x-team Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Kjøpte meg Cerwin-Vega VE-12 høytalere i går, hadde Cerwin-Vega Classic 15'' men måtte ha mindre høytalere. Godt fornøyd med høytalerne, har Cerwin-Vega Classic 15'' sub fra før av og NAD C372 forsterker. Så i dag så satte jeg spikes under høytalerne og syntes bassen ble mye tynnere enn den før var, bør jeg forandre noen instillinger eller skal det bli slik? MVH Martin Østvik. Lenke til kommentar
zvipp Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Det er nok normalt det + at naboen din blir fornøyd Lenke til kommentar
CFD Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Det betyr at like mye lyd kommer fra høytalerne og mindre lyd kommer fra rommet. Selv ble spikes vesentlig bedre hos meg. musikken druknet ikke i så mye romling. Endret 9. september 2006 av CFD Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Bruk spikes. Kan godt være at det "rumbler" mer uten spikes, men dette er "dassbass" - udefinerbar og seig... Lenke til kommentar
x-team Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Satte de på, bassen ble en del tynnere, men har ikke satt spikes under sub'en enda. Var og kjøpte nye i dag men glemte de i bilen som en kamerat låner.. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Spikes eller dempeføtter gir en mye mer presis lyd. Man slipper den irriterende romlebassen, som kun tenåringer elsker. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 14. september 2006 Del Skrevet 14. september 2006 Spikes er must Lenke til kommentar
x-team Skrevet 14. september 2006 Forfatter Del Skrevet 14. september 2006 Nå etter litt tid så syntes jeg at det spilte betydelig bedre! Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 15. september 2006 Del Skrevet 15. september 2006 Knallfint å høre en smule mer detaljer i musikken enn bare "boom" fra bassen og "vræææl" fra diskanten ikke sant Om et års selger du sikkert CV'ene og handler deg skikkelig HiFI saker. Da bør du sitte ned og sørge for at haka har et mykt underlag å lande på Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Er å anbefale ja, bruker selv gummiføtter/klsser under høytalerne og får ett mere kontrollert lydbilde. Men Produsent av Audiovector anbefalte spikes fremfor gummi og filtføtter med begrunnelse av at det stjal dynamikk. Dette har jeg ikke opplevd selv men kan sikkert variere i forskjellige sammenhenger. Lenke til kommentar
x-team Skrevet 17. september 2006 Forfatter Del Skrevet 17. september 2006 Knallfint å høre en smule mer detaljer i musikken enn bare "boom" fra bassen og "vræææl" fra diskanten ikke sant Om et års selger du sikkert CV'ene og handler deg skikkelig HiFI saker. Da bør du sitte ned og sørge for at haka har et mykt underlag å lande på 6871064[/snapback] Spørs om jeg velger noe annet enn CV! Har hatt 3 par CV høytalere nå, og er stor fornøyd med alle sammen! Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 17. september 2006 Del Skrevet 17. september 2006 Knallfint å høre en smule mer detaljer i musikken enn bare "boom" fra bassen og "vræææl" fra diskanten ikke sant Om et års selger du sikkert CV'ene og handler deg skikkelig HiFI saker. Da bør du sitte ned og sørge for at haka har et mykt underlag å lande på 6871064[/snapback] Spørs om jeg velger noe annet enn CV! Har hatt 3 par CV høytalere nå, og er stor fornøyd med alle sammen! 6881189[/snapback] Jeg har en kompis som har hatt to CV'er, han er vill etetr dem, jeg er det ikke...synes rett og slett ikke det er fint å høre på musikk med de høyttalerne der, iallefall ikke den musikken jeg liker. Jeg har også sakt til han at han burde klaske på spikes..men neida Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå