Gå til innhold

PCI-risere og kabler - trenger ltt hjelp

Anbefalte innlegg

Hey hey,

Jeg planelgger en casebuild og har kommet til plasseringen av PCI-kortene. Jeg skal bruke et Mini-ITX-hovedkort hvor det er bare en PCI-slot. Kommer derfor til å bruke en riser som gir to spor. Da blir jeg nødvendigvis nødt til å gjøre et kompromiss, ved å holde meg til enten integrert lyd eller integrert grafikk (dette skal være en HTPC, så det er sagt). Men så dumpa jeg over disse, kabler for PCI. nyttig for min del, da kan jeg gjøre det slik (med 2 risere hvor nr. 2 primært er forgrening):

Hovedkort til riser 1. Kontakt 1 på riser til skjermkort. Kontakt 2 på riser til kabel. Kabel til riser 2. Kontakt 1 på riser 2 til lydkort. Kontakt 2 på riser 2 til TV-kort.

...eller?

Går det? Da blir 1 PCI plutselig til 2, på magisk vis. Det med kablene virker litt Reodor Felgen, men det bør vel i teorien funke? Burde jeg koble ting i en bestemt rekkebølge, feks lydkort først for å unngå at det blir støy i signalene? Rekkefølgen i eksemplelet er tilfeldig. Jeg har maksimal frihet hva fysisk posisjonering angår da jeg bygger kabinettet sjæl.

Noen innspill? På forhånd takk!

-G.G.

Endret av G.G.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...