Gå til innhold

Skal kjøpe ny pc. Trenger råd ved valg av hardware

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny pc og har valgt dette utstyret:

Skjermkort : PowerColor Radeon X1950XTX 512MB

Hovedkort : Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16

2x HD : Samsung SpinPoint 300gb 2x

Dvd : Nec DvD-brenner

cpu : Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz

ram : Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB

Noen endringer jeg burde gjøre? Jeg er veldig usikker på valg av hk, kmr alt til å passe sammen? =/

btw: har kabinett osv fra før av =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe ny pc og har valgt dette utstyret:

Skjermkort  : PowerColor Radeon X1950XTX 512MB

Hovedkort  : Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16

2x HD          : Samsung SpinPoint 300gb 2x

Dvd              : Nec DvD-brenner

cpu              : Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz

ram              : Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB

Noen endringer jeg burde gjøre? Jeg er veldig usikker på valg av hk, kmr alt til å passe sammen? =/

btw: har kabinett osv fra før av =)

6832639[/snapback]

Ser bra ut men om du ska klokke bør du kanshe gå for hovedkortet her:

hovedkort

Har du strømforsyning fra før eller? Om du ikke har det fra før kan du gå for den her

strømforsyning :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser veldig fint ut etter min mening, bare sørg for å ha en ordentlig bra PSU, 400W er nok litt i minste laget, helst 500.

Ellers så kan du kanskje legge inn de 200-300 ekstra kronene for ett x1950XTX, men kanskje mest lønnsomt er det å velge ett x1900xt 512 mb https://prisguiden.no/product.php?productId=40586 Det yter nesten akkurat like bra, men koster 400 kr. mindre. (kun 25 mhz GPU frekvens som skiller)

Lenke til kommentar
Ser veldig fint ut etter min mening, bare sørg for å ha en ordentlig bra PSU, 400W er nok litt i minste laget, helst 500.

Ellers så kan du kanskje legge inn de 200-300 ekstra kronene for ett x1950XTX, men kanskje mest lønnsomt er det å velge ett x1900xt 512 mb https://prisguiden.no/product.php?productId=40586 Det yter nesten akkurat like bra, men koster 400 kr. mindre. (kun 25 mhz GPU frekvens som skiller)

6832802[/snapback]

det er jo x1950XTX jeg har valgt ;)

Lenke til kommentar

Denne PSUen er mye bedre: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=30209

Hovedkort til 2000 kr. er altfor mye, største fordelen er crossfire støtten.

OG ett litt hvassere brikkesett.

Edit: Dumm kommentar, med at en PSU er mye bedre uten grunn. Kan jo nevne at HW.no har den som "regjerende" testvinner blant spill og støyfrie PSUer, at den anbefales over hele forumet, og at kun Tagan og Seasonic kan skaffe den skikkelig konkurranse.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

6832802[/snapback]

det er jo x1950XTX jeg har valgt ;)

6832824[/snapback]

Blingsing, tror jeg det heter.

Veldig bra kort, ytelsen er ikke så altfor overlegen, men kjøleren er en god del bedre + at det har Crossfire støtte uten master kort.

Hovedkortet: i prisguiden finner jeg Abit AB9 til samme ris som P5B. Det har samme brikkesett, men Abit sine hovedkort virker som om de er bedre enn Asus sine på kvalitet, ville valgt det i stedet.

Eller ett MSI kort med Crossfire, littegrann dyrere, og litt dårligere, men hvis du ikke skal klokke hardt, kan en ekstra PCI-E port være verdt ett par ekstra kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...