eiwoh Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hei folkens! Jeg trenger litt hjelp med å sette sammen ett stille system til under 20k. Trenger selve boksen og tenkte i tillegg å ta med en 20"-skjerm. Bruksomdråder er koding, generelt skolearbeid, filmvisning på TV og muligens kjøre noen servere av diverse slag. Jeg kommer antagelig hovedsaklig til å benytte linux og vil derfor gjerne ha tilbakemeldinger på om det er noen av komponentene som bør holdes unna av den grunn. Maskinen er ikke tenkt klokket. Kriterier er altså som følger: -STILLE -God på multitasking -Linux-vennlig Her er mitt utkast: Prisguide-vogn På forhånd tusen takk for all hjelp og beklager om noen har spurt om akkurat det samme før. - eiwoh, the hardware noob Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hei! Den handlevognen ser veldig bra ut. Muligens var hovedkortet litt unødvendig dyrt, men om du vil ha rikelig med muligheter så er det greit for meg. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Jeg hadde gått for samsung istedenfor seagate barracuda Lenke til kommentar
eiwoh Skrevet 10. september 2006 Forfatter Del Skrevet 10. september 2006 Mange takk for tilbakemeling! Liker alltid å legge litt eksta i hovedkortet uten at jeg har noe begrunnelse. hehe. Når det gjelder diskene er det absolutt noe jeg skal tenke på å prøve å lese litt mer om. Takk igjen Lenke til kommentar
smartypants Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Mange takk for tilbakemeling! Liker alltid å legge litt eksta i hovedkortet uten at jeg har noe begrunnelse. hehe. Når det gjelder diskene er det absolutt noe jeg skal tenke på å prøve å lese litt mer om. Takk igjen 6836465[/snapback] Er det mulig å få denne til under 15000,- Kan kutte ned til 19" skjer, litt billigere HK, skjermkort og gjerne et kabinett som er litt billigere og har innebygged strømforsyning. Men et viktig krav er at alt hardware funker uten problemer i linux. Jeg er helt utdatert på hardware, så det hadde vært hyggelig med litt hjelp. -f- Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Jeg kan med nesten sikkerhet si at det der vil fungere i linux.. Kansje litt knot med noen Config filer, men det er du vel vant til? Endret 26. september 2006 av kakt_us Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 jeg tror jeg ville ha kjøpt et billigere HK og investert i et 7900gt med en ny kjøler på. du vil nok tjene mye på det etter hvert! Lenke til kommentar
kakt_us Skrevet 26. september 2006 Del Skrevet 26. september 2006 Bare husk å bruk Nvidia, og ikke ATI, så går dette som det suser.. etter min mening, har Nvidia bedre drivere enn ATI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå