Gå til innhold

Hvor kan jeg kjøpe undertøy som Forsvaret bruker?

Anbefalte innlegg

Jeg er nå inne til førstegangstjeneste.

Ettersom det ikke er helt enkelt å vaske tøy i Forsvaret tenker jeg at det greieste er å kjøpe inn ekstra undertøy så jeg har i reserve.

(I tillegg til at jeg mangler noen sokker)

Jeg kan vel alltids gå til befalet eller depoet, men det greieste er jo å fikse dette selv.

Så det jeg lurer på er om det finnes noen butikker som selger undertøy som er helt likt som det Forsvaret bruker. Jeg har nettopp vært på en shoppingtur og vært innom minst 10 klesbutikker, men uten resultat. Jeg har også sett på nettsidene til Armyshop, men der var det heller ingenting.

Ting jeg ser etter:

Helt grønne T-skjorter uten noen skrift eller merker.

Helt sorte eller grå raggsokker.

Grå boksershorts med hvit kant rundt livet.

Mørkegrønt ullundertøy (skal heller ikke ha striper, merker, skrift etc.)

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett slikt på flere butikker her. Det er villmarksbutikker og Army shop. Må nok til slikt type butikker. Kansje de kan hjelpe deg med å få tak i noe også. :) Kan du ikke høre med militæret hvor du kan få tak i mer?

Endret av Myrsnipa
Lenke til kommentar

Hvorfor i allverden vil du ikke gå til depotet?

Er jo helt greit å kjøpe tøy der, ta å kjøp noe som er "brukt" dvs, lagt i hylla til en fyr som aldri har brukt det. Koster 8kr paret for sokker, vet ikke hvor mye det koster for underbukser, men sikkert ikke dyrt :)

Hvilke sokker har du forresten?

Forsvaret har etter hva jeg vet 3 typer til marsjstøvlene. Tynne sommer sokker, "høst" sokker som også er svarte, og grå tykke ullsokker.

Anbefaler på det sterkeste å ha alle typene ;)

Edit: Befalet ditt trenger ikke vite at du har vært på depotet, og de på depotet pleier å være glade når de får besøk :)

(Iallefall på Kjevik hehe)

Endret av RIP
Lenke til kommentar

Skriv TS og få nytt. Ikke gå til innkjøp av noe ekstra. Er hvertfall sånn her på gardeleiren at det kan forekomme razzia. Folk mangler mye og da stjeler de fra hverandre. Har man noe ekstra enn det man skal ha, så vil det få konsekvenser. Folk drev og klagde til IB (Inspiserende Befal) at tøyet deres forsvant fra vaskerommet. Selv om de satt og passet på vaskemaskinen. Alle fikk beskjed om å levere inn noe ekstra de hadde. 2 store sorte søppelposer kom frem med masse tøy og ting. F.eks 6 bajonetter, 30 par strømper, Teltplugger og lignende..

Ikke kjøp noe ekstra. Og mangler du så sier du ifra til depoet. Da får du ting for en billig penge. Kommer lengere slik enn å drive og kjøpe ting i sivile butikker.

Lenke til kommentar

gjør slik som vi gjorde, ta med ekstra fra depo...

husk å skriv riktig antall på arket du får stemplet på depo, er større sjanse for at de sjekker hva de tar med ut enn hva de tar med inn...

når vi dimmet hadde vi 2 fulle pakk-sekker med ekstra klær, og det var bare på rommet vårt(vi var 4 stk)...

RIP: de grønne og svarte er like, er bare forskjellig farge på dem...

edit: GRØNNE og svarte var det jeg mente så klart...

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...