hifiking Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Flashet en arcede med 79fl drev og passkey i går. Vi hadde ikke loddeevner til å lodde passkeyen på, så vi brukte 5-6 timer med å prøve å holde kablene på plass. Gikk til slutt, men aldri om jeg setter mine tenner i et 79 drev igjen. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 23. mai 2008 Del Skrevet 23. mai 2008 Hvordan kan man verifisere at backupdiscen er stealth sikker? XDVDMulleter http://www.devilsps3.centelia.net/360stealth/ Skjønner ikke felt åssen det funker, prøvde å load en ISO som ligge på disken, men klarer ikke å se om den er stealthpatcha... Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Sliter fortsatt med hvordan denne DVDmulleter funker, men er det sånn at iXtreme 1.41 kjører kun spill som er stealth sikker? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Holder på å skrive en norsk guide for flashing av Xbox 360, og lurte på om det var noen tema som folk ønsker oppklaring i? Gi beskjed når den er ferdig, slik at vi får se! Lenke til kommentar
tommber Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei! Har planer om å flashe min xbox 360(arkade), men problemet er at min datamaskin bruker IDE kabler til CD\DVD-rom. Vil det virke knirkefritt å kjøpe en IDE>SATA adapter for å flashe? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Hei! Har planer om å flashe min xbox 360(arkade), men problemet er at min datamaskin bruker IDE kabler til CD\DVD-rom. Vil det virke knirkefritt å kjøpe en IDE>SATA adapter for å flashe? Så lenge du har SATA porter på PCen, spiller det ingen rolle hva du bruker til CD/DVD fra før av. Her er et lite utkast til noen vanlige spørsmål: Sånn som det er nå, er modde mulighetene til Xbox 360 veldig små. Det eneste som er mulig, er å flashe firmwaren på DVD-leseren, for å gjøre det mulig å spille spill man har brent selv. Her har du en liten FAQ om dette. Q: Trenger man en spesiell DVD-Brenner i PCen for å kunne brenne ut image-filer? A: Nei, alle DVD-brennere funker så lenge de har støtte for DVD+R DL. Det er dog noen som sverger til Pioneer 111D. Q: Hvor burde jeg kjøpe DVD-platene, og hvilke plater burde jeg kjøpe? A: Hvor du kjøper platene spiller ikke så stor rolle i grunnen, men jeg vil anbefale www.dvdink.no , der får du en spindel med 25 plater til 395,- (21.05.08). De har også grønne DVD cover, sånn at samlingen ser litt bedre ut når du får printet ut cover. Q: Hvordan lager jeg en backup av et spill jeg eier selv? A: Den eneste måten som er kjent for meg, er at du flasher DVDen som står i Xbox 360en med ” Enable0800” firmwaren for så og bruke et program som Xbox Backup Creator 2.2+. Nærmere beskrivelse finner du her: http://www.traptrakz.com/X360/tutorial/ Q: Hvordan vet jeg hvilken DVD-leser jeg har i Xbox 360en min? A: Dette bildet forklarer det greit =) Q: Hvordan flasher jeg DVD-leseren? Hvilke programmer skal jeg bruke til dette? A: Tidligere var dette en ganske komplisert prosess, men nå har den blitt mye enklere takket være utviklere som Klutsh og andre som har hjulpet han i å lage det fantastiske verktøyet iPrep. Guide til hvordan du flasher de ulike typene (TS-H943: MS25, MS28; BenQ Phillips VAD6035 og Hitachi GDR3120L finner du her) Q: Blir Xbox 360en sonefri når man flasher firmwaren? A: Nei, det blir den ikke, du kan kun spille spill fra den sonen Xboxen skal brukes i (PAL for Europa, NTSC for USA/Japan osv.). Q:Virker Xbox Live med ny firmware? Men kan jeg fremdeles spille “originale” spill og laste ned demoer, for ikke å snakke om disse “viktige oppdateringene” som kommer fra Microsoft osv etter firmware oppdatering? A: Ja, Xbox Live funker med de siste firmwarene. Du kan kun spille spill som er ”stealth-patchet” hvis du vil spille sikkert, men du kan også velge en versjon som ikke har kravet om ”stealth” men da er du så å si garantert bannet. Blir du bannet mister du muligheten for å spille online, og i det hele tatt være online med Xboxen i det hele tatt. Merk at det kun er selve konsollen som blir bannet, så hvis du kjøper en ny spillkonsoll kan du fremdeles bruke samme Gamertag. Du mister også muligheten for å laste ned oppdateringer fra Microsoft hvis du blir bannet, så da må du oppdatere Xboxen gjennom å laste ned oppdateringen på PC, og brenne den ut til Xboxen. Q: Hvordan blir det med backup av vanlige Xbox 1 spill? Må de også brennes på DVD+R DL og må DVD brenneren som skal lage imaget være flashet? A: Du kan spille vanlige Xbox 1 spill, men de må taes backup uten å redusere noe på filstørrelsen, altså at DVDen du brenner ut er en ”ekte” Dual Layer plate. De må brennes ut på DVD+R DL, men bortsett fra det er det samme prosedyre som vanlig. Hadde vært kjekt om noen kunne ha lest igjennom dette, og godkjent korrektheten ^^, Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Nevne at 79 drevene er noe herk, må loddes. Lenke til kommentar
tommber Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Q:Virker Xbox Live med ny firmware? Men kan jeg fremdeles spille “originale” spill og laste ned demoer, for ikke å snakke om disse “viktige oppdateringene” som kommer fra Microsoft osv etter firmware oppdatering?A: Ja, Xbox Live funker med de siste firmwarene. Du kan kun spille spill som er ”stealth-patchet” hvis du vil spille sikkert, men du kan også velge en versjon som ikke har kravet om ”stealth” men da er du så å si garantert bannet. Så dersom spillet er stealthpatchet vil man kunne spille med backupen på xbox live uten å bli bannet? Lenke til kommentar
JoaJoa Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Q:Virker Xbox Live med ny firmware? Men kan jeg fremdeles spille “originale” spill og laste ned demoer, for ikke å snakke om disse “viktige oppdateringene” som kommer fra Microsoft osv etter firmware oppdatering?A: Ja, Xbox Live funker med de siste firmwarene. Du kan kun spille spill som er ”stealth-patchet” hvis du vil spille sikkert, men du kan også velge en versjon som ikke har kravet om ”stealth” men da er du så å si garantert bannet. Så dersom spillet er stealthpatchet vil man kunne spille med backupen på xbox live uten å bli bannet? Neinei, spiller man backups LIVE så blir man garantert bannet! Men selve banningen kan komme i etterkant, og kan ta litt tid, men en ting er sikkert, man blir bannet før eller siden om man spiller backups live. Lenke til kommentar
robiwan Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Q:Virker Xbox Live med ny firmware? Men kan jeg fremdeles spille “originale” spill og laste ned demoer, for ikke å snakke om disse “viktige oppdateringene” som kommer fra Microsoft osv etter firmware oppdatering?A: Ja, Xbox Live funker med de siste firmwarene. Du kan kun spille spill som er ”stealth-patchet” hvis du vil spille sikkert, men du kan også velge en versjon som ikke har kravet om ”stealth” men da er du så å si garantert bannet. Så dersom spillet er stealthpatchet vil man kunne spille med backupen på xbox live uten å bli bannet? Neinei, spiller man backups LIVE så blir man garantert bannet! Men selve banningen kan komme i etterkant, og kan ta litt tid, men en ting er sikkert, man blir bannet før eller siden om man spiller backups live. Hvor har du det fra JoaJoa? Link? Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Neinei, spiller man backups LIVE så blir man garantert bannet! Men selve banningen kan komme i etterkant, og kan ta litt tid, men en ting er sikkert, man blir bannet før eller siden om man spiller backups live. Hvor har du det fra JoaJoa? Link? Hadde også likt å se en kilde på dette. Hvis dette er fakta forsvinner jo hele vitsen med å ha stealth sikring på DVDene, og all utvikling den siste tiden. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Skulle gjerne likt å vite hvordan man reverter til original firmware. Har kjørt recovery (ixtreme 1.4 recovery), men må legge den originale FW tilbake på drevet, noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
J0ppe Skrevet 10. juni 2008 Del Skrevet 10. juni 2008 Hei. Jeg har en samsung ms25 som skal spoofes til en Benq. Hvordan går jeg frem? Jeg bruker toolbox til å endre keyen og spoofe. Men hva gjør jeg for å få den nye firmwaren direkte inn på driven? Trenger virkelig hjelp! Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Jeg trur jeg skal ta sjangsen på en NME 2 chip faktisk istede for å softmodde firmwaren med satakabel å alt det der NME 2 er jo så ekstrem at den kan disable nettverk når du setter inn backups Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Hadde vært kjekt om noen kunne ha lest igjennom dette, og godkjent korrektheten ^^, En del av stedene det skal være linker funker ikke (f.eks. til firmwareflashing). Vet ikke om dette er med hensikt eller ikke. Vurderer å kjøpe meg en 360 for å spille Sensible Soccer online, forstår jeg det rett i at man kan spille backupspill via dvd, for så etterpå å spille SWOS online uten å bli bannet? Endret 14. juni 2008 av Saftis Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Linkene funker ikke nei, de er fra den forrige miniguiden min. Skal få hostet filene på en ordentlig server snart Lenke til kommentar
Turbo sindre Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Jeg har en xbox 360 pro med hdmi og alt det der... og de er det vell benq drev i? Hva trenger jeg for å flashe den? funker blaster 360 med dette drevet? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Linken til Zappza, i signaturen; http://bjartek.wordpress.com/2007/01/06/fi...ng-av-xbox-360/ Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Les heller forslaget til ny FAQ litt lengre opp. Den er oppdatert. https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=11242857 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå