Vu-caN Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Vil en 20pin kabel fra psu til hovedkort fungere der hvor det er laget for 24? (altså nyere hovedkort etter det jeg har forstått). Eller må man ha en 20 til 24 eller hva gjør man da egentlig? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Hvis man har en 20-pin kabel og 24-kontakt i hovedkortet? Ja, da kjøper man en kabel for 80 kroner på komplett.no Endret 9. september 2006 av DE1 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Du kan bruke en 20-pins psu på et 24 pins hovedkort. Brukte det selv for noen dager siden. Maskina fungerte helt fint og jeg merket ikke noe til at de 4 siste pinnene var uten spenning. Selv om dette fungerte kjøpte jeg en overgang for å være på den sikre siden. Du får mest sannsynlig tak i dette på din lokale pc sjappe. Jeg betalte 96 kr for en slik i Tromsø men det kan hende prisene varierer mye. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Du kan bruke en 20-pins psu på et 24 pins hovedkort. Brukte det selv for noen dager siden. Maskina fungerte helt fint og jeg merket ikke noe til at de 4 siste pinnene var uten spenning. Selv om dette fungerte kjøpte jeg en overgang for å være på den sikre siden. Du får mest sannsynlig tak i dette på din lokale pc sjappe. Jeg betalte 96 kr for en slik i Tromsø men det kan hende prisene varierer mye. 6833482[/snapback] Vil tro at det varierer en del ja.Ville heller gått for en sikker løsning. Langvarig ivertfall. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Det er en grunn til at diverse brikkesett nå benytter 24 pin . De 4 ekstra er +12v x 2 , GND x 2 . Trekkes det mye +12v over hovedpluggen f.eks ved installasjon av gamer pci-e gfx kort som tar all strøm fra pci-e power bussen anbefales det ikke . Man kan få varmegang og brune (svidde) kontakter/ledninger . Endret 9. september 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Funker veldig bra med bare å bruke 20-pins har gjort det i laaaaaaaaang tid jeg nå, ingen ustabilitet enda i hvertfall. Kan jo hende at hvis jeg hadde hatt litt mere ekstrem hardware hadde historien vært anderledes, det vet jeg ikke. Men har du ikke HIGH END pc så trenger du ikke den ekstra 4-pins kabelen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) De 4 ekstra kom som et resultat av pci express intro'en . Det er faktisk værre å kjøre med 20pin og f.eks et nv 6600GT da dette tar all strøm/power fra pci-e bussen sammenliknet med et annet gfx kort som har ektra +12v tilkopling . Målinger gjort har vist at de fleste kort med ekstern connector for strøm tar så å si all power fra denne (minimalt fra pci-e buss). Endret 9. september 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Men symptomene for at man bør ha en 24pin istedenfor 20pin, kan det ha et like stort spekter som ved problemer med psu? psuproblemer kan jo ende opp med all slags symptomer Edit: får sjekke på mandag om det er derfor min nye conroe ikke går som normalt. Endret 9. september 2006 av Vu-caN Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Ofte det straffer seg å være pysete/slurvete med power supply idag . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå