Gå til innhold

Jeg trenger kloke hoder til to motiver!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ta to bilder i nærmeste fremtid som jeg ikke har funnet helt ut av enda.

Det første (og egentlig viktigste) er til en reportasje som skal handle om ungdom og deres forhold til strømprisen, som visst nok er dyr for tiden :p Kanskje jeg kan ta bilde i/ved en dusj, men må ha en vri! Desverre klarer ikke hodet mitt å tenke på det, det bare vrir seg unna ved tanken :dontgetit: Har også tenkt close-up av ansiktene (gutt og jente) mens de holder på å sette i en stikkontakt.

Jeg har ikke inntrykk av at de jeg skal intervjue er strømbevisste.

Det andre er til en lokal fotokonkurranse for ungdom og studenter med temaet "Møteplass". Her vrir hodet seg også unna, klarer bare å tenke på sånne møteplasser for biler langs veiene :thumbdown: orginalt. Har også tenkt på ungdommer som henger diverse plasser, men det må være en bra plass... ;)

Jeg er takknemlig for synspunkter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du kunne fått en stakkars ungdom til å trå på en ergometersykkel med tilkoblet generator på, med fjernsynet rett foran? Må være en veldig sliten ungdom som peiser på for å få sett på hotelcæsar eller hva det nå er:P

Kanskje jeg misforstod?

edit:

Dysj? Kanskje du kan mekke isbiter som henger ned fra personen som dysjer. Personen må late som den fryser pga dysjing i kaldt vann.

Endret av Jove
Lenke til kommentar
Til møteplass kunne det kanskje vært litt kult å ta bilde i pov fra overvåkningskameraet i en trang, trang gang.. Muligens noe trangt... Kanskje uttafor kondomeriet, eller noe sånt....

6840413[/snapback]

God idé :) Hvilket kondomeri tenker du på da? De vi har her ligger godt eksponert i gater :D

Lenke til kommentar
Kanskje du kunne fått en stakkars ungdom til å trå på en ergometersykkel med tilkoblet generator på, med fjernsynet rett foran? Må være en veldig sliten ungdom som peiser på for å få sett på hotelcæsar eller hva det nå er:P

Kanskje jeg misforstod?

edit:

Dysj? Kanskje du kan mekke isbiter som henger ned fra personen som dysjer. Personen må late som den fryser pga dysjing i kaldt vann.

6840563[/snapback]

Nå fikk du meg til å tenke! :thumbup: Med tanke på frysing ;)

Lenke til kommentar

Nå har jeg også begynt å tenke (endelig ;)) og tror at jeg har kommet frem til en brukbar idé:

De to er bastet og bundet med ledninger, der selve hann-stikkontaktene viser (altså de som passer inn i de to hullene i veggen :roll:)

Men nå trenger jeg en setting. Å binde de fast i nærheten av en trafo-kiosk kunne jo vært noe, men det er ganske sado :whistle:

Tanken er at de er fastlåst/kommer ikke langt uten strøm (som jeg har fått inntrykk av etter å ha snakket med han ene)

En annen idé er at mange stikkontakter henger ned i bildet, men det sier ikke så mye, synes jeg. :hrm:

Tips til setting på den første ideen? :)

Edit: Som det här:

post-59075-1158038336_thumb.jpg

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar

Takker for alle forslag!! :yes:

Når det gjelder strømsaken, har jeg snakket med en av fotografene i avisen, og han ville ha tatt bilde ved noen høyspenter og noe sånt, undereksponert himmelen og brukt blitz. Og siden han synes det er en god idé, synes jeg det også ;)

Selv om dere andre også hadde gode ideer, altså! Det er så vanskelig å komme seg ut av en idé når jeg endelig har komt på noen :no:

Blink og Spray var et veldigt kreativt forslag til møtested, kanskje jeg kan prøve det!

Ellers har jeg jo prøvd å fotografere en møteplass (måtte bare prøve, for å se om det virket, og så få det ut av hodet) og det gikk ikke så bra... :nei: Ligger på bildekritikken ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Angående fotokonkurransen med tema Møtesteder:

Kanskje jeg kunne gjort noe som vist på bildet under, eller blir det beindumt?

Kunne skrevet IRC eller noe annet fancypany på en eller flere av knappene, gjerne noe lokalt. Vad tycks about that?

Eksempel:

Kafeen (lokalt kafenavn)

Kjøpesenteret (lokalt kjøpesenternavn)

Hos Bernt

Mormor

Alt dette er jo møtesteder :roll:

Er slik "manipulering" tålelig i fotokonkurranser?

post-59075-1159348596_thumb.jpg

Endret av kattekwinnen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...