blikkbert Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) min bror har en pc. litt gammel. 1år. skjermkortet bruker 128 minne fra rammen... hvordan fjerner jeg det delte minne med skjermkortet... det er bare 384mb ram vil har 512mb ram. litt dårlig forklart, noen som forstår meg? Endret 9. september 2006 av Albert89 Lenke til kommentar
zvipp Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Dette gjøres vanligvis i bios! Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) bios...jeg er helt grønn når det gjelder det derre der Endret 9. september 2006 av Albert89 Lenke til kommentar
zvipp Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Får å komme inn i Bios på maskinen din, så må du trykke DEL-tasten, F1 eller lignende rett etter du har skrudd på maskinen (Når det kommer tekst på skjermen). Der står det også vilken tast du skal trykke for å nå bios! I bios kommer du til en rekke menyer, og du må finne et menyvalg som heter Graphic memory/Shared memory eller lignende og endre fra 128mb til feks 64 eller 32. Du kan ikke sette den til 0 for skjemkortet må ha et minimum antall mb, så alle de 512 rammene dine får du ikke. Da må du i tilfelle sette inn en minnebrikke til. Når du har endret i bios velger du "save and exit" NB ikke endre andre instilinger, da en bør ha en viss peiling når en roter i bios! Du kan risikere at pc'en ikke vil starte om en endrer noe en ikke skulle ha gjort. Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 takk for hjelpen.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå