Ueland Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hepp, Vurderer å oppgradere den stasjonære maskinen med nytt HK/CPU, spørsmålet blir bare hva jeg skal gjøre. Jeg har blant annet sett på alt fra AMD systemer til 2 x Xeon HT cpuer (https://prisguiden.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=34333) Men spørsmålet blir om noen av dere har noen gode anbefalinger/tips, siden jeg blant annet i dag allerede kjører et P4 system med 2GB RAM, som jeg følgelig kunne tenkt meg å kunne bruke videre Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Åssen ram har du fra før av ? Ellers er E6600 og ASUS P5W DH Deluxe det tryggeste og beste å gå for akkurat nå .. Lenke til kommentar
whom Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Jeg foreslår at du beholder rammen og gjør et økonomisk kupp i det du forlater Intel og går over til AMD. AMD Athlon 64 3800+ sammen med Asrock s939 hovedkort Til sammen blir det 1845,- fra butikken Mamoz. prosessoren er lett klokkbar og hovedkort har både AGP og PCIE, slik at du så vel kan beholde AGP kortet og heller legge framtiden an for PCIE senere. Lenke til kommentar
whom Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Åssen ram har du fra før av ? Ellers er E6600 og ASUS P5W DH Deluxe det tryggeste og beste å gå for akkurat nå .. 6833647[/snapback] La oss ikke si tryggest, heller dyrest og best. Mye barnesykdommer dessverre. Har satt opp en likandes PC og hovedkortet hadde trøbbel med rammen (ddr2) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Tryggest med tanke på ytelse pluss at man slepper å tenke på å oppgradere på en god stund da den yter helt supert .. Men du Ueland nå haster det angående det med partyticket åsså .... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Åssen ram har du fra før av ? DDR 1 minne, blant annet 2 av disse: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=118498 Og 2 andre brikker. whom: Går jeg for noe slikt går jeg for en 5000+, men såvidt jeg har forstått det er de systemene avhengig av DDR2.. Lenke til kommentar
whom Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 whom: Går jeg for noe slikt går jeg for en 5000+, men såvidt jeg har forstått det er de systemene avhengig av DDR2.. 6833742[/snapback] S939 har DDR(1) minne, så rammen kan bare beholdes. Den nye M2 bruker DDR2, men det er også nesten det eneste ytelesmessige avviket fra s939. Ellers sparer du en del på å klokke asynkront opp til 5000+, noe som går fint. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Vel det går ikke ann å klokke så mye med det minne han har da ! Value ram så det går nok ikke Whom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå