Zappza Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 En ting til. Kan spilleren flashes uten at en åpner xboxen? Mulig å gjøre dette direkte via nettverk eller annen måte? Nei. Ja, en kan spille på Live med flashet. Chip - Kan deaktivere internett når du setter inn backup - Skifter firmware alt etter hvilken plate du har i, backup modifisert firmware/orginal orginal firmware Thats it. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Men å flashe kan en gjøre selv ved å følge enkelte guider som ligger på nett, eller bør en få andre til å gjøre det for seg? Om en kan gjøre det selv blir det jo straks mye penger å spare. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. juni 2008 Del Skrevet 28. juni 2008 Men å flashe kan en gjøre selv ved å følge enkelte guider som ligger på nett, eller bør en få andre til å gjøre det for seg? Om en kan gjøre det selv blir det jo straks mye penger å spare. http://www.modnet.no/product_info.php?cPat...roducts_id=2534 Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Da blir det flashing av xboxen for min del, og satser på å gjøre det selv. Men har ett par ting jeg lurer på som jeg ikke har funnet svar på i diverse guider. - Vil firmtool automatisk lagre den originale firmwaren før den flasher med ny firmware? - Hvilken spiller er det som må loddes på, eller kan nå alle flashes på samme måten? - Ved å bruke 1.41 firmware, er det da tryt å bruke sine backup på live, eller bør en kun bruke originale spill når en skal på live? Hele poenger med stealt versjonen er vel at den skal være like sikker? - Så siste ting. Ved å velge 8x, vil bråket fra 360 bli merkbart lavere, eller er det eneste jeg da oppnår er lengre loading tid i spillene? Håper å få svar her før jeg sitter i gang i morgen:) Er ganske sikker på at jeg har philips\lite on\benQ spilleren, men kan jeg bruke ett av følgende hovedkort da? Eventuelt ett eget kontroller kort fra sunsway? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342625 https://prisguiden.no/product.php?productId=48990 Endret 29. juni 2008 av svortevik Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Da blir det flashing av - Vil firmtool automatisk lagre den originale firmwaren før den flasher med ny firmware? - Hvilken spiller er det som må loddes på, eller kan nå alle flashes på samme måten? - Ved å bruke 1.41 firmware, er det da tryt å bruke sine backup på live, eller bør en kun bruke originale spill når en skal på live? Hele poenger med stealt versjonen er vel at den skal være like sikker? - Så siste ting. Ved å velge 8x, vil bråket fra 360 bli merkbart lavere, eller er det eneste jeg da oppnår er lengre loading tid i spillene? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342625 https://prisguiden.no/product.php?productId=48990 Kan svare på noe av dette men ikke alt. Firmtool bør lagre backup av gammel firmware et eller annet sted på disken ja, har ikke brukt den på en stund så jeg kan ikke gi noen garanti for det, men det regner jeg med at andre kan. Og uansett om den mot formodning ikke gjør det så er det mulig å få tak i den ved f.eks. å dumpe den hos en kompis med samme type DVD spiller. Selvfølgelig må i så fall korrekt nøkkel legges inn i den før du flasher den inn på ditt eget konsoll. Hitachi 79fl driven må loddes med en passkey før man flasher den. Finnes pr dags dato ikke noen 100% software mod for den driven. (Men det er lett å se om man har en Hitchi eller en BenQ driver uten å måtte åpne konsollet!) Angående stealth på v 1.41 foreslår jeg at du leser det som er blitt skrevet om dette tidligere. Det er et spørsmål som så og si alle nye moddere stiller virker det som og svaret er alltid det samme: Sannynligheten for å bli bannet med firmware 1.41 er svært liten (til og med hvis du spiller med backups) men ingen kan gi deg noen garantier fordi man vet ikke sikkert hvilke ting MS har mulighet til å sjekke. Eneste 100% sikre måten å unngå å bli bannet på er hvis du lar være å modde konsollet ditt. Angående forskjell i støy mellom 12x og 8x: Ingen grunn til å redusere hastigheten med mindre støyen fra konsollet plager deg. Har du mye støy fra DVD-spilleren og ønsker å bli kvitt det så er 8x en god ide. Forskjellen kan være betydelig, mens forskjellen i loadetider ikke er veldig merkbar. (Det er litt forskjell fra spill til spill hvilke som blir mest påvirket av lengre loadetider, men alle spill er fortsatt akkurat like spillbare) Når det gjelder hovedkort: Prøv med det du HAR først. Får du det ikke til kan du skaffe et PCI kort som er blant de anbefalte. Endret 29. juni 2008 av Asmodeus Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Takker så mye for svar. Virker ikke å være spesielt innviklet å flashe spilleren selv, men om det er noen punkter jeg bør være spesielt obs på så kom med de:) Ut i fra "skuffen" på spilleren er jeg ganske sikker på at jeg har Benq\philips\lite on spiller, så da blir det vel Benq firmwaren jeg skal benytte meg av på alle disse merkene, eller kommer der egen firmware til både lite on og philips? Noen steder står det at kontakten som går fra tv til xbox MÅ stå i xboxen, mens andre steder står det at denne ikke må være i for å unngå at xboxen starter helt opp. Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Tror de mener den skal stå i xboxen men ikke i tv'n Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Den er grei. Ser jeg må ha DL plater til spillene, men gjelder dette spill som får plass på 4.3 GB plater også? Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 bare det er dvd+r trur je ikke det har noe å si .... Men er ikke helt sikker Lenke til kommentar
Booz Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Du bør bruke kvalitets media. f.eks verbatim Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Du kan kun bruke DVD+DL til å spille Xbox 360 spill. Det er noen som har funnet ut at hvis du har kablen i Xboxen så starter den opp, og da blir det logget at du har startet opp Xboxen uten DVD og at dette kan gjøre at MS banner deg. Så jeg har på de siste 5 Xboxene jeg har flashet, ikke hatt kabelen i. Det går helt fint. Du må uansett restarte Xboxen flere ganger i løpet av prosedyren så Auto-Off funksjonen trenger du ikke bekymre deg for. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Du kan kun bruke DVD+DL til å spille Xbox 360 spill. Ja. KUN DVD+DL media (8,5 GB / DVD9) ja. Du kan ikke bruke vanlige 4,7 GB plater (DVD5). Det kan hende du vil komme over en del artikler på nettet hvor det står at 4,7GB plater kan benyttes, men det kommer av at det ikke alltid har vært slik at man kun kan benytte dual layer plater. Tidligere kunne man også benytte single layer plater, men det var før MS begynte å banne folk fra LIVE. fra og med iXtreme 1.0 er det ikke lenger mulig å boote annet enn stealta DVD9 plater. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Da er bokse åpnet og jeg prøver finne ut hvilket merke spilleren er. Står med liten skrift Philips\benQ. Så da kan jeg flashe boksen, eller er det forsatt en mulighet for at jeg har noe annet på en eller annen merkelig måte? Prøvde med hovedkortet jeg har, men finner dessverre ikke spillere, så da blir det vel å få tak i via kortet. Noen som vet om det selges over disk her i Bergen? Endret 29. juni 2008 av svortevik Lenke til kommentar
Flurry Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Orker ikke gå gjennom alle sidene her, så spør bare nå et enkelt spørsmål: Om jeg kjøper Xbox 360 Arcade på Expert, kan jeg bare ta ut DVD-ROMen og sette den i PCen, flashe firmwaren og deretter spille spill jeg har lastet ned fra diverse torrentsider og brent ud på DVD-DL? Isåfall, gjelder dette også Xbox-spill jeg har brent på DVDer? Alt over er såklart kun i teori, siden det er ulovlig og aldri noe jeg kunne tenkt meg gjøre i virkeligheten. Vennligst ikke slett innlegget mitt . Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ja det kan du, med mindre du har en Lite-on spiller som ikke kan flashes. Hitachi sin må vel i tillegg loddes, men de andre skal gå fint. Merk at om du får BenQ må du ha nForce brikkesett, eller ett via kontrollerkort for at pcen skal klare å kommunisere med spilleren fra xboxen. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Isåfall, gjelder dette også Xbox-spill jeg har brent på DVDer? Mener du spill til gamle Xboxen? I så fall er svaret nei - med mindre de også er brent på Dual-layer plater (om de må stealth patches i tillegg er jeg jammen ikke sikker på, men det finner du jo fort ut) Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Noen i Bergen som har lyst å hjelpe meg med flashingen? Er så utrolig rastløs, og posten er jo ikke direkte rase, så går jo fort en 2-4 dager ekstra før jeg får via kortet mitt i posten. Så om noen har ett kort de vil selge, eventuelt har lyst å hjelpe en stakkar som ikke har lyst vente lengre på å få flashet og montert sammen xboxen igjen så gi en lyd:) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Ja det kan du, med mindre du har en Lite-on spiller som ikke kan flashes. Hitachi sin må vel i tillegg loddes, men de andre skal gå fint. Merk at om du får BenQ må du ha nForce brikkesett, eller ett via kontrollerkort for at pcen skal klare å kommunisere med spilleren fra xboxen. Hitachi har mange ulike versjoner, og det er bare en av disse som må loddes. Du trenger ikke et nForce brikkesett, jeg har flashet mange BenQer med et VIA brikkesett. Har du et VIA brikkesett i PCen din, er sjangsene store for at alt funker uten noen større problemer, uansett hvilken DVD du har, sett bortifra Hitachi v0079 (?) vel å merke. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Da beklager jeg feilinformasjon fra min side:) Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Ville bare spre til folket at guiden min nærmer seg fullføring. Har skrevet guiden til Toshiba-Samsung MS25, MS28 og BenQ-Phillips i tillegg til en kjapp introduksjon, og en FAQ. Introduksjonen og FAQ ligger nå ute på nettet på x360guide.wordpress.com Guiden til TS og BenQ-Phillips blir ikke publisert på nettet før jeg har fått klarsignal fra forfatteren av Textbook 2008 om tillatelse til å bruke bildene hans. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå