MortenVatland Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hva skal det være på DIN favorritt pizza ? Jeg liker pepperoni - løk - paprika - mais på min, gjerne litt spicy krydder på også Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Spicy tomatsaus Mozarella/Jarlsberg løkringer purreløk fersk champignon grønn/rød paprika kjøttboller pepperoni reker (ferske) blåskjell (ferske) ananas basilikum, oregano og litt koriander. grovkvernet salt og pepper Lenke til kommentar
Gimpen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 favoritten er pizza proscuitto crudo i castiglione della peschaia i toscana, italia..... med mozzarella, tomat og parma skinke........ mmmmmmmmmmmmmmmmm Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Min favorittpizza er hjemmebaket. Og den skal ha kjøttdeig, ost, saus, løk og tjukk bunn. Og selvsagt krydder. Frossenpizza spiser jeg ikke, siden alle jeg har smakt har en ekkel ettersmak, og er en skam i forhold til god hjemmebakt eller god fra pizzabakeri. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 God tynn pizza, med masse hvitløk, parmaskinke og ost Lenke til kommentar
MortenVatland Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 God tynn pizza, med masse hvitløk, parmaskinke og ost 6832422[/snapback] > Ja, jeg glemte å sette hvitløk på min. Det er digg Lenke til kommentar
Myrsnipa Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Det er pizzafyll (sånn du får kjøpt ferdig i pose som blandes med vann) og kjøttdeig. Det er det eneste jeg liker på pizza. Lenke til kommentar
KissaMcDuck Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Spicy tomatsausMozarella/Jarlsberg løkringer purreløk fersk champignon grønn/rød paprika kjøttboller pepperoni reker (ferske) blåskjell (ferske) ananas basilikum, oregano og litt koriander. grovkvernet salt og pepper 6831970[/snapback] Ganske lik, bare vegetar Pesto, nachochips, ruccolasalat og hvitløksdressing også Lenke til kommentar
Cowboyen Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Mye gode tips på pizzaer her, nam nam Lenke til kommentar
figure_02 Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Pizza Vesuvio er best da, tomatsaus, ost og skinke, tynn bunn. Enkelt og godt! Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 det må nokk bli kebab pizza det :O men spiser det sjeldent da Lenke til kommentar
Battone Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Beste frossen pizza, om jeg må velge er uten tvil En hot pizza.. Men liker best hjemmelaget.. Her er en av mine oppskrifter for 1 pizza Bunn; Ca 6 dl mel 1 egg 1 teskje bakepulver 1 teskje salt. 2 spiseskjeer sukker 1 teskje bakepulver 1/2 pk tørrgjær.. 2 spiseskjeer olje.. (Oliven/raps) 2-3 dl vann.. Gjerne med litt hvitløkspulver.. pizzasaus; En boks hermetisk tomatpurre Basilikum 5 båter finhakket hvitløk.. 1 teskje sukker 1-3 teskjeer Tandoori masala.. litt salt og pepper.. Om man liker så kan man tilsette litt piri-piri, men er ikke nødvendig for sarte sjeler.. Ingredienser på pizza; Ost (Jarlsberg) 1 grovhakket løk 2-3 tomater skåret i fine skiver.. Kylling eller Tunfisk, om du bruker hermetisk tunfisk er det viktig å presse ut vannet og ikke bruke for mye, halv boks på 1 pizza.. Mais Paprika grovhakket.. Oregano.. pepper salt.. Bunnen fordeles i en langpanne, deretter smøres pizzasausen .. Deretter fordeles osten jevnt, også over kanten på pizzaen.. Deretter fordeler man i rekkefølge; løk - > paprika -> mais -> Kylling/tunfisk -> Oregano/pepper/salt... En knallgod pizza med en ekstremt god bunn, veldig lett å lage, bruker ca. 20 min på å sette sammen denne pizzaen.. Steketid er ca 15-20 min på 225 grader mitt i ovnen.. Når bunnen er gyllenbrun så er pizzaen ferdig.. Endret 9. september 2006 av Dre@m_Lord Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hjemmelaga pizza! Du tar hakka løk å steker det litt i panna, åsså tar du pizzafyll påsen oppi der med hakka tomater på boks! Etter det tar du oppi kjøttdeigen, purre,og presser oppi noen hvitløks fedd, legger det på pizza bånnen, med rivet jarslberg ost på! Det er godt det!=) Da smaker det ordentlig pizza, uten hvitløk å løk blir det smakløst! Er det ingen som bruker hvitløk i pizzaen her eller? Lenke til kommentar
Battone Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Hjemmelaga pizza! Du tar hakka løk å steker det litt i panna, åsså tar du pizzafyll påsen oppi der med hakka tomater på boks! Etter det tar du oppi kjøttdeigen, purre,og presser oppi noen hvitløks fedd, legger det på pizza bånnen, med rivet jarslberg ost på! Det er godt det!=) Da smaker det ordentlig pizza, uten hvitløk å løk blir det smakløst! Er det ingen som bruker hvitløk i pizzaen her eller? 6837969[/snapback] Hvitløk må man ha, og om du leser så sier de fleste her at man lager ikke pizza uten hvitløk.. Hvitløk og løk er egentlig basis i alt jeg lager av mat. Maten blir ikke smakløs uten, men den mister helt klart prikken over i`n... Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Det beste jeg egentlig kan ha på en pizza er kjæresten min sin chili/hvitløksolje. Lenke til kommentar
elektroboy Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 Det beste jeg egentlig kan ha på en pizza er kjæresten min sin chili/hvitløksolje. 6839027[/snapback] åssen lager man den da? Å åssen bruker du den oljen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 grandiz....d ekke orginalt,men det er godt(og ja jeg er over 7 år:P) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 åssen lager man den da? Å åssen bruker du den oljen? 6839052[/snapback] Hun bruker en sånn Pizza-olje som man kjøper på butikken, blander i mye hvitløk, krydder og chili. Dette har man på innimellom noen av lagene på pizzaen og helt på toppen. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 10. september 2006 Del Skrevet 10. september 2006 min pizza selges bare på brannstasjonen. Jeg har fremdeles ikke funnet en yndlingspizza fordi jeg ikke har funnet en som er sterk noe enda. den eneste måten jeg har funnet å få den sterk nok er med hjelp av tabasco, men det må jeg da ha massevis av og det smaker piss eller å bare bruke veldig mye av noe men da smaker det som regel bare sterkt og det er ikke noe godt.. ellers så liker jeg chilli, pepperoni, løk, hvitløk, osv. men for all del ikke noe annanas eller sjømat! Lenke til kommentar
Battone Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 min pizza selges bare på brannstasjonen. Jeg har fremdeles ikke funnet en yndlingspizza fordi jeg ikke har funnet en som er sterk noe enda. den eneste måten jeg har funnet å få den sterk nok er med hjelp av tabasco, men det må jeg da ha massevis av og det smaker piss eller å bare bruke veldig mye av noe men da smaker det som regel bare sterkt og det er ikke noe godt.. ellers så liker jeg chilli, pepperoni, løk, hvitløk, osv. men for all del ikke noe annanas eller sjømat! 6840906[/snapback] Hmm, da har ikke du spist min piri-piri pizza.. Se på oppskriften lenger opp.. Regner med du vet hva piri-piri er?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå