Xqtor Skrevet 28. oktober 2002 Del Skrevet 28. oktober 2002 Har skrevet et enkelt adresseregister i PHP som bruker en MySQL-database. Jeg får lest alle poster i databasen, men det lar seg ikke gjøre å legge til ny poster. Når jeg forsøker å legge til en post får jeg ingen feilmeldinger, alt virker helt normalt, men posten registreres ikke. Brukernavnet mot databasen har alle rettigheter, passordet er riktig, og jeg vet at koden er skrevet riktig... Anyone? Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Ingen som har forslag? Lenke til kommentar
christt Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 Sannsynligvis har du glemt å '' et eller annet i queryet ditt. Kan du legge ved litt kode? Insert queryet f.eks. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 hvis du limer inn koden her er det lettere å se hva som er galt Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 en helt simpel insert query er som følger: Code: $sql = "INSERT INTO table (fields) VALUES ('data') Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 30. oktober 2002 Del Skrevet 30. oktober 2002 [dobbel] [ Denne Melding var redigert av: PsyDe på 2002-10-30 19:54 ] Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 30. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2002 Her er altså et lite utdrag : //Sjekker om posten finnes og gjør en oppdatering if ($id) { $sql = "UPDATE medlemmer SET fornavn='$fornavn',etternavn='$etternavn',epost='$epost', adresse='$adresse',postnr='$postnr' WHERE id=$id"; $resultat = mysql_query($sql); print "Posten for $fornavn ble oppdatert.<br><br>"; print "<a href=$PHP_SELF>Tilbake</a>"; } //Lager en ny post hvis posten ikke finnes else { $sql = "INSERT INTO medlemmer (fornavn,etternavn,epost,adresse,postnr) VALUES ('$fornavn','$etternavn','$epost','$adresse','$postnr')"; $resultat = mysql_query($sql); print "Opplysningene om $fornavn ble registrert.<br><br>"; print "<a href=$PHP_SELF>Tilbake</a>"; } Lenke til kommentar
christt Skrevet 31. oktober 2002 Del Skrevet 31. oktober 2002 Hmmm...merkelig. Alt ser helt riktig ut. Hvordan er errorreportingen din i php.ini? Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 31. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2002 Scriptene kjøres på en Linux-server på skolen, noe detaljer om konfigureringen på denne vet jeg ikke. Men jeg skal (etter sigende) ha de nødvendige rettigheter til å gjøre endringer i databasen med bruk av riktig brukernavn og passord - som forøvrig er det samme jeg bruker når jeg bruker MySQL Front mot den samme databasen. Og da får man jo gjort det man skal... Alle kolonner i scriptet finnes i databasen, og jeg ville vel fått feilmeldinger hvis de ikke gjorde det? Lenke til kommentar
aG_ Skrevet 1. november 2002 Del Skrevet 1. november 2002 Jeg hadde samme problemet en gang. På action i form-taggen hadde jeg $PHP_SELF, og da må register_globals være 'on' i php.ini. Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 1. november 2002 Forfatter Del Skrevet 1. november 2002 ...og det er de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå