Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å få opp SATA disk i My Computer

Anbefalte innlegg

Heisann

Som topic sier så har jeg problemer med å få opp 2stk SATA Disker i My Computer. Får de opp i BIOS, men jeg får de ikke opp i My Computer, men jeg får de opp i Device Manger. Så noe som er litt merkelig her :hmm:

Har innstallert windows på nytt. De var der før jeg innstallerte. Etter innstallasjon, tok jeg å plugga de til igjen, men nå får jeg de ikke opp.

Noen som har noen forslag til hva jeg kan prøve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har aldri skjedd sånn før.

hårek: Japp

effikan: Jo, fordi det ligger viktige data der, og jeg har mista det før ved reinstall av Windows SELV om jeg valgte en annen disk, så formaterte XP innstallasjonsprogrammet den disken med viktige data også.

Lenke til kommentar
efikkan: Jo, fordi det ligger viktige data der, og jeg har mista det før ved reinstall av Windows SELV om jeg valgte en annen disk, så formaterte XP innstallasjonsprogrammet den disken med viktige data også.

6834844[/snapback]

OK, det skal den normalt sett ikke gjøre. Jeg har lagt inn Windows mange hundre ganger. Rar oppførsel spørr du meg.
Lenke til kommentar
efikkan: Jo, fordi det ligger viktige data der, og jeg har mista det før ved reinstall av Windows SELV om jeg valgte en annen disk, så formaterte XP innstallasjonsprogrammet den disken med viktige data også.

6834844[/snapback]

OK, det skal den normalt sett ikke gjøre. Jeg har lagt inn Windows mange hundre ganger. Rar oppførsel spørr du meg.

6834972[/snapback]

Ja, merkelig at det skjedde. Men får prøve å innstallre på nytt igjen i morra, og satse på at de funker bedre da ;)

Lenke til kommentar

6834844[/snapback]

6834972[/snapback]

Ja, merkelig at det skjedde. Men får prøve å innstallre på nytt igjen i morra, og satse på at de funker bedre da ;)

6835025[/snapback]

Men ta kopi av all viktig data før du gjør det. Du bør egentlig alltid ha sikkerhetskopi.
Lenke til kommentar

Prøvde på nytt igjen i dag.

Kobla til den ene SATA disken, og fikk den opp i My Computer som Local Disk.

Men når jeg prøver å gå inn på disken (dobbeltklikke) så kommer det opp en boks hvor det står om jeg vil formatere disken eller ikke. Jeg har jo masse data liggende på den, så hvorfor skjer dette?? :hmm:

Noen som har noen tips, så mottas alt med takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...