eller på bassganger/licks som er fremført av folk med fingrene på et gripebrett i stedet for noen knapper? :tease:

 

skjønner sikkert hva slags musikk jeg foretrekker?:) kremt, rettelse: skjønner sikkert at jeg foretrekker musikk, fremfor tekno, og alle de andre plankekjøringsjangrene?

 

det meste med in flames har en rimelig fet bass sound, eks: the quiet place og  square nothing.

en annen ting:  Når man snakker om bass nå for tiden er det vel ikke mange av "kidsa" som tenker på f.eks jeffrey hammond-hammond, Ray Shulman og Roger Glover...

 

måtte bare få det ut, da jeg irriterer meg grønn over dem som bruker bunkevis med tusinger for å få "den beste bassen" på bilstereoen eller i stua, uten å tenke over faktisk musikalsk kvalitet. hjelper ikke med anlegg til 30000 så lenge man spiller musikk som ikke er verdt 5 øre...

 

var ikke meningen å provosere dem som måtte mene noe annet, måtte bare få det "off my chest":)

6834493[/snapback]

 

 

Du er helt på jordet mann. Er all bra bass spilt med fingre på et gripebrett? Finnes nok av "bra bass" som er laget på "noen knapper" også, skal jeg si deg. Virker som du er ganske trangsynt. Du bruker blant annet ordet ikke-musikk, lyst til å forklare? Jeg kan nok finne mye "dritt" om musikken du hører på også (ja, hva definerer du som kvalitetsmusikk?), men jeg irriterer meg ikke grønn over at du spiller den på et annlegg til 30000. Det som irriterer meg derimot, er det du sier.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Jazz metal egentlig, men liker orginalbassisten bedre enn han her. I det minste så har han her skjønt at å ha bassen langt ned på låra ser utrolig dumt ut og er veldig upraktisk. Du skal jo spille på bassen, ikke bare kunne pisse over den

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...