lovealot Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 I går fikk jeg kabinette og strømforsyiningen som jeg hadde bestillit fra psutstyr.no, men jeg tror kanskje det er noe feil ved strømforsyiningen. Jeg koblet opp strømforsyingen i kabinnete mitt plugget i noen 4 pins kabler i hipern og satte dem inn i et par vifter+ et par uv lys, men når jeg slo på strømforsyingen så var det heltsvart.... Dvs lyse bak på strømforsyingen lyste men viftene strømforsyingen og viftene på kabinnete + lysene funket ikke. Kan dette være fordi jeg ikke har satt strømforsyingen i hovedkortet? Jeg har nemelig ikke fått data komponentene som skal i maskinen fra komplett enda.. Men jeg trodde ikke jeg måtte connecte strømforsyinga i noe hw. Og hvis det røde lyse bak på strømforsyinga lyser så betyr vell det at den har strøm eller er den defekt? Lenke til kommentar
lovealot Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Kanskje jeg må trykke på startknappen på framsiden av pcen =D ? Funker det uten hk? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 ATX 1.2->ATX2.X PSUer virker ikke uten hovedkort . Lenke til kommentar
lovealot Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 ATX 1.2->ATX2.X PSUer virker ikke uten hovedkort . 6833504[/snapback] så det betyr at størmforsyningen funker ? =) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Det vet du når du kopler den til et hovedkort , kopler hovedkortes pwr_on til kabinett knappen . Ellers kan den jumpstartes ved å jorde PS_ON i 20/24 pins connectoren. Lenke til kommentar
lovealot Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Det vet du når du kopler den til et hovedkort , kopler hovedkortes pwr_on til kabinett knappen . Ellers kan den jumpstartes ved å jorde PS_ON i 20/24 pins connectoren. 6833535[/snapback] hmm, kan jeg teste det på noen annen måte? Er ganske dårlig når det gjelder data I den manualen står det complies with intel ATX 2.2 ..... Betyr det at den må starte med hk `? Endret 9. september 2006 av lovealot Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hva er vitsen . Du kan som sagt jumpstarte PSUen ,hvis du tør. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=158981 Husk at pinne 14 på en 20pin ikke er pinne 14 på en 24pin . Lenke til kommentar
lovealot Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 I den manualen står det complies with intel ATX 2.2 ..... Betyr det at den må starte med hk `? btw tror ikke jeg skal starte med jumpstart :S Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Ja alle dagens PSUer må startes fra/via hk . Hvordan PC Power Supply work http://computer.howstuffworks.com/power-supply.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå