Gå til innhold

Feil på hk, men komplett mener det er ok

50z

Anbefalte innlegg

Har et hovedkort som ikke vil restarte når det er har stått på en liten stund.(K7T Turbo). Når jeg forsøker å restarte med normal arbeids temp, bare henger pc'n i oppstarten før bilde kommer, Ledene indikerer floppy kabel, men jeg har prøv en haug av kabler og disk driver, med samme reultat. Jeg Sente selvfølgelig hk inn til komplettm, men det fikk jeg tilbake med en lapp som sa at alt var ok, og en regning på suport. Men feilen ble ikke utbedret.

Jeg har prøvd å bytte ut alt av komponeter untagen cpu og power. cpu'n (xp1600) har idle temp på 48 grader. Pc'n nekter å restarte selv etter at jeg kunn har starta opp i bios. Komplett.no har i løpet av mange telefonsamtaler kommet med mange "løsninger" på problemet, uten at det har resultert i noe. Skal ikke avsløre her hva jeg mener om koplett suport folka her.....

Kjøpte med en kulde spray i dag å testa litt med å kjøle ned litt komponenter, og dte viste seg at der VIA 8363A North Bridge chippen som er synderen her. Når jeg kjøler ned den restarter hk fint som bare det.

Noen som vet om et program for å teste via chipsettet?, slik at jeg kan legge med litt mere dokumentasjon til komplett. Det kan virke som at man slev må vita hva som er feil får man sender inn noe til komplett.

Er det flere som har vert borti samme feil ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en kjøleribbe + vifte på den chip'en ? I så fall ... røsk den av !! .. De aller aller flese kjøleribber er så dårlig montert og av så ræva kvaltitet at de faktisk ØKER temperaturen. De er bare der for å gi folk inntrykk av at det er kraftig og ultra-1337 hovedkort.

Som regel er det bruk altfor mye av dårlig sink-pasta. og ribba blir bare holdt på plass av de to små og kjiipe plast-festene ... dette resulterer at man kan vri og vrikke på "kjølern" .... Hos meg sank temperaturen fra 34C til 26-27C når jeg dro av ribba ...

Alternativt kan du kjøpe deg en skikkelig ribbe og termisk lim fra Microplex ... Arctic Silver Adhersive og en av de store passive kjølerne ... De duger :wink:

Lenke til kommentar

Takker for forslag, men nå var noe av iden at jeg vil at komplett skal bytte inn hk, som er defet, å gi meg et nytt som virker. Tviler på at de går med på gå meg nytt hvis jeg røsker av kjøle ribba.

tempen ligger foresten på runt 28-31 grader. og mener å ha lest et stad at den har spesifisert makstemp på en ca 110 grader.

Lenke til kommentar

Disse komplått.no påsene har virkelig dummma seg ut nå...du har et 100% håndfast bevis på at nothbridige ikke virker som den skal. Da skal du ha krav på et nytt, siden det skaper problemer for deg. Slik er det blitt med den nye "kjøpsloven";) , så benytt deg av dette, og hev stemmen litt, så endrer nok komplett sin mening...:smile:

Lenke til kommentar

du kan jo si komplett hva du har funnet ut, dvs at i en pc-kasse så funker ikke hovedkortet fordi det blir for varmt, dvs at komplett har sikkert testet det hele i friluft og der er det jo ikke så varmt. derfor fant de ikke noen feil.. men, det er jo uaktuelt å ha et hovedkort som ikke klarer å jobbe inne i et normalt kabinett...

Lenke til kommentar

50z, jeg har vært borti tilsvarende problem med et turbo hovedkort. Når du valgte å restarte maskinen når den var varm, resultarte det at maskinen begynte å ule under oppstart.

Kortet var handlet hos PSdata, jeg fikk det tilbake med samme beskjed. Kortet er i orden (men jeg fikk ikke gebyr :smile: ). Dette er helt forståelig, da det er en feil som kunne være vanskelig å reprodusere. Men jeg fikk kortet byttet med et turbo2 kort ved andre forsøk (Etter en litt nøyere beskrivelse av hvordan de kunne reprodusere feilen)

Lenke til kommentar
Quote:

Den 2002-10-29 12:21, skrev dj_j0tul:

Disse komplått.no påsene har virkelig dummma seg ut nå...du har et 100% håndfast bevis på at nothbridige ikke virker som den skal. Da skal du ha krav på et nytt, siden det skaper problemer for deg. Slik er det blitt med den nye "kjøpsloven"
;)
, så benytt deg av dette, og hev stemmen litt, så endrer nok komplett sin mening...:smile:

Det kommer annpå, Om han har kjøpt det hovdkortet før 1.7.02 gjelder ikke det. Men har han kjøpt kortet etter den datoen så har du rett.
Lenke til kommentar

Har testa en bråta med kabler ja :smile:, og feilen er ikke avhengig av os, komer selv etter bare å ha stått i bios. har kunn en minne brikke i som forøvrig er prøvd å bytett ut med en annen uten reultat. Har igrunn prøvd bytte ut alt unntagen cpu og hk.....

[ Denne Melding var redigert av: 50z på 2002-10-29 13:24 ]

Lenke til kommentar

Jeg har hatt AKKURAT samma problem med komplott!

Hadde et HK som var ødelagt fra jeg fikk det.

Sende det tilbake, neeeida det funka fint...

Fortsatte å prøve. Ikke ****. Gikk på en anna

databutikk, joda kortet var ødelagt. Sendte inn

til komplett igjen, nå var plutselig HK ødelagt,

men ikke **** om jeg fikk tilbake penger for det.

Fikk et nytt HK! Seff hadde jeg kjøpt HK igjen

på den databutikken, og jeg har ikke fått solgt

HK'et etter det... *hater komplott*

Lenke til kommentar

Hvis det hadde gått 14 dager så løp vel angrefristen din ut, og du har bare reklamasjonsrett..Altså bytte mot samme vare(som forhåpentligvis fungerer)

Ta rettslære på videregående gutter, lønner seg når dere starter med forbrukerrett og kjøpsrett sisteåret :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-29 16:43, skrev DuraN:

Hvis det hadde gått 14 dager så løp vel angrefristen din ut, og du har bare reklamasjonsrett..Altså bytte mot samme vare(som forhåpentligvis fungerer)

Ta rettslære på videregående gutter, lønner seg når dere starter med forbrukerrett og kjøpsrett sisteåret
:)

Jeg tar rettslære 1. år. Meget nyttig. skal også ta det siste året!

Heretter blir jeg ikke lurt av noen butikker. Jeg bruker Juridisk metode for å løse mine rettsspørsmåler!

Tips ti alle som har et rettsspørsmål:

-Først finner du ut det rettslige spørsmål. eks. Har du krav på å få pengene refundert?

-Så finner du grunnlaget som kan ligge i kjøpsloven. Dette medfører også til at du må finne alle punkter som handler om ditt aktuelle spørsmål.

-Deretter drøfter du spørsmålet ditt, ut ifra den rettslige grunnlaget du har funnet.

-Konklusjonen er svaret på ditt rettsspørsmål. Denne skal være like klar som himmelen!

lsvader.gif

Good luck!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...