Villmink Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Har satt på en passiv Zalman kjøler på mitt Asus A8N-E hovedkort da originalvifta plutselig tok kvelden. Denne blir såpass varm at jeg svir meg om jeg prøver å holde fingeren på ribbene i mer enn 3-4 sekunder. Er det normalt? Endret 9. september 2006 av Villmink Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 de kan ble veldig varme men skal ikke svi deg!! du har brukt ny termiskpasta når du skifta kjøler?? MVH bZerk Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Ja, brukte Arctic Silver 5. omtrent samme mengde som jeg pleier å bruke når jeg monterer CPU. Endret 9. september 2006 av Villmink Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Det var snålt!! hvilket hovedkort har du?? Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Det er et Asus A8N-E. Har ganske god luftgjennomstrømming også. Kabinettet er et Chieftec fulltower med 3 vifter foran, en i døra, og 2 vifter bak som blåser utover. Lenke til kommentar
bzerk Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Har lest en plass at det hovedkorte har en dendens til å bli litt varme!! men tror ikke du trenge å få panikk hvis ikke pcen oppfører seg unormalt, men du kan jo sjekke hvor varmt hovedkortet er!! på Everest MVH bZerk Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 PC'n er stabil ellers. Tror ikke jeg får opp temperaturen på chipset i Everest. Har et punkt som heter "Motherboard" men den viser bare 35 grader så det kan ikke stemme. Tror jeg tar det med ro til jeg eventuelt merker at maskinen blir snål. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Jørgen Hattemaker Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Har samme hovedkort og kjøleribbe som deg. Ribba mi er også såpass varm at jeg ikkje klarer å holde fingrene lenge på av gangen. Jeg har hadde en del problemer med restarting av maskina som jeg tror jeg kan relatere til overoppheting. Når jeg tar av sidedekselet på kabnettet så har jeg ikke opplevd restart. Det skal sies at kabinettet mitt heller ikke hjelper særlig, tror nok ditt er hakket bedre på sirkulasjonsfronten. Lenke til kommentar
shrek_2 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Har samme hk og kjøler selv. Den er varm, men ikke så varm at jeg brenner meg (rett under smertepunktet). Aldri hatt noe problem med ustabilitet. Har god luftstøm i kabinettet mitt. Lenke til kommentar
nabbskall Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 kompis av meg har samma HK, svei meg på¨det da jeg skulle bytte skjermkort til han.. og pc'n hadde bare stått på "tomgang", etter jeg gjorde litt research fant jeg ut at det er vanlig at a8n-E blir så varm.. han har ikke opplevd noe tull med pc'n enda. Lenke til kommentar
AnRe Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg har samme hovekort, Zalmann passiv kjøler og denne skjermkortkjøleren fra Artic coling http://www.microplex.no/product.aspx?pid=A...VSATI5&mcat=c45 Du må fjerne ca halvparten av kjøleribbene for å få de tmontert. De resterende kjøleribbene vil da komme rett på utsiden av kjølevifta til skjermkortet og gi lave temperaturer. Lenke til kommentar
01234 Skrevet 16. september 2006 Del Skrevet 16. september 2006 har epox hk og min er også så varm at jeg brenner meg nesten på den..men i everest ligger den på 35 c... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå