Vu-caN Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Startet opp min nye conroe e6400 i dag, og det som skjedde var at alt var normalt. Dvs startet opp, kunne gå inn i bios, og sette "boot up from cd". Deretter kom jeg inn på et bilde som så litt merkelig ut i forhold til vanlig. Var akkurat som om oppløsningen hadde blitt satt ned til 640x800 ellernoe. Uansett. Pc-en stopper, ingenting reagerer lengre etter det "skrudde" skjermbildet dukket opp. Når jeg prøver å slå på pcen nå, så ser det meste inni pc-en, og jeg kan høre at den starter, men skjermbildet er svart. Og der er problemet. Har et asus p5w-dh-deluxe hk, og 7900gt gainward dual dvi. Har testet begge dviportene, men liten endring. No signal input. Tenkte å prøve å ta inn og ut batteriet nå, men utenom det så kommer jeg ikke på noe mer å gjøre. Viftene går rundt og alt ser fint ut bortsett fra skjermbildet som er borte Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Nå har jeg løsnet på batteriet i 10 sekunder. Jeg fant også ut at pci-e kortet krevde to strømkabler, så jeg har koblet på en til nå. Men likevel, så er skjermbildet svart. Under oppstart hører jeg at cdrommen starter, harddisken starter og begynner å tikke normalt, vifter går som smurt. Pcen lar seg også slå av ved å holde knappen lenge inne. Jeg testet skjermen nettopp på en annen pc, og den fungerte fint. Tips og tricks mottaes med stor takk! Endret 9. september 2006 av Vu-caN Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Finnes det flere batterier på hovedkortet? Jeg fant et under skjermkortet som jeg dro ut. Har det noe å si hvilken dvi-utgang jeg bruker siden det er 2xDVI? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hei! Nei det er ikke normalt med flere batteri på hovedkort. Forsøk med andre posisjoner av minnebrikkene, eventuellt bare med én minnebrikke. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 11. september 2006 Forfatter Del Skrevet 11. september 2006 Hei! Nei det er ikke normalt med flere batteri på hovedkort. Forsøk med andre posisjoner av minnebrikkene, eventuellt bare med én minnebrikke. Hilsen, efikkan. 6834706[/snapback] Har prøvd alt. Men når jeg starter opp høres det ut som om den kommer lengre enn minnet. Er minnet er jeg vant med at den piper eller stopper nesten like tidlig som om det var skjermkortet som var defekt. Fant ut at det kan være siden jeg ikke har 24pins strømtilførsel fra psu. Skal kjøpe en overgang i dag og teste om det går bedre. Enten gir jeg reply her seinere i dag om det går bra, om ikke kan jeg love dere at dere vil høre fra meg igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå