Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DC hub og NATing

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt å sette opp en DC hub,men fordi jeg har delt adsl'en med en server må jeg vel NATe.

Vet ikke hvordan(eller hvor)jeg gjør dette i xp å kunne godt tenkt meg at noen av dere forklare meg hvordan jeg skal NAT'e.

Slik at jeg slipper å crashe serveren eller noe...

Er det ikke port 411 og 412?Og er det ikke port 1412 dc bruker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du NAT'er kan det være vanskelig for deg å være tilkoblet HUB'en. (Fordi server'n ser deg på en annen IP [privat IP] enn det folk på utsiden ser deg som).

I teorien må du forwarde port 411 og 412 til DC-HUB'en, og så port 1412 til DC-klienten (DC-plusplus, trur forresten det er port 412 som neo-modus klienten bruker.... husker ikke, for jeg kjører ikke neo-modus klient/hub selv).

Hvorvidt du greier å få koblet til da, er spørsmålet....

Lenke til kommentar

Det burde stå hvordan du NATer på produsentens hjemmeside.

Med cisco ruteren min er i hvertfall kommandoen for å åpne porter: set nat entry add internIP portnummer globalIP portnummer tcp. Skriver udp istedenfor tcp hvis det er denslags porter som skal åpnes. avslutter med: write

Lenke til kommentar

Pointet er at jeg ikke har router...har en xp server til å dele internetten...

Men tror jeg fant svaret her...

Men er ikke helt sikker...Men er det noen som vet om det går an å lage recovery cd (men ikke på cd,på iso/bin fil eller noe slik, for da kan jeg heller brenne det ut vis jeg ikke får det til...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...