Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

First of all we want to update you about the lead times of the "very hot" Infectus2 and Argon [D2C Wii] chips.

The Infectus2 release will probably be delayed till after Christmas, because one component necessary for the USB communication is delayed ... we are working hard to find stock anyway!!

Argon production is setup of the middle of next week, we expect to have about 4000pcs in hand on Monday December 17th. All stock is booked, next batch will be available just after Christmas...

 

* How to update your console to a vulnerable version (4532 or 4548)

* Obtain the CPU keys of your Xbox360 (100% control of firmwares installations)

* Installation of alternatives DASHBOARDS

* Change the DVDKEY in the Xbox360 motherboard

* change the REGION CODE: NTSC-U/C, NTSC/J, PAL, NTSC/KOR

* UNBANN X360 from LIVE with serial change (under development)

* More and more and more in the next months... stay tuned

Lenke til kommentar

C4EVA_iXTRM-HITACHI_v1_4_MultiSpeed

-----------------------------------------------------------------------

Media Stealth, Disc-Jitter,Xbox 360 backup firmware modification!

 

Features

-----------------

(v1.4) Disc jitter fix

 

Så det er altså en jitter fix samt multispeed på alle dvd drevene som er nytt.

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg ble oppdatert på Xbox-modding fronten så har glemt litt hvordan dette fungerte:

 

Er det DVD-spilleren i seg selv som blir oppdaget og bannet, eller er det kombinasjonen av en backup-plate i en moddet dvd-spiller? Kan jeg trygt koble boxen til internett og oppdatere dashboardet, så lenge jeg ikke har noen plate i?

 

Jeg koblet fra xboxen min fra internett før MS begynte med banningene, og har ikke hatt kontakt med internett siden (veldig lenge siden altså!). Vet ikke om jeg er bannet (kan jo hende de samlet data lenge før de faktisk startet banningen). Men jeg har jo gått glipp av flere oppdateringer av dashboard, så lurte på om det var trygt å legge inn disse? Kanskje det tryggeste (eller farligste?) er å koble dvd-spilelren helt ut?

Lenke til kommentar

"Du kan oppdatere via cd for økt trygghet ved å laste ned updaten fra xbox.com, brenne den på cd og oppdatere konsollet uten bannerisk."

 

Har du en link til denne oppdateringen, og da helt en som fungerer greit med en PAL-boks? Såvidt jeg har skjønt, er ikke denne oppdateringen lagt ut ennå.

 

På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
"Du kan oppdatere via cd for økt trygghet ved å laste ned updaten fra xbox.com, brenne den på cd og oppdatere konsollet uten bannerisk."

 

Har du en link til denne oppdateringen, og da helt en som fungerer greit med en PAL-boks? Såvidt jeg har skjønt, er ikke denne oppdateringen lagt ut ennå.

 

På forhånd takk for hjelpen :)

Hadde ikke sjekket selv, men regnet med at den ligger ute der. Siden den i følge deg ikke ligger på den norske siden(antakelse) Har du prøvd å gå inn på usa sine sider?

SpecialForce

Lenke til kommentar
Det er ikke bekreftet, men det kan påvirke din mulighet til på nedgradere din kernel for homebrew og andre godsaker.

Backup av spill. Virker dei?

 

Ja, backup fungerer. De fjerner ikke en slik mulighet i en ny firmware versjon av ixtreme.

 

Det bør ikke være noe problem nei. me det skal visstnok være noen nye endringer i en ny iXtreme FW som er sluppet, så hadde jeg vært deg så hadde jeg oppgradert din iXtreme FW før du oppgraderer med Fall update

Lykke til!

 

Er en jitter fix som er nytt i 1.4.

Lenke til kommentar
Det er ikke bekreftet, men det kan påvirke din mulighet til på nedgradere din kernel for homebrew og andre godsaker.

Backup av spill. Virker dei?

 

Ja, backup fungerer. De fjerner ikke en slik mulighet i en ny firmware versjon av ixtreme.

(tror ikke at MS kan klare å fjerne muligheten for offline backups selv med nyeste dash, men online backups derimot..)

Det bør ikke være noe problem nei. men det skal visstnok være noen nye endringer i en ny iXtreme FW som er sluppet, så hadde jeg vært deg så hadde jeg oppgradert din iXtreme FW før du oppgraderer med Fall update

Lykke til!

 

Er en jitter fix som er nytt i 1.4.

Denne fixen virket viktig for online play anyway.. så det vil være bra og oppdatere iXtreme versjonen.

Lenke til kommentar
Du kan oppdatere via cd for økt trygghet ved å laste ned updaten fra xbox.com, brenne den på cd og oppdatere konsollet uten bannerisk. Men du kan miste muligheten til å nedgradere kernel for å kjøre homebrew...

Den nye oppdateringen er fantastisk!

Men det er altså ikke trygt å ha kabelen i, selv om jeg ikke har noe plate i? Jeg spiller ikke på live uansett, men kunne jo vært greit å hatt mulighet for å f.eks. laste ned nye demoer/videoer.

Lenke til kommentar
Du kan oppdatere via cd for økt trygghet ved å laste ned updaten fra xbox.com, brenne den på cd og oppdatere konsollet uten bannerisk. Men du kan miste muligheten til å nedgradere kernel for å kjøre homebrew...

Den nye oppdateringen er fantastisk!

Men det er altså ikke trygt å ha kabelen i, selv om jeg ikke har noe plate i? Jeg spiller ikke på live uansett, men kunne jo vært greit å hatt mulighet for å f.eks. laste ned nye demoer/videoer.

Poenget er at ingen vet om Microsoft har lagt inn flere filtere for backup sniffing etter dash update.. Så enten så gi kabelen en sjanse og kanskje ban konsollen din eller vær fornuftig og bruk en dvd plate til oppgradering(de koster ikke så mye)

Det er spekulert i om microsoft får en datastrøm med lister over backup spill som da vil sende en ban til deg. Det er ikke bevist, men det virker meget sannsynlig når så mange opplever ban så følg mitt råd isteden for å kanskje måtte kjøpe en annen konsoll til xbox live.¨

Husk å oppdatere til nyeste iXtreme for økt sikkerhet!

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...