Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke fulgt med her ordentlig på lenge. Et spm. Kan alle dvddrev på markedet flashes? Ønsker kjøpe meg en elite og kose meg med sikkerhetskopier da jeg til dags dato har en launch xbox med costum faceplate, blaster 360 og ekstra cooler mot RROD som jeg bare har fått en gang. Funket etter en restart men ønsker ikke å ta sjanser.

 

Forøvrig så heter mitt drev Hitachi 0049 GL eller lignende og er flashbar. Det den trenger er en enkel flasheguide. Har noen tilgang på en enkel flasheguide som funker med den?

Backup av spill er det også greit å vite noe om. Har nå for tiden et Samsung drev som er flashet med den KREON fw. IDE-versjon vel og merke. Finner den ikke lenger på Ebay. Alt jeg trenger er en guide for backup av spill. DVD-er er klare og jeg venter på en sjanse på å slippe å bekymre meg over spillene mine.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Finnest det forhandlere som selger Jaspere med ferdiginstallert chip til konkuransedyktige priser? Hva blir det billigste alternativet for en som bor midt mellom Bergen og Stavanger?

 

Jasper er ikke lansert enda.

De er da i salg...
Lenke til kommentar

SpecialForce: Alt du lurer på finner du i 360 Textbook 2008, som jeg har sagt 3 ganger nå.

 

Gizmo93: Du bruke DVD+DL-plater. De er de eneste som fungerer, for noen fungerer også DVD-DL men det er ikke noe poeng i å kjøpe dem heller bare for å teste. Du får en 10-pakning med Verbatim(det beste merket) DVD+DL for 125kr + frakt på komplett.no. Vet noen holder seg til dvdink.no, men det er dyrere der så forstår ikke hvorfor. Husk at brenneren din også må støtte lesing og brenning av DVD DL.

Lenke til kommentar
Drevet er Hitachi 0078fk tror jeg. Ut ifra listen her, og med MFR 2006-05-23 er jeg omtrent sikker i min sak.

 

Fant en film her. Mangler dog å se den.

 

Birger :)

 

Det drevet du har er veldig enkelt å flashe. Du brenner SlaxCD på en CD-R, kobler 360en til PCen din, starter fra CDen og kjører så programmet Maximus Toolbox fra Windows.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett filmen jeg lenket til over, virket det som en rask prosess. Hvordan er det med LIVE. Er det rett og slett for risky, eller går det greit om man har gjort det riktig?

 

Birger :)

 

Ed1t: Kreves det VIA sata? Har dog VIA sata på maskinen. Men usikker på om det er det rette chipsettet.

Endret av MindTooth
Lenke til kommentar

Nei, det kreves ikke VIA sata.

 

Og å spille LIVE går fint, så lenge du ikke gjør det altfor mye og passer på at spillene dine har de nødvendige filene(stealth) før du brenner dem. Dette sjekker du med et hendig lite program som heter xDVDMulleter. Guider osv. finner du i 360 Textbook 2008(google it).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...