Gå til innhold

Din beste 5-minutters rett!

DE1

Anbefalte innlegg

Kjøp seikarbonader/fiskekaker/ eller lignende.

Varm 2 stk. av de nevnt over i en stekepanne. (Ikke i microen, da lukter det fisk i hele huset).

Skjær 4 skiver brød.

Smør sennep på brødskivene.

Putt en løkskive, en tomatskive og en seikarbonader/fiskekaker/ eller lignende mellom 2 brødskiver og spis.

Tar ett par minutter å lage og det er faktisk godt og sunt (tror jeg).

Gjerne pimp opp retten litt hvis du føler for det. :)

Endret av okjatakk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du er hjemmeværende og virkelig vil få tiden til å gå, hvorfor lager du ikke noe som da tar litt tid? Det kan jo være veldig gøy å lage mat. Vel, hvis du vil ha noe som er veldig sunt og lettvint, kan du jo prøvde deg på en salat med ruccola, isbergsalat, sukkererter, vårløk, avocado, kylling, mais, tomater, egg(må jo gjøres hardkokt, tar vel 8 min. :p) og pesto. Vel, å varme bagetter tar kanskje litt mer enn fem minutter... Men hvis du kjøper en rykende fersk bagett, er den jo allerede klar når salaten er ferdiglaget. :)

Lenke til kommentar
Ta en brødskive (eller to), smør på passelig med kaviar og legg på et lag med ost på toppen. Deretter en tur i mikroen til osten begynner å boble. Enkelt og utrolig godt. :)

Høres sikkert utrolig sært ut, men er faktisk veldig godt.

det var svært sært også. ikke noe godt heller, fikk spist de 2 skivene jeg laget med kaviarost, og angrer på det nå :( blææ

Kaviarost? Sånn du kjøper på tube (hvis det finnes? :p )? Det er i hvert fall snakk om kaviar på tube + vanlig ost.

Lenke til kommentar
Ta en brødskive (eller to), smør på passelig med kaviar og legg på et lag med ost på toppen. Deretter en tur i mikroen til osten begynner å boble. Enkelt og utrolig godt. :)

det var svært sært også. ikke noe godt heller, fikk spist de 2 skivene jeg laget med kaviarost, og angrer på det nå :( blææ

Kaviarost? Sånn du kjøper på tube (hvis det finnes? :p )? Det er i hvert fall snakk om kaviar på tube + vanlig ost.

joda joda, jeg gjorde som han sa,

skjær brødskiv

smør på kaviar

+ ost på toppen.

warning!!: do NOT try this at home

Lenke til kommentar

joda joda, jeg gjorde som han sa,

skjær brødskiv

smør på kaviar

+ ost på toppen.

warning!!: do NOT try this at home

Vel, jeg liker heller ikke dressing. :innocent:

Så vi har jo forskjellig smak.

Lenke til kommentar

Beste jeg vet om som tar kort tid er en enkel salat.

1 Rødløk

Halv agurk

Noen tomater

1 Paprika

Fetaost

Oliven olje

Balsamicoeddik

Salt

Bare skjærer alt opp i store biter og et par brødskiver med grovt brød ved siden av, finnes ikke noe bedre..

Lenke til kommentar

Tja.. Spørs om det blir litt mer enn 5 minutter, men aldri mer enn 10!

Fremgangsmåte:

-Sett på stekovnen på grillfunksjon på 225 grader

-Skjær opp noen brødskiver etter hvor sulten du er

-Smør på et tynt lag med tacosaus, type hot på alle skivene

-Skjær opp og legg på løk

-Del en grillpølse i to, og del den halve pølsa i 4 på langs (dette holder til 1 brødskive, bruk resten av pølsa, evt. flere pølser hvis du har flere skiver)

-Legg på ost (mengde etter smak)

-Strø på hvilket som helst krydder (pizzakrydder og grillkrydder anbefales)

-Stek til du ser at osten begynner å bli crispy, ca. 5 minutter

-Nyt!

Passer best med iskald melk, men eplejuice fungerer også fjell!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Mills potetmos!

Når jeg har lyst på noen godt om morgenen/formiddagen/ettermiddagen/kvelds.. så er svaret potetmos. Den er lett og rask å lage og smaker bare helt himmelsk.

Lages som anvist på pakken (gjerne med litt mer salt) og serveres i en liten skål og spises med ts.

Bedre måltid som lages på under 5 minutter skal du lete lenge etter.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Grovbrød med salami og gastromat.

Ha i et par skiver grovbrød i brødristere, smør på brødskivene (brelett er best syns jeg) har på gastromat etter ønske og sleng på en salami skive på hver brødskive.

Har vært middagen min noen ganger ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...