Gå til innhold

Hva er din favoritt Pizza

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Spicy tomatsaus

Mozarella/Jarlsberg

løkringer

purreløk

fersk champignon

grønn/rød paprika

kjøttboller

pepperoni

reker (ferske)

blåskjell (ferske)

ananas

basilikum, oregano og litt koriander.

grovkvernet salt og pepper

Lenke til kommentar
Spicy tomatsaus

Mozarella/Jarlsberg

løkringer

purreløk

fersk champignon

grønn/rød paprika

kjøttboller

pepperoni

reker (ferske)

blåskjell (ferske)

ananas

basilikum, oregano og litt koriander.

grovkvernet salt og pepper

6831970[/snapback]

Ganske lik, bare vegetar :)

Pesto, nachochips, ruccolasalat og hvitløksdressing også :dribble:

Lenke til kommentar

Beste frossen pizza, om jeg må velge er uten tvil En hot pizza..

Men liker best hjemmelaget..

Her er en av mine oppskrifter for 1 pizza

Bunn;

Ca 6 dl mel

1 egg

1 teskje bakepulver

1 teskje salt.

2 spiseskjeer sukker

1 teskje bakepulver

1/2 pk tørrgjær..

2 spiseskjeer olje.. (Oliven/raps)

2-3 dl vann..

Gjerne med litt hvitløkspulver..

pizzasaus;

En boks hermetisk tomatpurre

Basilikum

5 båter finhakket hvitløk..

1 teskje sukker

1-3 teskjeer Tandoori masala..

litt salt og pepper.. Om man liker så kan man tilsette litt piri-piri, men er ikke nødvendig for sarte sjeler..

Ingredienser på pizza;

Ost (Jarlsberg)

1 grovhakket løk

2-3 tomater skåret i fine skiver..

Kylling eller Tunfisk, om du bruker hermetisk tunfisk er det viktig å presse ut vannet og ikke bruke for mye, halv boks på 1 pizza..

Mais

Paprika grovhakket..

Oregano..

pepper

salt..

Bunnen fordeles i en langpanne, deretter smøres pizzasausen .. Deretter fordeles osten jevnt, også over kanten på pizzaen..

Deretter fordeler man i rekkefølge; løk - > paprika -> mais -> Kylling/tunfisk -> Oregano/pepper/salt...

En knallgod pizza med en ekstremt god bunn, veldig lett å lage, bruker ca. 20 min på å sette sammen denne pizzaen..

Steketid er ca 15-20 min på 225 grader mitt i ovnen.. Når bunnen er gyllenbrun så er pizzaen ferdig..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Hjemmelaga pizza! Du tar hakka løk å steker det litt i panna, åsså tar du pizzafyll påsen oppi der med hakka tomater på boks! Etter det tar du oppi kjøttdeigen, purre,og presser oppi noen hvitløks fedd, legger det på pizza bånnen, med rivet jarslberg ost på!

Det er godt det!=) Da smaker det ordentlig pizza, uten hvitløk å løk blir det smakløst!

Er det ingen som bruker hvitløk i pizzaen her eller?

Lenke til kommentar
Hjemmelaga pizza! Du tar hakka løk å steker det litt i panna, åsså tar du pizzafyll påsen oppi der med hakka tomater på boks! Etter det tar du oppi kjøttdeigen, purre,og presser oppi noen hvitløks fedd, legger det på pizza bånnen, med rivet jarslberg ost på!

Det er godt det!=) Da smaker det ordentlig pizza, uten hvitløk å løk blir det smakløst!

Er det ingen som bruker hvitløk i pizzaen her eller?

6837969[/snapback]

Hvitløk må man ha, og om du leser så sier de fleste her at man lager ikke pizza uten hvitløk.. Hvitløk og løk er egentlig basis i alt jeg lager av mat. Maten blir ikke smakløs uten, men den mister helt klart prikken over i`n...

Lenke til kommentar

min pizza selges bare på brannstasjonen.

Jeg har fremdeles ikke funnet en yndlingspizza fordi jeg ikke har funnet en som er sterk noe enda. den eneste måten jeg har funnet å få den sterk nok er med hjelp av tabasco, men det må jeg da ha massevis av og det smaker piss eller å bare bruke veldig mye av noe men da smaker det som regel bare sterkt og det er ikke noe godt..

ellers så liker jeg chilli, pepperoni, løk, hvitløk, osv. men for all del ikke noe annanas eller sjømat!

Lenke til kommentar
min pizza selges bare på brannstasjonen.

Jeg har fremdeles ikke funnet en yndlingspizza fordi jeg ikke har funnet en som er sterk noe enda. den eneste måten jeg har funnet å få den sterk nok er med hjelp av tabasco, men det må jeg da ha massevis av og det smaker piss eller å bare bruke veldig mye av noe men da smaker det som regel bare sterkt og det er ikke noe godt..

ellers så liker jeg chilli, pepperoni, løk, hvitløk, osv. men for all del ikke noe annanas eller sjømat!

6840906[/snapback]

Hmm, da har ikke du spist min piri-piri pizza.. Se på oppskriften lenger opp.. Regner med du vet hva piri-piri er?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...