knopflerbruce Skrevet 9. september 2006 Rapporter Del Skrevet 9. september 2006 Får små støt når jeg tar i kabinettet når pcen er av (og strømmen er forlengst plugget ut). Hva kan jeg gjøre for å endre det? Sikkert noe som ikke er jordet ordentlig... Gikk allmenn på vgs, skulle visst gått elektro istedet :!: Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. september 2006 Rapporter Del Skrevet 9. september 2006 Har du et gulv med varme i? Eller noe liknende som strømmen kan ledes via? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 9. september 2006 Rapporter Del Skrevet 9. september 2006 Jordfeil via tilkoblet utstyr, f.eks laserskriver, antennekabel til TV-kort, etc.? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. september 2006 Gulvet er dekket av fliser (ikke tre). Har ikke annet enn "standard"-innmat i pcen tilkoblet, bortsett fra e s-atakontroller. Tror neppe den har skylda. Tror det er varmekabler i gulvet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2006 Rapporter Del Skrevet 9. september 2006 Hva menes med "strømmen er forlengst plugget ut"? Har du dratt ut strømkabelen og fremdeles får du støt? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Hva menes med "strømmen er forlengst plugget ut"? Har du dratt ut strømkabelen og fremdeles får du støt? 6834175[/snapback] Korrekt. Ikke sånn voldsomt, men det "stikker" litt når jeg tar borti en tversoverbjelke i kabinettet. Med at strømmen er plugget ut mener jeg at det ikke går ledning mellom pcen og stikkontakten. Lenke til kommentar
magnemoe Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 er nok en jording feil i noe annet som er koblet til pcen, prøv og plugg ut alt tilkoblet som bruker har egen strømforsjyning; skriver, sjerm, nettverk, og annet, se når det stopper og du har funnet synderen. Det er nok en jordingsfeil her. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 Korrekt. Ikke sånn voldsomt, men det "stikker" litt når jeg tar borti en tversoverbjelke i kabinettet. Med at strømmen er plugget ut mener jeg at det ikke går ledning mellom pcen og stikkontakten. 6836513[/snapback] Hva står i da? Nettverk, skjerm osv? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. september 2006 Rapporter Del Skrevet 10. september 2006 En skjerm har veldig veldig mye spenning i seg og vil "grille" deg hvis den er tilkoblet maskinen og har strøm til seg. Har vært borti samme saken selv, da gikk strømmen via skjermen, via kabinettet, via meg og ned i det flisebelagte gulvet som igjen har varme i guvlet (strøm). Lenke til kommentar
Locklear Skrevet 11. september 2006 Rapporter Del Skrevet 11. september 2006 Jeg hadde et meget tilsvarende problem et halvt år tilbake. Fikk skikkelig strøm fra kabinettet når jeg tok på det og var jordet. Gikk faktisk 170V fra kabinettet til jord. Problemet mitt var at PCn stod på en ujordet kontakt, og etter hva elektrikkeren som fikset dette sa var det meget sannsynlig at et jordingspunkt i sentralen hadde brent av (noe som vistnok er ganske normalt at skjer). Problemet forsvant når jeg fikk trukket opp jord til kontakten PCn var tilkoblet til. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 11. september 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. september 2006 En skjerm har veldig veldig mye spenning i seg og vil "grille" deg hvis den er tilkoblet maskinen og har strøm til seg. Har vært borti samme saken selv, da gikk strømmen via skjermen, via kabinettet, via meg og ned i det flisebelagte gulvet som igjen har varme i guvlet (strøm). 6838571[/snapback] AHHHH! SKJERMEN var seff tilkoblet strøm, og samtidig koblet til pcen. Skal se om problemet er borte når jeg skal leke meg litt i kabinettet neste gang (når jeg får nytt HK). Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 15. september 2006 Rapporter Del Skrevet 15. september 2006 Koble maskinen til et jordet uttak f.eks. på badet eller kjøkkenet. De fleste hus har en jordfeilbryter som slår ut (begynner å pipe) hvis det går strøm gjennom jordledningen. Slår den ut, er det sikkert noe galt med PSUen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå