image Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) Hei, jeg har testet et objektiv EF28-300 F3,5-5,6L IS USM, men syns ikke at image stabilizer virker noe særlig. Har noen der ute gjort noen erfaringer?? Endret 9. september 2006 av image Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Hei, jeg har testet et objektiv EF28-300 F3,5-5,6L IS USM, men syns ikke at image stabilizer virker noe særlig. Har noen der ute gjort noen erfaringer?? 6831648[/snapback] Dette har jeg ikke prøvd, men her blir jeg nysgjerrig. Hva mener du med at Imags Stabilizer ikke virker noe særlig? Husk at hvis du fotograferer bevegelige motiver, trenger du en lukkertid som er rask nok til å unngå uskarpe bilder. Lenke til kommentar
image Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 Hei, jeg har testet et objektiv EF28-300 F3,5-5,6L IS USM, men syns ikke at image stabilizer virker noe særlig. Har noen der ute gjort noen erfaringer?? 6831648[/snapback] Dette har jeg ikke prøvd, men her blir jeg nysgjerrig. Hva mener du med at Imags Stabilizer ikke virker noe særlig? Husk at hvis du fotograferer bevegelige motiver, trenger du en lukkertid som er rask nok til å unngå uskarpe bilder. 6831748[/snapback] Ja det er jeg klar over, men jeg syns den ikke har den effekten jeg hadde ventet meg til en linse i den prisklassen. Jeg mener du bør kunne se forskjell på skarphet ved samme lukkertid, med og uten IS, det har jeg ikke hatt opplevelsen av. Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 IS har ingen ting med uskarphet som følge av at motiv beveger seg. IS reduserer kun uskarphet som kan komme av dine skjelvinger på hendene. S Lenke til kommentar
image Skrevet 9. september 2006 Forfatter Del Skrevet 9. september 2006 IS har ingen ting med uskarphet som følge av at motiv beveger seg.IS reduserer kun uskarphet som kan komme av dine skjelvinger på hendene. S 6834052[/snapback] Det er mulig jeg er helt på jorde men. Tar man et bilde av f.eks en dør. Med samme lukker tid og blender bør man vel kunne se forskjell med/uten IS, eller?? Takk for tilbakemeldinger Lenke til kommentar
sNx Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 (endret) størst effekt vil jeg tru du får hvis du skrur opp til 300mm. Prøv med og uten is på 300mm hvis du har mulighet til å prøve det igjen. Endret 9. september 2006 av sNx Lenke til kommentar
300D Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 IS har ingen ting med uskarphet som følge av at motiv beveger seg.IS reduserer kun uskarphet som kan komme av dine skjelvinger på hendene. S 6834052[/snapback] Det er mulig jeg er helt på jorde men. Tar man et bilde av f.eks en dør. Med samme lukker tid og blender bør man vel kunne se forskjell med/uten IS, eller?? Takk for tilbakemeldinger 6834134[/snapback] Det stemmer det, men bare hvis lukkertiden er lang nok til at du ikke greier å holde kameraet rolig. Ved f.eks. 1/2000 sek. lukkertid har du sannsynligvis ikke bruk for IS, men prøver du å håndholde objektivet på 300 mm brennvidde og 1/60 sek, bør du kunne se en betydelig forskjell(hvis du ikke er veldig stødig på hendene) Lenke til kommentar
JPTvete Skrevet 9. september 2006 Del Skrevet 9. september 2006 Med IS påslått kan du faktisk klare å få skarpe bilder med 1/5sek... Det klarer du ikke uten. Da jeg bruker mitt IS objektiv så bruker jeg kun IS da jeg må bruke lukkertid som er lengre en 1/brennvidden.. S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå