Knerten Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hei Jeg har et gammelt hovedkort fra ABIT med vanlig AGP-port (i en gammel PC uten krav til særlige ytelser). For en tid tilbake sluttet plutselig PC'en å fungere; PC'en gikk, men skjermen slo seg ikke på. Derfor trodde jeg det var skjermkortet som hadde gått, så jeg bestilte ett nytt fra Komplett: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=315166. Men da jeg satte inn det nye kortet, fungerte det ikke da heller. Så jeg begynte å mistenke at AGP-porten på hovedkortet kanskje hadde tatt kvelden. Men det jeg lurer på er følgende: Fungerer dette Skjermkortet som har AGP8X med et hovedkort med bare vanlig AGP-port? Lurer også på en ting til: Fungerer et hovedkort med DDR-slot sammen med SDRAM minne. Mvh Lenke til kommentar
eternal Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) 1. ja, agp8x er bakoverkompatibelt 2. nei, ddr og sdram er forskjellige hovedkort til prøv å resette bios med jumper på hovedkortet. såkalt "clear cmos" Endret 9. september 2006 av eternal Lenke til kommentar
DDuck Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Sorry. var ikke meningen å skrive i feil topic Endret 9. september 2006 av DDuck Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå