Gå til innhold

Driver for MSI 875P Neo-FISR

BigBirdy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den samsugen er etter hva jeg veit en s-ata disk, ikke sant?

hvis det så er det to muligheter, enten kjøre disken på silicon raid kontrolleren med drivere (som følger med hovedkortet åp en diskett, ligger også på msi sine hjemmesider), eller kjøre det på 875p chippen sin kontroller.

du kan stlle på hvilken kontroller som skalkjøre på hvilken port i bios.

Lenke til kommentar
Hvis noen kunne si hva jeg må gjøre i BIOS eller gi meg en link til en Driver så hadde jeg blitt meget godt fornøyd :)

Prøv med å koble sata-disken til SER1 eller SER2 istedet for SER3 og SER4. Da skulle det ikke være nødvendig å legge inn drivere fra diskett i installasjonen, det er sata-kontrolleren i sørbrua (ICH5R).

Edit: Hvis du har koblet en IDE-kabel til IDE3 = Promise-kontrolleren = RAID. Flytt den heller til IDE1 eller 2.

Det er lenge siden jeg hadde kortet så er litt usikker, men du skal ihvertfall til Integrated Peripherals -> On-Chip IDE Config.

On-Chip ATA(s) Operate Mode: Native Mode

ATA Configuration: P-ATA+S-ATA

S-ATA Keep Enabled: Yes

P-ATA Keep Enabled: Yes

Configure S-ATA as RAID: No

Det er bare å prøve ymse valg, lykke til! :)

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Er, en stund siden det kortet, men flere kombinasjoner er mulig derfra, f.eks. (husker ikke lenger nøyaktig tekstingen i menyene dessverre):

On-Chip ATA(s) Operate Mode: Legacy Mode

ATA Configuration: P-ATA only

S-ATA Keep Enabled: Yes

P-ATA Keep Enabled: Yes (<- mulig sløret tekst)

Configure S-ATA as RAID: No

Kanskje greit før endringer i BIOS - sette den Optimized Default/ save&exit. Det vil rydde opp etter muligens gamle eller glemte feilvalg og beholder en anstendig ytelse på systemet. Vel oppe i bios etter restart ser en også om dato og klokka må settes manuelt igjen.

Endret av Zink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...