auduuun Skrevet 12. desember 2001 Del Skrevet 12. desember 2001 Jeg har problemer med å få to pc'er til å "finne hverandre" på nettverket. Nettverkskort: NetGear FA311 10/100 med en krysset tp. PC1: (server) win98 maskin duron 750 modem og printer "delt" mapper delt. Finner ikke PC2 på nettverket. PC2: win95 maskin P100 accesser internett som en kule printer som bare det accesser delte mapper på PC1 begge pcene har installert alle protokoller som trengs. any suggestions? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 skjekk kabelen om den er iorden...ellers se etter systemkonflikter på hardwaren din...windows-nettverk har en lei tendens til å ikke funke hvis man har en hardwarekonflikt. B|Real Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 13. desember 2001 Del Skrevet 13. desember 2001 Skriv inn statisk ip på f. eks. 192.168.1.1 og 192.168.1.2 og subnet mask som default... Det skal det være connection mellom pcene Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 14. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2001 Hmm.. det eneste "unormale" jeg har oppdagd foreløpig, er at når jeg skal ta ut kabelen i pc1 (samme nettverkskort altså!) så må jeg bruke rå kraft.. husk på at pc2 tar i bruk alle nettverksressurser (printer, internett, delte mapper osv..) This is scaaary... Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Du har husket på klient for microsoft nettverk og deling av filer og skrivere? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 15. desember 2001 Del Skrevet 15. desember 2001 Det er garantert ikk satt på "deling av filer og skriver" på PC2. Lenke til kommentar
auduuun Skrevet 25. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2001 Helt riktig, Killer DT.. Ikke noe fildeling på PC2.. grr.. Lenke til kommentar
the_dOle Skrevet 26. desember 2001 Del Skrevet 26. desember 2001 Sliter med veeeldig lignende problemstilling. Nettverket har gått og susa i over et år men i det siste har jeg ikke brukt det no særlig og nå får bare ene pc'en (av to) access. Kan dette ha noe å gjøre med at min far har vært så genial og gå til anskaffelse av Allegrosurf som jeg mistenker for å blokke meg ute...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå