seigmann Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Noen som kan gi meg en litt fyldig forklaring på hva RUP er og evt gjør? Prøvd å google litt, men finner ikke noe som kan hjelpe meg. Finner svært lite om dette. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) http://en.wikipedia.org/wiki/Rational_Unified_Process Kort fortalt er det en struktur, ett rammeverk for softwareutvikling, best practices og slikt. Endret 9. september 2006 av MrLee Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Noen som kan gi meg en litt fyldig forklaring på hva RUP er og evt gjør? Prøvd å google litt, men finner ikke noe som kan hjelpe meg. Finner svært lite om dette. 6833602[/snapback] RUP er en prosessmodell for systemutvikling. Den inneholder det beste fra fler andre prosessmodeller. Eksempelvis bruker de risikoanalyser fra spiralutvikling, use case fra iterative metoder, faseinndeling fra fossefallsmodellen, testdrevet utvikling fra agile metoder og komponent-basert utvikling fra inkrementelle utviklingsmetoder. RUP-metodologi deler et systemutviklingsprosjekt opp i fire faser, inception (noe slikt som innledningsfase), elaboration (noe slikt som utdypingsfase), construction (noe slikt som implementasjonsfase) og transition (noe slikt som igangsettingsfase). Alle disse fasene består av mange iterasjoner med aktiviteter som forretningsanalyse, kravspesifikasjon, prototyping, analyse og design, implementasjon, endringshåndtering og versjonskontroll mfl. Alle aktiviteter skjer i alle faser, noen faser inneholder bare mer av andre aktiviteter enn andre (eks forretningsanalyse skjer i stor grad i inception-fasen og mye mindre i transition-fasen) Ekstern lenke: http://en.wikipedia.org/wiki/RUP Endret 9. september 2006 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
seigmann Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå