Gå til innhold

Kommer 7900GS til AGP?

Theo343

Anbefalte innlegg

Jeg håper i det lengste på et 7900GS 256MB AGP kort med 2*DVI med støtte for HDCP, kanskje også 1*HDMI. Samt om mulig en passiv heatpipe kjøleløsning, evt stillegående vifte+heatpipe løsning.

Dette hadde vært perfekt for å drive en kraftig HTPC med en 42" høyoppløselig LCD TV skjerm. Dvs. at HTPC vil være spekket for alt jeg kunne tenke meg å bruke den for i lang tid fremover. Også spill mot TV skjermen.

Hvilken pris tror man dette evt. starter på? 2500,-?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si meg enig med trådstarter angående CPU'er, det er ikke bare XP 2000+ o.l prosessorer som sirkulerer i AGP-markedet.

Selv har jeg en Athlon 64 3700+ på et hovedkort med AGP. Sammen med et 7800GS og 2GB minne utgjør det fortsatt et brukbart spilloppsett, så kom ikke og si at det er dårlig.

At AGP har utspilt sin rolle er det ingen tvil om, og det siste gode kortet på AGP-sokkelen er nok 7800GS, vil jeg tro!

Men ingenting er jo umulig, selv trodde jeg aldri at det ville komme noe 7800-kort på AGP. ;)

Lenke til kommentar

Jeg vet det finnes en spesiell utgave av 7900GT kort for AGP faktisk ;). Men hadde håpet at 7900GS var det siste serieproduserte for AGP.

changis:

hadde det vært almenn viten hadde jeg vel kanskje ikke spurt her og hintet til GDI som har inside information fra Nvidia.

watercool:

absolutt godt kort, jeg har tittet på X1600Pro, X800 serien, 6800GS++, 7300GS, 7600GS og 7800GS, men hadde vært fint om man kunne fått med fordelene fra 7900 serien. Så må gjerne AGP si takk for seg på "topp" serien.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Selv har jeg en Athlon 64 3700+ på et hovedkort med AGP. Sammen med et 7800GS og 2GB minne utgjør det fortsatt et brukbart spilloppsett, så kom ikke og si at det er dårlig.

du har et socket 754 system som er helt ute av produksjon, og ja som nevnt for du fortsatt klone hovedkort med pci ex og agp. Men poenget mitt var snarere at det er så lite lønnsomt å lage toppkort til agp nå at har vansklig for å tro at det kommer noen nytt på den fronten.

Nei, jeg har heller ikke sett nevnte modell til agp

Lenke til kommentar

Selv har jeg en Athlon 64 3700+ på et hovedkort med AGP. Sammen med et 7800GS og 2GB minne

jeg mente hvordan du kan si at han HAR et 754 hk? staar ingen plass, hverken her i posten eller i profilen. kan liksaagodt vaere at han har s939...

finnes 939 kort med AGP....

Endret av Changis
Lenke til kommentar

Vel, JEG har 754 socket hvertfall, hehe. Og et 7800GS AGP kort, i tillegg til 2GB Ram. Det er prosessoren på 3000+ som er det kjipe med systemet mitt, men den holder nå koken fremdeles til spill, musikkkomponering og liknende. Hadde tenkt å bygge den om til en mediacenter pc med tid og stunder. Aner ikke hvorfor jeg deler dette med dere, ble bare revet med av 754 diskusjonen, haha. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...