just_me Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) hvilken sang synes du har "deiligst" bass? så langt: Prodigy - Smack my bitch up Gary Numan - Music For Chameleons Black Eyed peace - My Humps U2 - With or Without You Dream Theater - As I Am Prodigy- Charly Motorhead - Fire, Fire Motorhead - Overhead Senation Bob marley - Turn Your Lights Down Low... og mange andre. Chris Rea - The Road To Hell Disturbed - Land Of Confusion Eminem - Forgot About Dre Ian Van Dahl - Try In Flames -Swim Kylie Minogue - Slow Madonna - Music Outkast - So Fresh, So Clean Pink - Don't Let Me Get Me Sea Paul - Like glue Rammstein - Los Red Hot Chili Peppers - Funky Monks Red Hot Chili Peppers - Apache Rose Peacock Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy Rob Dougan - Clubbed to Death Sugar Hill Gang - Rappers Delight Ugress - Open Your Eyes Manowar - Warriors of the World Modern Talking - You Can Win If You Want Electric Wizard - Mind transfarrel Jurassic 5 - What's Golden Muse - Fury Blade II Soundtrack: 3. I Against I - Mos Def & Massive Attack Victor Wooten & Stanley Clarke – Power Fusion Bass Crunch Time A Perfect Circle - The Package Metallica - Orion Muse - Time is Running Out U2 - Where the Streets Have No Name Tool - Jambi The Beatles - I Want You The Beatles - rain Massive Attack - Buddah Bar Yello - Capri calling Mr. Oizo - Flat Beat joy division - she's lost control DMX - Aint no sunshine BeaTTrAAx - Project Well Gov't Mule - Don't Step on the Grass, Sam Tommy Tee - Aerosoul Pras feat Mya & Ol' Dirty Bastard - "Ghetto Supastar" Pharell - I Ain't heard of that Night wish - Wish i had an angel DMX - up in here Moby - Bring sally up 50 Cent - candy shop NOFX - The Decline dj jurgen - better off alone signum remix The Prodigy - Diesel Power Mudvayne - Seed Bennasi Bros - I love my sex Pink Floyd - Another Brick in the Wall Part 2 Endret 12. september 2006 av just_me Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Smack my bitch up -Prodigy . Har ganske bra bass (med rett annlegg) Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Alt av Flea, dvs. Red Hot Chili Peppers. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Alt av Flea, dvs. Red Hot Chili Peppers. 6833919[/snapback] Må si meg enig der Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Gary Numan - Music For Chameleons Lenke til kommentar
Tore Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Black Eyed peace - My Humps fungerer UTROLIG godt i bilen, dirrer bedre en mange på Bass Test cd'n... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 hvilken sang som har "best" bass? tenker du da på sånn endimensjonal dundrebass som er ribbet for enhver musikalsk kvalitet, som består av rent og skjært volum og andre tekniske finurligheter, eller på bassganger/licks som er fremført av folk med fingrene på et gripebrett i stedet for noen knapper? skjønner sikkert hva slags musikk jeg foretrekker? kremt, rettelse: skjønner sikkert at jeg foretrekker musikk, fremfor tekno, og alle de andre plankekjøringsjangrene? det meste med in flames har en rimelig fet bass sound, eks: the quiet place og square nothing. en annen ting: Når man snakker om bass nå for tiden er det vel ikke mange av "kidsa" som tenker på f.eks jeffrey hammond-hammond, Ray Shulman og Roger Glover... måtte bare få det ut, da jeg irriterer meg grønn over dem som bruker bunkevis med tusinger for å få "den beste bassen" på bilstereoen eller i stua, uten å tenke over faktisk musikalsk kvalitet. hjelper ikke med anlegg til 30000 så lenge man spiller musikk som ikke er verdt 5 øre... var ikke meningen å provosere dem som måtte mene noe annet, måtte bare få det "off my chest" Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Må si meg ganske enig Caacrinolaas. Ville endt med og si det ganske likt hvis jeg skule uttale meg om det... Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Må få nominere U2 - With or Without You Spiller selv bass i denne sangen på skolen, og på cden er den bare rå. Endret 10. september 2006 av PatrickM Lenke til kommentar
Knast Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 dekker 2 av bass-sjangrene: 1. Dream Theater - As I Am 2. Flat Beat Lenke til kommentar
just_me Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) hvilken sang som har "best" bass? tenker du da på sånn endimensjonal dundrebass som er ribbet for enhver musikalsk kvalitet, som består av rent og skjært volum og andre tekniske finurligheter, eller på bassganger/licks som er fremført av folk med fingrene på et gripebrett i stedet for noen knapper? skjønner sikkert hva slags musikk jeg foretrekker? kremt, rettelse: skjønner sikkert at jeg foretrekker musikk, fremfor tekno, og alle de andre plankekjøringsjangrene? det meste med in flames har en rimelig fet bass sound, eks: the quiet place og square nothing. en annen ting: Når man snakker om bass nå for tiden er det vel ikke mange av "kidsa" som tenker på f.eks jeffrey hammond-hammond, Ray Shulman og Roger Glover... måtte bare få det ut, da jeg irriterer meg grønn over dem som bruker bunkevis med tusinger for å få "den beste bassen" på bilstereoen eller i stua, uten å tenke over faktisk musikalsk kvalitet. hjelper ikke med anlegg til 30000 så lenge man spiller musikk som ikke er verdt 5 øre... var ikke meningen å provosere dem som måtte mene noe annet, måtte bare få det "off my chest" 6834493[/snapback] jeg har 2x rockfordfosgate punch stage2 12" og resten av anlegget er BRA edit: på rommet mitt Endret 9. september 2006 av just_me Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 bla bla bla ukebla som sagt, blir ikke imponert over kostbare høytalere, forsterkere og alle de andre gadgets greiene med sinnsvake modellbetegnelser og navn...det er til overhodet ingen nytte, hvis de påkostede høytalerne spyr ut ikke-musikk til enhver tid... men det er nå som sagt min egen sterke mening da:) og lathorv: jeg vrir meg i gremmelse over at jeg presterte å glemme Dream theater her i sted...john Myung er jo helt i eliten blant dagens bass-wielders! HELT konge! Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Prodigy- Charly Motorhead - Fire, Fire Motorhead - Overhead Senation Bob marley - Turn Your Lights Down Low... og mange andre. Chris Rea - The Road To Hell Disturbed - Land Of Confusion Eminem - Forgot About Dre Ian Van Dahl - Try In Flames -Swim Kylie Minogue - Slow Madonna - Music Outkast - So Fresh, So Clean Pink - Don't Let Me Get Me Lenke til kommentar
moray Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 "Sea Paul - Like glue" Hvis du er ute etter dyp, kraftig og fyldig bass. (Denne sangen har kostet meg noen lapper i brent utstyr. Hvis denne fenger kan jeg komme med mer) Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Må få nominere U2 - With or Without. 6834526[/snapback] Heter den ikke With Or Without You? Disturbed - Land Of Confusion 6834661[/snapback] Når fikk Disturbed bassist? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Disturbed - Land Of Confusion 6834661[/snapback] Når fikk Disturbed bassist? 6834757[/snapback] Tør jeg spørre om du faktisk har hørt den sangen på et *skikkelig* anlegg? det er faktisk plenty med bass i den (sett bort fra trommene) for de som har ører vel og merke. Lenke til kommentar
white_pony Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Disturbed - Land Of Confusion 6834661[/snapback] Når fikk Disturbed bassist? 6834757[/snapback] Tør jeg spørre om du faktisk har hørt den sangen på et *skikkelig* anlegg? det er faktisk plenty med bass i den (sett bort fra trommene) for de som har ører vel og merke. 6834805[/snapback] Greit, det er en stund siden jeg har hørt den. Men Disturbed har fortsatt ingen bassist? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Litt forskjellige gode typer: Rammstein - Los Red Hot Chili Peppers - Funky Monks Red Hot Chili Peppers - Apache Rose Peacock Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy Rob Dougan - Clubbed to Death Sugar Hill Gang - Rappers Delight Lurer litt på om det er bassen som er så tøff i Ugress - Open Your Eyes, men er ikke helt sikker. Endret 9. september 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 (endret) Greit, det er en stund siden jeg har hørt den. Men Disturbed har fortsatt ingen bassist? 6834823[/snapback] Hva tror du John Moyer gjør da?, han står vel bare til pynt? Seff har de bassist!! Jeg har ingen problemer med å høre at han er der.. Endret 10. september 2006 av zandro Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Black Eyed peace - My Humps fungerer UTROLIG godt i bilen, dirrer bedre en mange på Bass Test cd'n... 6834313[/snapback] Denne har gått så mange ganger på radioen at jeg hater den!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå