Gå til innhold

Hva er din favoritt Pizza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
dream lord: synes da egentlig ikke at piri piri var så grusomt sterkt fra det jeg husker. Og jeg likte ikke den oppskriften helt :p takler ikke ansjos eller kylling på pizza.

6841098[/snapback]

Ansjos?!? :cry:

Det er jo direkte stygt, tunfisk derimot er veldig godt.. Men om man ikke liker det eller kylling så er det en personlig sak, og det er ikke så vanskelig å bytte ut med hva man måtte like.. Har brukt alt fra reinkjøtt til and på den pizzaen..

Piri-piri er regnet som det sterkeste av alle chili variantene, så om du mener at det ikke er sterkt så har du enten ikke spist "ordentlig" piri-piri eller du r immun mot hot krydder.. Piri-piri er regnet som sterkere enn cayennepepper, men for all del, om du sier det er svakt, så må det vel være det.. :p

Lenke til kommentar
Min favorittpizza er hjemmebaket. Og den skal ha kjøttdeig, ost, saus, løk og tjukk bunn. Og selvsagt krydder.

Frossenpizza spiser jeg ikke, siden alle jeg har smakt har en ekkel ettersmak, og er en skam i forhold til god hjemmebakt eller god fra pizzabakeri.

6832031[/snapback]

Helt enig. Blir oftest til at jeg kjøper fra pizzabakeri, fordi jeg ikke er noe særlig glad i å lage deig, men i det tilfellet der jeg lager pizza er det vanligvis kjøttdeig stekt med løk og krydret med timian, oregano, salt & pepper, også blandet med tomatpurré. I tillegg sniker det seg mais, paprika og ananas oppå, sammen med ost! :ermm:

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
burde ikke være lov å skrive her hvis man ikke har spist pizza i italia

6842548[/snapback]

Ok jeg stiller opp hvis du spanderer reisen og oppholdet. Kunne tenkt meg ca. tre uker, gjerne med diverse fotballkamper i tillegg. På forhånd takk. :D

Italiensk pizza er godt til sine tider, spesielt hvis man ikke er sulten. :whistle:

Lenke til kommentar

Det må nevnes at det tar mange år å perfeksjonere en pizza.. Mange år med prøving og feiling.. Jeg liker best den italienke måten å lage pizza, med ost over pizzasausen, så ingrediensene, fordi det gjør at man får frem smaken av disse..

Noen liker å lage "standard" pizzafyll med ved å steke fyllet på forhånd, noe jeg mener gjør at hele pizzaen smaker likt, man får rett og slett ikke frem smaksforskjellene i ingrediensene.. Deep pan er den amerikanske måten der man ønsker å få mest mulig mat på en pizza, noe som egentlig ikke gjør den noe bedre, du blir bare raskere mett.. Vi i Norge har adoptert den amerikanske måten og har laget den i alle år, men etterhvert har vi skjønt at det ikke kommer an på mengden, men kvaliteten av det som lages..

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Det må nevnes at det tar mange år å perfeksjonere en pizza..  Mange år med prøving og feiling.. Jeg liker best den italienke måten å lage pizza, med ost over pizzasausen, så ingrediensene, fordi det gjør at man får frem smaken av disse..

Noen liker å lage "standard" pizzafyll med ved å steke fyllet på forhånd, noe jeg mener gjør at hele pizzaen smaker likt, man får rett og slett ikke frem smaksforskjellene i ingrediensene..  Deep pan er den amerikanske måten der man ønsker å få mest mulig mat på en pizza, noe som egentlig ikke gjør den noe bedre, du blir bare raskere mett..  Vi i Norge har adoptert den amerikanske måten og har laget den i alle år, men etterhvert har vi skjønt at det ikke kommer an på mengden, men kvaliteten av det som lages..

6842737[/snapback]

Tja ... Jeg lager en saftig bunn, som dekkes med en spicy tomatsaus, deretter ost osv. Helt enig i at å hele tiden gjøre det på samme måte blir for kjedelig, men det går jo an å variere mellom de ulike metodene. Dessuten når man har "forsket" seg frem til sin egen spesialpizza, så er kanskje denne så god at den blir en gjenganger. Helt tilslutt så går jeg for det meste for saftig bunn, fordi jeg synes ofte at pizza er god i kald tilstand. Gjør man det samme med Italiensk flatbrødbunn, må man bruke hoggtenner for å spise den.

Lenke til kommentar

Vel altså, husker som sagt ikke piri piri helt (men mener det var det jeg har smakt).

Cayennepepper har jeg smakt ofte men det er kjedelig og ikke sterkt i det hele tatt. jeg kan helle i meg betydelig mengder cayennepepper uten å merke det på noen annen måte enn å bli litt tørr i munnen (veddemål er morro :p)

og ja mente tunfisk, men jeg liker ikke noe slags sånt tull på pizzaen min så :p

Lenke til kommentar

min favoritt pizza må være en STOR hjemmelaget pizza med medium-tykk bunn som er litt sprø og gyllen. Oppå liker jeg tomatsaus, purreløk, hvitløk, mais, mozarella ost, oregano krydder og så klart CHILI krydder :D mmmmmmmmmmmmmmm. Eventuelt pepperoni hvis jeg ikke lager en med kjøttdeig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...