Lurifaksen Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Takk for svar. Men føler at vinningen går opp i spinningen om jeg ikke kan koble den til En bannet konsoll er jo det samme som en ubannet konsoll som ikke kobles til internett... Ang oppdatering av firmware - er det kommet noen nyere metoder for dette? Når jeg drev med det måtte det gjøres fra DOS, og involverte hex editing og slikt. Ikke spesielt vanskelig, men litt stress å sette seg inn i. Har en Toshiba Samsung TS-H943 (MS25), men tror jeg har mistet original firmware dump - trengs den, eller kan dump fra nåværende firmware også brukes? (gammel xtreme). Finnes det noen oppdaterte tutorials for flashing? Endret 10. desember 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Booz Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Takk for svar. Men føler at vinningen går opp i spinningen om jeg ikke kan koble den til En bannet konsoll er jo det samme som en ubannet konsoll som ikke kobles til internett... Ang oppdatering av firmware - er det kommet noen nyere metoder for dette? Når jeg drev med det måtte det gjøres fra DOS, og involverte hex editing og slikt. Ikke spesielt vanskelig, men litt stress å sette seg inn i. Har en Toshiba Samsung TS-H943 (MS25), men tror jeg har mistet original firmware dump - trengs den, eller kan dump fra nåværende firmware også brukes? (gammel xtreme). Finnes det noen oppdaterte tutorials for flashing? Du kan ta en dump fra den nåverende firmware for og hente ut keyen din. Anbefaler deg på det sterkeste og ha en kopi av keyen. Last ned denne pdfen http://www.360mods.net/Downloads/get=61.html her står ALT. Trenger du den nye firmwaren så pm meg. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 ...eller bruk easxbins(google) Lenke til kommentar
Marthj Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Irriterende å gå spent gjennom den guiden for flashing, åpne boxen og finne ut at man har hitachi 0079FK... Tror jeg bare sender den noen så de kan flashe den. Noen som vet om noen som fikser sånt for en billig penge? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Irriterende å gå spent gjennom den guiden for flashing, åpne boxen og finne ut at man har hitachi 0079FK...Tror jeg bare sender den noen så de kan flashe den. Noen som vet om noen som fikser sånt for en billig penge? Bare sånn utenom, lenge siden du kjøpte 360'en? Hvor kjøpte du og hvilken versjon har du? (pro, elite..etc?) Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Hjelp Jeg sitter nå med boxen demontert og plugga i PC-en, men jeg får ikke flasha den. Jeg bruker den tutorialen nevnt tidligere her (textbook ... for dummies), men den er ikke helt oppdatert. Jeg har en toshiba/samsung Ms28. Jeg har lastet ned iprep og iextreme 1.4 firmware. Jeg har kjøpt meg et VIA 6421 SATA kort. DVD-drevet er koblet i primary port på SATA-kortet. Siden jeg ikke har fått til å boote på usb stick (har asus a7n8x deluxe.. noen tips??), har jeg laget en ntfs boot cd slik det står i tutorialen. Etter å ha forsket meg fram til forskjellene mellom det som stpr i tutorialen og det som ligger på disken (iDump vs dSam osv osv), kommer jeg fram til det fpunktet hvor en skal velge iExtreme fra den lista og opplegget med å slå av xboxen. Jeg slår av boxen, velger iextreme disken, venter alt fra 5 til 20 sekunder, og slår på boxen igjen. Nå starter dumpinga av firmwaren, men den stopper på 01%. Her låser hele PC-en seg. Hva skjer ? Gjør jeg noe galt? Hvordan fikser jeg dette? Er det bedre å bruke floppy? (Har forstått det slik at det er siste utvei...) Evt har dere noen tips om hvordan jeg får boota fra usb? Hjelp! Lenke til kommentar
Booz Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Timinga varierer fra drive til drive. Har du prøvd mange ganger? Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Timinga varierer fra drive til drive. Har du prøvd mange ganger? Jeg har prøvd en 7-8 ganger.. Jeg har prøvd uten å stoppe boxen, og da kommer ikke 1% opp en gang. Hvordan ser det ut når dere ikke får til timinga? kommer 1% opp, eller kommer ingenting? I tillegg har jeg merket at boxen bare står og blinker når jeg starter den. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Denne fixen virket viktig for online play anyway.. så det vil være bra og oppdatere iXtreme versjonen. Morsomt hvordan de hele tiden finner nye viktige ting å endre på med tanke på online play. I og med at disse nye "viktige" tingene for online play aldri var en del av tidligere versjoner av iExtreme så burde vel i grunnen det si det meste om hvor "trygt" det er å gå LIVE med et moddet konsoll. Blir sikkert ikke lenge til neste gang det kommer en fix som er viktig for online play - og da er plutselig ikke 1.4 "sikkert" nok lenger heller - Mark my words Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Klart det. Tror du det er 100% sikkert med en moddet konsoll? Er du klar over hvor mange faktorer som spiller inn? Folk blir jo forbannet når de blir bannet. Er da ingen grunn til og bli arg. De vet jo selv hvorfor de blir det... Lenke til kommentar
Marthj Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Irriterende å gå spent gjennom den guiden for flashing, åpne boxen og finne ut at man har hitachi 0079FK...Tror jeg bare sender den noen så de kan flashe den. Noen som vet om noen som fikser sånt for en billig penge? Bare sånn utenom, lenge siden du kjøpte 360'en? Hvor kjøpte du og hvilken versjon har du? (pro, elite..etc?) Fikk den for et år siden etter å ha sendt inn 3-røde-lys-xboxen min som jeg kjøpte et år før det, den kjøpte jeg på spiderman. Tror det er den første versjonen. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Folk blir jo forbannet når de blir bannet. Er da ingen grunn til og bli arg. De vet jo selv hvorfor de blir det... Nemlig! Det er det som er poenget mitt, at folk går rundt og tror de kan få en slags garanti mot å bli bannet fra LIVE. No way, no how! (med mindre du lar være å modde) Lenke til kommentar
Feanor Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Timinga varierer fra drive til drive. Har du prøvd mange ganger? Jeg har prøvd en 7-8 ganger.. Jeg har prøvd uten å stoppe boxen, og da kommer ikke 1% opp en gang. Hvordan ser det ut når dere ikke får til timinga? kommer 1% opp, eller kommer ingenting? I tillegg har jeg merket at boxen bare står og blinker når jeg starter den. I tilfelle noen har bruk for det: Løsninga på problemet emd at Dos hengte seg ble å bruke en floppy istedet. En 10 år gammel nedstøva floppy disk løste alle problem... jeje.. NTFS4DOS up urs!! Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Holder meg til floppy jeg og ^^ Litt nostalgisk å bruke floppyen Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 (endret) Denne fixen virket viktig for online play anyway.. så det vil være bra og oppdatere iXtreme versjonen. Morsomt hvordan de hele tiden finner nye viktige ting å endre på med tanke på online play. I og med at disse nye "viktige" tingene for online play aldri var en del av tidligere versjoner av iExtreme så burde vel i grunnen det si det meste om hvor "trygt" det er å gå LIVE med et moddet konsoll. Blir sikkert ikke lenge til neste gang det kommer en fix som er viktig for online play - og da er plutselig ikke 1.4 "sikkert" nok lenger heller - Mark my words Du skal også merke mine ord som kommer til å si klart til deg at dette vet jeg og at jeg har mer enn nok til å spa opp nok til ennå en box skulle behovet dessverre melde seg. Sånn er den saken. Jeg vet også at iXtreme aldri blir helt sikert, men sånn er det alltid, blir som kappløpet mellom Sony og modderne. Endret 13. desember 2007 av SpecialForce Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Holder meg til floppy jeg og ^^ Bruker en 10 år gammal nedstøva floppy jeg også Det som er kjipt med floppyer er at allerede etter en firmware-dump så er disken full. På en minnepenn eller på harddisken kan du ta være på alle orginalfirmwares på samme sted uten at disken går full med det første. Det er en fordel hvis du skal modde fler enn bare ditt eget konsoll. Mulig risikoen for feilflashing også er noe større med en floppy i og med at det lettere blir skadde sektorer på dem. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Du skal også merke mine ord som kommer til å si klart til deg at dette vet jeg Ja, innlegget mitt var egentlig ikke myntet på deg heller, men jeg ser at det lett kunne oppfattes slik. Innlegget var egentlig bare ment å gjøre folk oppmerksomme på at disse jitter-fixene som kommer med nesten hver eneste nye versjon av iXtreme i seg selv er et bevis på at det hele tiden finnes hull som ikke er tettet. (Men jeg tror ikke det er mange som i det hele tatt gidder å følge med på hva som gjøres av endringer i firmwaren, og de få som gidder er allerede fullt klar over at de tar en risiko) Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Det håper jeg virkelig ja, mange tenker at Microsoft aldri kommer til å skjønne bæret at hva de gjør og at alle problemer med iXtreme blir borte ved hjelp av en update, men så enkelt er det ikke. Mange unge gutter er helt besatt av muligheten til å aldri betale for spill igjen og samtidig være på live, men med mindre du eier en xbox så er ikke det mulig ennå. Jeg håper at mange får glede av nye iXtreme og at vi slipper noen flere fixes. Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Hei! Noen som hadde giddi å hjelpe meg litt med no support på Flashing av en MS28? Har flasha Hitachi før flere ganger.. Men detta var no møkk.. Kjører iPrep med Mp3 spiller'n som USB(Bootable...).. Så booter programmet opp og skal liksom lese orgiinal firmware og lagre den.. Men den finner ikke MS28'n.. Men i Bios så finner man den... Lurer på om jeg har no feil innstillinger? Prøvde å nappe ut Alle andre enheter ja.. Er forresten et XFX Nvidia 650 HK.. med onboard Sata... iPrep finner Sata kontrolleren og det står at den er MTKflash og Dosflash kompatibel elelr hva søren det står.. hehe Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Ja også nå er vi i gang igjen her gitt.. Får fortsatt bare melding.... 00 should be 70? når jeg trykker Esc fordi det skjer ikke en dritt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå