Arne Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Joda, jeg leste den guiden (ja, jeg leste hele )! Men det med å hotswappe og alt det forstod jeg ikke helt! Hva innebærer det i praksis? Lenke til kommentar
preppy Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Istedenfor å ramse opp prosessen i hytt og pine kan du heller fortelle meg akkurat hvor DU sitter fast. B lir mye enklere å hjelpe deg da. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Okay! 1: Jeg har ikke en dvd med 8gb på tror jeg. Eller har jeg det? :S 2: Må jeg virkelig åpne opp dvd-rommen? Jeg kunne tenke meg å gjøre dette uten å åpne så mye på pcen. Selvsagt er jeg konfortabel med å åpne pcen (den er hjemmebygget), men det blir vel litt kjedelig å ta av veggen på pcen og ta ut dvd-rommen for hvert spill jeg skal rippe? Lenke til kommentar
preppy Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ser ikke det store poenget med å fortsette diskusjonen inntil du har skaffet deg en dvd film på 8 gigg, desverre. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 MÅ det være en film, eller kan det være en dummy-data-fil? Jeg har jo dvd-filmer. Men de er vel kanskje ikke 8gb? Hvor får jeg tak i 8gb-filmer da? Uten om tbp? Vil gjerne gjøre det lovlig når jeg først er i gang. Lenke til kommentar
Milk_Crisis Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Det er nok enklere å få hjelp om du oppretter en egen tråd. Tross alt er denne hovedsakelig for modding/chipping, ikke backup prosedyrer. Lenke til kommentar
Shifty Powers Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 Ser no at eg har den Phillips saken på bildet over. Noken som har en god guide til korleis eg flashar den? Textbook 2008 Ja, har den, men eg får ikkje opna den. Kalla program brukar ein? Lenke til kommentar
Steina Skrevet 22. oktober 2008 Del Skrevet 22. oktober 2008 For å lese av PDF? Foxit Reader Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Er disse dugendes? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32367...led#ProductTabs Lenke til kommentar
Steina Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Er disse dugendes?http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=32367...led#ProductTabs Nei, du må ha DVD+R DL, altså pluss, ikke minus. Bare ta hva som helst av Verbatim DVD+R Double Layer på komplett. Hvilken hastighet (2.4x eller 8x) spiller ingen rolle. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Når du handler Dual-Layer plater så ikke tenk billig. Da kommer du fort til å få deg noen brennmerker Lenke til kommentar
Lernes Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Sant som du sier SpecialForce! Uansett så vil det bli billigere enn å kjøpe spillet(Om du tar backup av spillet til en venn såklart.. Nedlasting er fyfy!!) Men for å bumpe innlegget mitt.. Noen som vet av en person / firma i Trondheim som flasher? Kjøpt seint i 2006, med Toshiba-Samsung drev:) Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 DIY er like greit (Do It Yourself) Lenke til kommentar
Steina Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Sant som du sier SpecialForce! Uansett så vil det bli billigere enn å kjøpe spillet(Om du tar backup av spillet til en venn såklart.. Nedlasting er fyfy!!) Ehhh, hallo? Det er da like mye piratkopiering og kopiere spillet av en venn, som det er å laste det ned fra internett. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Det var ikke poenget. Poenget var at ved brenning av egne spill så skal man ikke se på prisen når man shopper Dual-Layer plater. Dessuten så tillater Norges lover lån av spill. Det vil da si at man i teorien kan låne spillet til ole, sikkerhetskopiere det, låne originalen og kopien, knekke kopien og levere originalen når man er ferdig med spillet. Hvis man derimot beholder kopien så bryter man Norges lover. Det er ikke å anbefale. Selv så låner jeg ofte DVD-er og sletter sikkerhetskopiene jeg ser på etter låneperioden. Fordelen ved å kopiere filmen før seeing er at den starter kjappere, sørger for hakkefri avspilling iog sørger for at jeg kan ha ren samvittighet hvis en venn skulle inbille seg at jeg har ødelagt filmen(e). Endret 23. oktober 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Fordelen ved å kopiere filmen før seeing er at den starter kjappere, sørger for hakkefri avspilling iog sørger for at jeg kan ha ren samvittighet hvis en venn skulle inbille seg at jeg har ødelagt filmen(e). Morsomste jeg har hørt på lenge... Så kopien virker liksom bedre enn originalen og gir mer hakkfri avspilling? Det er jo som oftest heller omvendt, hvis det er dårlige plater. Og du må jo uansett bruke platen om du skal lage en kopi, så om du skulle bli beskyldt for å ødelegge originalen, så har du jo brukt den uansett. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Jeg går ut fra at alle Verbatim-plater er nærmest like gode? Men en ting jeg lurer på. NÅr jeg skal åpne xboxen, så må jeg ta av paddene på undersiden på den siden som vender mot HDDen? Kan jeg bare hive de da, eller limer de seg på på nytt igjen av seg selv? Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Fordelen ved å kopiere filmen før seeing er at den starter kjappere, sørger for hakkefri avspilling og sørger for at jeg kan ha ren samvittighet hvis en venn skulle inbille seg at jeg har ødelagt filmen(e). Morsomste jeg har hørt på lenge... Så kopien virker liksom bedre enn originalen og gir mer hakkfri avspilling? Det er jo som oftest heller omvendt, hvis det er dårlige plater. Og du må jo uansett bruke platen om du skal lage en kopi, så om du skulle bli beskyldt for å ødelegge originalen, så har du jo brukt den uansett. Når man legger de inn på en harddisk så har man en 1:1 kopi. Altså en helt perfekt kopi om man setter komprimeringen til å være none. Du har rett i at jeg har brukt originalen hvis jeg har kopiert den, men å lese dataene rett fra disken skal ikke bety at man får riper i det optiske lagringsmediumet. Hvis platene er dårlige så blir selvfølgelig kopien påvirket. Du må nok lese litt nøyere før du poster Alle Verbatim plater er like gode ja. Men det er forskjell på de. Det er uansett poengløst å kjøpe 5 plater når frakten er 60 kroner for servicepakke. Det blir bare dumt og ulønnsomt enn å kjøpe 25 om gangen. De veier da ikke så mye. Arne: Kan du vennligst forklare meg hvor guiden du benytter for å åpne din xbox befinner seg? Endret 23. oktober 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
JerkenovDecoq Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Hvis platene er dårlige så blir selvfølgelig kopien påvirket. Du må nok lese litt nøyere før du poster Jeg mente jo hvis man brente på dårlige plater, tror nok det er du som må lese litt nøyere. Du har rett i at jeg har brukt originalen hvis jeg har kopiert den, men å lese dataene rett fra disken skal ikke bety at man får riper i det optiske lagringsmediumet. Sjansen er jo like stor (eller liten) for å få riper når du lager kopien, enn hvis bruker platen på normalt vis, du leser jo gjennom hele platen en gang da også. Meningsløst argument for å kopiere platen egentlig. Endret 23. oktober 2008 av JerkenovDecoq Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Jeg pleier ikke å lage fysiske kopier med mindre jeg må. Alt er lagret på harddisken. Kopier brennes ut etter behov. Selvfølgelig er sjansen for å få riper til stede på kopien. Men når jeg lagrer de på en harddisk så er det vanskelig å få riper på kopien med mindre jeg er dum nok til å åpne disken og bruke tegnestift på harddiskplatene. Endret 24. oktober 2008 av SpecialForce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå