mandela Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Snekker`n, takk like så, du trakkaserer, du startet ordkrigen, du bør stenges ut. DU snekkerns meldinger til meg: 1.Har du drukket piss ? 2.til orientering så har jeg bygget/eiet flere amd maskiner enn du kan drømme om,har en stående her (xp 2000)så kom ikke å prøv å fortell meg hva som er mest stabilt. (tror han har superpeiling) Desuten synest jeg personer som deg burde rett og slett holde kjeft da du kun lager uhygge med slike usaklige innlegg,vist du ikke har noe konstruktivt å komme med bør du heller gå ut å leke litt i sandkassen (tror han er seriøs) rett og slett kvalmt [ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-10-29 11:53 ] Lenke til kommentar
erre Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Det ble ikke så mye hjelp til grumpyy ut av dette! Velg det systemet du føler best for! Om du kjøper Amd eller Intel så spiller ikke d noen rolle! Gå til http://www.tomshardware.com/ å se de forskjellige testene. Kanskje det hjelper på valget av utstyr! Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 11:43, skrev heraldo:Snekker`n, takk like så, du trakkaserer, du startet ordkrigen, du bør stenges ut. DUsnekkerns meldinger til meg:1.Har du drukket piss ?2.til orientering så har jeg bygget/eiet flere amd maskiner enn du kan drømme om,har en stående her (xp 2000)så kom ikke å prøv å fortell meg hva som er mest stabilt. (tror han har superpeiling)Desuten synest jeg personer som deg burde rett og slett holde kjeft da du kun lager uhygge med slike usaklige innlegg,vist du ikke har noe konstruktivt å komme med bør du heller gå ut å leke litt i sandkassen (tror han er seriøs)rett og slett kvalmt<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-10-29 11:53 ]</font> Hei,ser du har slettet innlegget der du kaller meg for bla en kvalmende person,turde du ikke stå for det?Dessuten jeg tror ikke jeg har superpeil jeg prater ut fra min erfaring,ja jeg prøver å vere seriøs men det kan umulig du gjøre når du kan slenge ut en påstand om at det ikke finns stabile p4 system Det eneste du oppnår er å lage kvalm med sånne innleg denne posten dreide seg om valg av to oppsett ikke om hvor stabil du mener disse er Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 seriøst....slutt å krangle da gutta!!!! oppfører dere som småunger!!! Lenke til kommentar
jevel Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 10:37, skrev dj_j0tul:Overkloking (200-400mhz) = Intel Pentium 4 "B"(NW-versjonen)Litt overklokking (150-200mhz) = AMD Athlon XPHusk at en overklokket p4 på 3ghz faktisk er såvidt litt raskere enn en XP 1800 på 1835mhz. det er fakta, om noen liker det eller ikke! Hva måler du her? FPU kraft? I såfall kan det nesten stemme (P4 ligger litt foran....) Men ellers så vil en P4 på 3GHz slakte en Athlon XP på 1.8GHz på de fleste punkter. Ellers så synes jeg at temperaturen i denne tråden begynner å bli litt vel høy. Heraldo poster vissvass, det er greitt nok, men ikke la dere provosere av den grunn. Rapporter da heller dette til en mod, slik at de får ta seg av det. -KJ Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 snekkern, du nevnte stabilitet i ditt første innlegg. ang. sletting av innlegg; jeg modererte meg, du trenger ikke være kvalm selvom du skriver et innlegg som har en kvalmende effekt på meg. jeg anser den meningsløse krangelen som over for min del. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 12:26, skrev heraldo:snekkern, du nevnte stabilitet i ditt første innlegg.ang. sletting av innlegg; jeg modererte meg, du trenger ikke være kvalm selvom du skriver et innlegg som har en kvalmende effekt på meg. jeg anser den meningsløse krangelen som over for min del. Den er grei,om mitt første innlegg var kvalmende på deg kan jeg gjøre lite med,men personen som startet denne tråden spurte om råd ga jeg han et råd ut fra mine erfaringer. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 uansett kan man koke det hele ned til en intel vs. amd, tomshardware og andre nettsteder har gode vs. tester, så det er liten grunn til å starte en slik tråd på nytt. interessant blir det nok først når ny teknologi foreligger i cpuene (eks. kommende p4 og amds nye kjerne). da kan man vel ta en ny for/imot runde. Snekkern, det jeg ble forbannet på var den umiddelbare "snakker piss" reaksjonen, det kan vel være mest effektivt å overse uønskede elementer i en tråd. (jeg innrømmer at mitt første innlegg var vås tvers gjennom, og som andre nevnte, stabilitet har mye mer å gjøre med andre komponenter enn cpu, personlig har jeg nforce chipsett som er svært pålitelig, aldri krøll slik det var med min forrige via 133A chipsett maskin) Jeg har ikke noen erfaring i å skru sammen p4 maskiner, bare så det er sagt. Beklager det hele og håper på tilgivelse (til dere som jeg kommenterte) Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 02:53, skrev Term:Det er jo godt kjent at AMD cpu'er kommer mye bedre ut i forhold til intel. så om det er mest til spilling, er amd et bedre alternativ. bygde nettopp en pc med det alternativet til en kompis, og han er mer enn godt fornøyd med det. Ikke kjent for meg at amd kommer bedere ut en Intel. Amd kommer jo nesten ikke ut med noe. papirlanserer, Gå for intel. klokk og ha det hyggelig. cpun er finere og se på og Lenke til kommentar
kanskjeikke Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Spm til Snekker'n: Har fulgt med på forumet her en stund, og lurer veldig på en ting. Du har i løpet av veldig kort tid kjøpt/byttet/ødelagt x antall hk/cpu/minne, du har spurt byggern og andre om hjelp for en masse trøbbel du har hatt, og enda poster du i alle AMD vs P4 diskusjoner at P4 er så utrolig bra og stabilt. Jeg mener ikke å mobbe deg e.l., er bare litt forundret. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Den satt! ... merkelig nok klarer folk å ødelegge cpu'r, enten det er intel eller amd, utrolig bra gjort, uforsiktighet/manglende kompetanse. Lenke til kommentar
WebWarrior Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Hva er vitsen med denne CPU-krigen? Begge produsenter, AMD og Intel har sine fordeler? Begge sider i denne krigen kommer med idiotiske utsagn, og ingen gidder egentlig å høre på den motsatte siden. En diskusjon her om hva som er best mellom P4 og AMD CPUer kan ikke lede noe sted hen. Så bare skipp det. P4 supportere, vit at dere faktisk hr delvis rett. P4 utvikler mindre varme. P4 er dermed stillere P4 er lettere å overklokke, og kan overklokkes høyere enn AMDs CPUer. P4 har imidlertid et instruksjonssett som det ikke er full støtte for innen alle apps enda, noe som er til AMDs fordel. Dette gjør at en AMD prosessor vil ha mer software skrudd mot sitt respektive instruksjonssett. Lievel vil man se, når full støtte for P4 kommer, at P4 drar fra XP med plenty. AMD er på tross av dette en hel del billigere. Den er billigere, men også vanskeligere å montere. AMDs CPUer er relativt lette å knuse kjernen på, for newbies. Så; Skal dere ha en rimelig maskin, uten ekstreme overklokkingsmuligheter er AMD et godt alternativ. N00bs, få andre til å stte på kjøler. Det kan være en god ide. Vil dere ha stillegåend maskiner med overklokkingspotensiale og potensiellt raskere apps enn såkalt tilsvarende XP CPU. I nuet, er likevel en XP på 2GHz raskere i de fleste apps (eller alle) enn en P4 2GHz Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 14:24, skrev WebWarrior: AMDs CPUer er relativt lette å knuse kjernen på, for newbies. Så; Skal dere ha en rimelig maskin, uten ekstreme overklokkingsmuligheter er AMD et godt alternativ. Mener å ha lest at XP 2400 og oppover kommer med heatspreader slik som P4, i så fall er vel denne ikke noe verre å montere enn P4`ern. Rett meg hvis jeg tar feil. XP 2400 er basert på 130 nanometers produksjonsteknologi, og det medfører en god del bedre bedre overklokkingspotensiale enn 180 nm utgavene av denne. Hvor mye potensiale er det vel bare å google seg til. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Det går ikke an å velge feil mellom amd/intel. De er ikke så veldig ulike som folk skal ha det til , verken i overklokking i ytelse. Jeg personlig ville gått for et amd-system, fordi jeg er hardbarka amd-fan :smile: _________________ Hva skulle man gjort uten data? [edit: skriveleif] [ Denne Melding var redigert av: zZzZz på 2002-10-29 15:16 ] Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 13:16, skrev kanskjeikke:Spm til Snekker'n:Har fulgt med på forumet her en stund, og lurer veldig på en ting. Du har i løpet av veldig kort tid kjøpt/byttet/ødelagt x antall hk/cpu/minne, du har spurt byggern og andre om hjelp for en masse trøbbel du har hatt, og enda poster du i alle AMD vs P4 diskusjoner at P4 er så utrolig bra og stabilt. Jeg mener ikke å mobbe deg e.l., er bare litt forundret. Siden du har fulgt såå nøye med burde du vel vite at jeg ikke har ødelagt en eneste cpu,ikke et eneste hk, ikke en eneste minnebrikke.Jeg har motatt fra webshop 1 merk en minnebrikke og 2 asus hk med feil på det ene var ett p4b533-v og det andre var et p4pe som forøvrig viste seg å vere brukt. Ja jeg har spurt byggern om hjelp (spesielt ang det 533-v kortet som jeg mottok med feil,og han hadde testet et tilsvarende) og jeg har heller ikke sagt jeg er ekspert men når jeg poster så poster jeg ut fra mine erfaringer,og håper noen kan dra nytte av dette akkurat som jeg drar nytte av andre som feks byggern.Har forresten en amd med en xp 2000 vist det skulle vere av intresse,har også hatt amd maskiner i flere år. Når det gjelder mine postinger vil jeg be deg vere så snill å henvise til en eneste post jeg har svart på der noen spør om råd angående amd,dette finner du nemmelig ikke.Når det gjelder tråder om amd/intel svarer jeg etter egen erfaring og som sagt jeg har ivertfall hatt 10 amd maskiner,men har nå intel og vil nok fortsette med det. At jeg bytter prosessor,hovedkort og eller minne må vel vere en privatsak det har overhode ingenting med stablitet å gjøre.Det virker som det er en del personer her på forumet som er veldig opptatt av dette men jeg tjener mine penger og kjøper det jeg har lyst til for dem,kan ikke skjønne at det skal vere noe å henge seg opp i med mindre det er misunnelse ute å går.Det begynner jo å bli en del henvendelser om hvor mye jeg tjener,eller "er du millioner" hva så det raker vel ikke andre om jeg er det ene eller det andre hovedsaken er at jeg betaler for det jeg kjøper med mine egne penger Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 13:24, skrev lavizh:Den satt! ... merkelig nok klarer folk å ødelegge cpu'r, enten det er intel eller amd, utrolig bra gjort, uforsiktighet/manglende kompetanse. Den satt iallefall ikke hos meg,da jeg enda har til gode å ødelegge en eneste prosessor,dette selv om jeg bygger mange maskiner pr år har hitils i år bygget 7-8 maskiner til venner og bekjente både intel og amd.Så hvem som mangler kompetanse er vel heller de som utaler seg om noe de ikke vet Lenke til kommentar
kanskjeikke Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Skal ærlig innrømme at jeg ikke har fulgt såå nøye med :wink:, og jeg syntes det er fint at du endelig har fått deg en P4 PC du er fornøyd med. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 17:52, skrev kanskjeikke:Skal ærlig innrømme at jeg ikke har fulgt såå nøye med :wink:, og jeg syntes det er fint at du endelig har fått deg en P4 PC du er fornøyd med. Greit at du innrømmer det,men ver ikke så rask med å hive ut påstander som du i ettertid innrømmer at du ikke har dekning for,jeg kommer swikkert til å fortsette å oppdatere når nye og spennende ting dukker opp ikke for at det jeg har er ustabilt/knust men fordi det er interesangt å teste ut nye ting. Lenke til kommentar
kanskjeikke Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Jeg står fremdeles for det jeg skrev. Men ta ikke det så tungt, som du skrev selv så er du stor gutt og gjør som du vil selv. Edit: skriveleif. [ Denne Melding var redigert av: kanskjeikke på 2002-10-29 20:42 ] Lenke til kommentar
grendel Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Kaster meg inn i en AMDINTEL diskusjon mot bedre viten. lol Jeg har hatt Intel systemer i alle varianter siden Pentium kom. På et tidspunkt fikk jeg lysst å prøve amd (1.333+MSI) Det angrer jeg på den dag i dag. Jeg leser mer enn jeg svarer her på forumet, og spør avogtil, og er alltid kjempefornøyd med svarenerådene jeg får. Men jeg gjorde en kjempefeil da jeg gikk for AMD etter å ha fått råd fra forumet. Solgte faktisk HK,CPU med kjempetap etter 1 mnd. Men men, jeg lærte da noe. :smile: G [ Denne Melding var redigert av: grendel på 2002-10-29 21:14 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå