grumpyy Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Hei! Jeg trenger litt hjelp her.. Jeg skal enten kjøpe en xp2400+ med asus a7v8x ELLER p4 2.4ghz med asus p4pe Begge koster ca. det samme, så jeg lurer enkelt å greit på hva som er best?? :smile: skal bruke 512mb ddr333 ram(samsung eller apacer), og har tenkt å overklokke litt.. ellers bruker jeg maskinen kun til spill(UT2!!) :wink: Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 hvis du skal overklokke kraftig og vil merke det gå for intel skal du bare øve deg gå for amd Lenke til kommentar
grumpyy Skrevet 28. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2002 vel, tenkte å bruke boxed kjøleren på p4 så lenge det holder og evt kjøpe en større vifte senere Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 bruke elle melle og velg ut i fra det umulig å si hva som er best å velge av de to kjmpe gode cpuer begge deler Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Ville uten tvil valgt ett pe kort da disse er mye mer stabile ,har testet begge typene du nevner og det er ingen tvil i min sjel Lenke til kommentar
jevel Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-28 20:34, skrev Snekker`n:Ville uten tvil valgt ett pe kort da disse er mye mer stabile ,har testet begge typene du nevner og det er ingen tvil i min sjel Amen & Hallelujah. Har selv denne komboen, og den er meget stabil og rask! -KJ Lenke til kommentar
Term Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Det er jo godt kjent at AMD cpu'er kommer mye bedre ut i forhold til intel. så om det er mest til spilling, er amd et bedre alternativ. bygde nettopp en pc med det alternativet til en kompis, og han er mer enn godt fornøyd med det. Lenke til kommentar
Sfinx Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 <--------> Jeg ville definitivt kjørt Intel uansett spilling eller ikke. Selv om AMD er egnet bedre til spilling har det ingenting å si. Jeg har selv kjørt Intel for ikke så lang tid tilbake..men skiftet over til AMD av en eller annen grunn,og er slett ikke fornøyd i forhold til Intel. Føler at det hele systemet slarker.. -------------------------- Intel!! ---------- Abit KD7-RAID AMD Athlon XP 2200+ 256 DDR (PC3200) <-- Original Ati Radeon 8500LE 2xWD 80GB Windows 2000 ServicePack 3 ----------- Lenke til kommentar
coban Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 generelt sett, en intel prosessor med intel chipset vil ikke være en dårlig kombinasjon, max stabilitet komb. med ytelse. ikke for å nevne overklokkings mulighetene du vil få senere i tiden.. ingen vits å overklokke hvis du ikke trenger d. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 pentium 4 platform suger, har fortsatt til gode å se en stabil maskin med p4, har sett noen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 09:59, skrev heraldo:pentium 4 platform suger, har fortsatt til gode å se en stabil maskin med p4, har sett noen Har du drukket piss ? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 09:34, skrev Sfinx:<-------->Jeg har selv kjørt Intel for ikke så lang tid tilbake..men skiftet over til AMD av en eller annen grunn,og er slett ikke fornøyd i forhold til Intel.Føler at det hele systemet slarker.. I siste (eller var det nest siste) nummer av PCWorld Norge var stor artikkel på prosessorteknologi. Der stod det at IT-ansvarlige som redaksjonen hadde vært i kontakt med hadde samme erfaringer som redaksjonen-nemlig at det generelt var mer tull og tøys med AMD-baserte systemer. Imidlertid ble ikke dette på noen som helst måte tilskrevet prosessorene fra AMD, men heller brikkesettprodusentene og til dels hovedkortprodusentene. Man burde iflg. artikkelen heller sette hovedkortenes specs litt mer konservativt for å oppnå høyere grad av stabilitet. For egen regning vil jeg legge til at jeg har lest litt andre steder om krøll ved bruk av mer enn 1 minnemodul av PC2700 type i tillegg til diverse annet. Av dette kan man kanskje trekke slutningen at det er ekstra viktig å sette seg inn i ting før man handler deler til sitt nye AMD-system, spesielt ved bruk av nyere minneteknologier og brikkesett. Litt undersøkelse på forhånd altså. Ditt vs. datt - diskusjonen er egentlig ikke så veldig interessant. Hva som gir mest for pengene og er best osv. varierer, det har historien bevist flere ganger. Man kan vel egentlig være glad for at det er konkurranse, det kommer forbrukeren til gode. PS: Vær så snill å ikke post "jeg har hatt xxxx-systtem i 354 år og har ikke hatt noe tull"-meldinger... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 09:59, skrev heraldo:pentium 4 platform suger, har fortsatt til gode å se en stabil maskin med p4, har sett noen Da har du vel kanskje bygd de du har sett selv? Lenke til kommentar
dj_j0tul Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Overkloking (200-400mhz) = Intel Pentium 4 "B"(NW-versjonen) Litt overklokking (150-200mhz) = AMD Athlon XP Husk at en overklokket p4 på 3ghz faktisk er såvidt litt raskere enn en XP 1800 på 1835mhz. det er fakta, om noen liker det eller ikke! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 snekkern, Muffinman stikk de p4 maskinene deres et visst sted dere er helt latterlige og bør tilbys valium. selfølgelig suger ikke p4, ustabilitetene som forekommer på begge platformene skyldes vel i svært liten grad av cpu, heller av mb og andre komponenter. meldinga mi var ment som spøk / ild i tørt pentiumgress. dere gikk på det, amatører likevel, har jeg fortsatt til gode å se en stabil P4 maskin, uansett hva bedrevitere måtte mene [ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-10-29 11:46 ] Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-29 10:46, skrev heraldo:snekkern, Muffinmanstikk de p4 maskinene deres et visst sted dere er helt latterlige og bør tilbys valium.meldinga mi var ment som spøk / ild i tørt pentiumgress. dere gikk på det, amatører Barnslig drittpreik har samme fargen overalt i verden. Forøvrig kan jeg orientere om at jeg personlig IKKE sitter på en Pentium-maskin. Hva har du tilført denne tråden med dette, bortsett fra å provosere? Les retningslinjene. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Muffinman, skal ha meg frabedt "barnslig drittpreik" p4 er bedre å ha pga. grei boxed kjøler som ikke lager mye leven. cpuen er dessuten lettere å kjøle ned enn glovarme amd xp. det er flere kriterier for valg av cpu slik som mye annet. pris, spesifikk ytelse, forkjærlighet (jfr. noen sverger til bmw eller mb uten å kunne redegjøre for det rasjonelt)osv. Muffinman, test akkupunktur er du snill Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 heraldo,til orientering så har jeg bygget/eiet flere amd maskiner enn du kan drømme om,har en stående her (xp 2000)så kom ikke å prøv å fortell meg hva som er mest stabilt. Desuten synest jeg personer som deg burde rett og slett holde kjeft da du kun lager uhygge med slike usaklige innlegg,vist du ikke har noe konstruktivt å komme med bør du heller gå ut å leke litt i sandkassen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. oktober 2002 Del Skrevet 29. oktober 2002 Lurer på om her ikke er en moderator her som kan stenge ute denne personen,da jeg synest han forlengsst har overtrått reglene på dette forum det han her presterer er rett og slett å trakkasere andre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå