Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Så du mener at Birdy sin firmware er mye mer kompatibel enn Opa? Har lest noen andre plasser at Birdy sin funker med mange forskjellige DVD-brennere, men kan være ustabil. Xbox-scene anbefaler hvertfall Opa Xtreme v2.1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

booktype står det i clonecd programmet? Finner det ikke :/

Guide

Fant en guide på hvordan jeg bytter booktype med dvd decrypter. Kan jeg bruke dette programmet til å brenne, eller MÅ jeg bruke clonecd?

Booktype skal skiftes til dvd+r DL media?

Kommer opp BenQ, LG, LITE-ON, NEC, Nu-Tech, PLextor og Ricoh.

Vet jo ikke hvilken jeg har. Står jo bare slimptype.

Hva skal jeg gjøre? Hvis det er sånn at jeg må endre booktype til DVD+R DL media?

Endret av henrikr
Lenke til kommentar
booktype står det i clonecd programmet? Finner det ikke :/

Guide

Fant en guide på hvordan jeg bytter booktype med dvd decrypter. Kan jeg bruke dette programmet til å brenne, eller MÅ jeg bruke clonecd?

Booktype skal skiftes til dvd+r DL media?

Kommer opp BenQ, LG, LITE-ON, NEC, Nu-Tech, PLextor og Ricoh.

Vet jo ikke hvilken jeg har. Står jo bare slimptype.

Hva skal jeg gjøre? Hvis det er sånn at jeg må endre booktype til DVD+R DL media?

6979028[/snapback]

du skal velge dvd-rom

dvd decrypter fungerer til å skfite booktype, blir vel kanskje vanskelig vist du ikke vet merket på din brenner.

Har du nero kan du prøve det som står nedom for å forandre booktype:

Change Your DVD+R/DVD+RW/DVD+R DL Media to DVD-ROM using Nero Burning ROM (Click For Nero Express Tutorial)

1. This tutorial assumes that you have a working ISO to burn

2. Put in a Blank DVD+R or DVD+RW Disk into your DVD Burner

3. Open up the Nero SmartStart

4. Click "Cancel" button to close out the "New Compilation" window when it pops up

5. Click on "Recorder" > "Choose Recorder".

6. Select your DVD Burner

7. Then click on "Options", then on "Book Type Settings", set to "Automatic" and click "OK"

8. Now whenever you use Nero to burn DVD+R Media, it will automatically change the BookType or BitSet it to DVD-ROM

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Så du mener at Birdy sin firmware er mye mer kompatibel enn Opa? Har lest noen andre plasser at Birdy sin funker med mange forskjellige DVD-brennere, men kan være ustabil. Xbox-scene anbefaler hvertfall Opa Xtreme v2.1.

6978938[/snapback]

jeg bruker Birdy og aldri hatt et eneste problem

100% success på alt jeg brenner

Opa Xtreme v2.1 brukes vist du har en Pioneer 111D, da er ikke birdy nødvendig

Alle som har en non Pioneer brenner og ikke vil bruke penger på den, kan bare bruke birdy 2.2 fix da den da takler fleste brennere

Lenke til kommentar
Var det alt? Bare sette det på automatisk:)

Tenkte ikke på Nero, fordi jeg fikk høre at man måtte bruke clonecd for å brenne xbox 360 spill, men dette er vel feil da?

6979351[/snapback]

du må bruke Clonecd ja, tenkte kanskje Nero ville sette den til dvd-rom for alltid. men den gjør nok ikke det...finn ut hvilken merke dvd brenneren er så kanskje det er noe håp

Lenke til kommentar

Guide

Fant denne. En tutorial på programmet du snakker om. Du skal visst ha det åpent mens du brenner spill.

Booktype skulle skiftes til DVD-ROM ikke sant? Der står det at jeg kan bruke 123copy ved siden av, men så lenge jeg har programmet åpent, så fungerer det vel med CloneDVD2 også? :)

Lenke til kommentar
Guide

Fant denne. En tutorial på programmet du snakker om. Du skal visst ha det åpent mens du brenner spill.

Booktype skulle skiftes til DVD-ROM ikke sant? Der står det at jeg kan bruke 123copy ved siden av, men så lenge jeg har programmet åpent, så fungerer det vel med CloneDVD2 også? :)

6979454[/snapback]

clonedvd2?

men her er iallfall noe som fungerer for alle som har Nero:

1. Finn "nero cd-dvd speed" (ligger under nero - verktøy )

2. gå på "bitsetting"

3. da ser du om det står dvd-from fra før, vist ikke velg dvd-rom. velg "gjør til standard" vist mulig og så trykk update/oppdater

4. din dvd brenner har da booktype dvd-rom

jeg har version 4.11 av nero cd-dvd speed, kanskje oppsettet er blitt forandret.

når du brenner backups skal selfølgelig clonecd brukes! ikke clonedvd som mange kanskje tror

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Å ja, daså.

Så etter jeg har gjort det som du har skrevet der, kan jeg da bruke clone cd og brenne spillene med? Eller gjelder den oppdateringen bare nero?

Den blir forandret også til å gjelde når jeg brenner med clonecd også?

6979530[/snapback]

den burde stå som dvd-rom for alltid da ja.

jeg ville skrudd av pcen og startet nero cd-dvd speed programmet igjen og sjekket om det sto rett booktype fortsatt for å være sikker

men da er det nok bare å brenner i vei med clonecd ja! :w00t:

Lenke til kommentar

merkelig at man skal bruke clonecd isteden for clonedvd da, trodde ikke clonecd støttet så store filer, men men. jeg tar helt sikkert feil.

får teste litt og sjekke at booktypen er den samme etter jeg har restartet. hvis booktypen står på Dvd-rom, så får jeg vel bare brenne :)

Lenke til kommentar
merkelig at man skal bruke clonecd isteden for clonedvd da, trodde ikke clonecd støttet så store filer, men men. jeg tar helt sikkert feil.

får teste litt og sjekke at booktypen er den samme etter jeg har restartet. hvis booktypen står på Dvd-rom, så får jeg vel bare brenne :)

6979601[/snapback]

clonecd brukes fordi det støtter double layer dvd'er, noe clonedvd ikke gjør

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Du misforstår.

Du bruker samsungen PC DVDROM flasha med spesiel firmware for å RIPPE SPILLENE.. Dvs, du har dvdrommen koblet i pcen din , og denne kan lese 360 spill med spesiell firmware.

Du stapper ikke den Samsungen INN i xbox360en :)

6839465[/snapback]

Tror nesten det er du som har misforstått.

Du tar ut DVD-leseren i Xboxen, plugger den i PCen og flasher den med den modifiserte firmwaren, for så og plugge den i Xboxen igjen.

Du skal lage et image av spillet, og brenne det ut på en ny DVD. Da spiller det ingen rolle hvilken firmware du har på DVDen på PCen siden et program som lager images av DVDer tar hele DVDen uansett hva som er på den.

Den modifiserte firmwaren er jo selvfølgelig til for å lure Xboxen til å tro at den har et orginalt spill i.

Bjarte

6839708[/snapback]

Nå er det du som surrer.

For å rippe xbox 360 spill bruker du en samsung 162C(men en spesiell firmware for å rippe spill, eller så fungerer ikke det) , alt foregår på PC'en

Xbox 360 sin dvd-rom må modifiseres for å spille backup spill, det gjøres ved å koble den til pc, legger inn firmware og så tilbake til 360

forklart på en veldig enkel basic måte

6840272[/snapback]

hei, riktig det du sier her!

det jeg lurer på er hvor/noen jeg kan kan få flasha dvd-rommen min og det noe rimelig. helst i nærheten av oslo/østfold.

mvh deliro

Lenke til kommentar
Takk skal du ha. Men bør jeg installere Bitsetting eller Autobitsetting? Hva er det egentlig?

6982245[/snapback]

jeg ville sikkert tatt den uten auto.

Du må finne ut om din nåverende firmware starter med 2 eller 4

eks. vist det er 2 skal du bruke bitsetting firmware 2.24 og er det 4 bruker du bitsetting 4.24.

Men mange bruker orginal firmware og likevel greier brenne uten problemer, det viktigste er at den har booktype dvd-rom! uten det fungerer ikke spillene

Endret av kewell79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Driverversjonen jeg har er 5.1.2535.0, er det 2.24 jeg skal ha da?

Hvilket brenne-program bør jeg bruke forresten? CloneCD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...