Gå til innhold

Abbonerer på tjeneste som jeg ikke vil

Anbefalte innlegg

Har i det siste fått meldingen:

ADHOT

Delta med eget bilde ved e sende en MMS og kodeord ADHOT til 2048. Vinn fete premier!

Etter det jeg har fått med meg kan jeg stoppe slike tjenester ved å sende Stopp (kodeord) til avsender (tjeneste).

Hvordan stopper jeg slik spam?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt, registrer deg mot slike reklamehenvendelser på Brønnøysundsregisterets hjemmesider.

Deretter tar du kontakt med operatøren din (så sant du ikke har et kortnummer du kan sende STOPP til), og forteller de om meldingen, og ber om å få vite hvem som er tilbyderen.

Så sier du klart og tydelig fra til det aktuelle selskapet at du ikke vil motta slik reklame fra de mer!

Lenke til kommentar

Såvidt meg bekjent, starter ikke tjenester av denne typen av seg selv. Du har vel ikke sendt en SMS en gang til et slikt kortnummer? Det hjelper heller ikke å reservere seg i brreg.no, da dette ikke regnes som reklame. Blokker innholdstjenester hos nettoperatøren din, eventuelt skru av anonyme MMS/SMS på telefonen. Skulle det ikke gi seg, kontakt firmaet. Noen slike firmaer er lyssky ut av en annen verden. Godt råd: Hold deg laaaaangt unna innholdstjenester (horoskop, ja til xxxx osvosvosv)

//Hit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...