Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*UPDATE*

It appears that modified fw is NOT being detected, and is instead once again due to 'bad' discs. Keep in mind that the only full proof way to make a 1:1 backup is to do it yourself. iXtreme is as fullproof as it can be, in that it validates everything it possibly can from a firmware point of view, but a game can have slight data change somewhere, most commonly in DMI. Or it can be due to early copies being watermarked so to speak.

 

This is why you run the risk of being banned on xbox live if you pirate games. Always remember that you run a risk doing such actions.

 

In regards to game data being properly validated, xdvdmulleter is a tool that has a constantly maintained database to validate backups against retail copies to ensure full stealth. If you have a samsung SH-D16x and would like to contribute to the project to prevent future Live bans, please join #stealth360 on Efnet, IRC.

Lenke til kommentar

Hei igjen

Da har jeg åpna boxen og funnet ut at jeg selvsagt har MS28.. :dontgetit::no:

I tillegg har jeg et Nforce2 hovedkort med SIL3112 SATA kontroller.

Ut fra det jeg har lest i noen tutorialer (textbook xbox-scene), så må jeg enten ha en via sata kontroller (6421..) eller så må jeg begynne å åpne dvd-drevet og lodde og stå i..

Stemmer dette?

Går det å flashe ms28 uten via kontroller?

Loddegreia.. vanskelig?

 

Noen med erfaringer?

 

Jeg har også prøvd å finne via sata kontrollere i norske nettbutikker, men det er en liten utfordring. Noen som har noen tips om hvor jeg får kjøpt et?

Lenke til kommentar
Utrolig billig, og funker hver gang. Anbefales.

 

Utrolig billig var det vel ikke... Kjøp heller herfra: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4706

 

Alle varer har fri frakt OGSÅ internasjonalt! :)

 

Edit:

- Please enter your correct shipping address in English while checking out with PayPal and double check your address after payment via order tracking. Leaving your phone number when checking out is also recommended as it will help expediting orders at times.

 

- We ship worldwide at no additional charge.

Endret av Largie
Lenke til kommentar

idioter som spiller med brente spill live??

 

mulig det, men har til dags dato ikke blitt bannet fra live.

 

spilte cod4 over en uke før den kom ut i norge live....berget også i forrige runde..

 

å det var sannsynligvis cod 4 som var problemet(ikke sikkert) feil sikkerhetssektor på nedlastninga eller no sånt....

Lenke til kommentar
Ixteme er bulletproof.

Problemet er dårlige kopier, feil CRC.

 

Fordi han som har laget iXtreme firmwarene sier de er det, betyr ikke at de faktisk er det. Folk har blitt bannet uten å ha spilt "dårlige kopier".

 

Det er ingen som vet hva som gjør Microsoft i stand til å detektere og banne flashete konsoller. Det kan være hva som helst. Alt er så langt bare spekulering.

Lenke til kommentar
Ixteme er bulletproof.

Problemet er dårlige kopier, feil CRC.

 

Fordi han som har laget iXtreme firmwarene sier de er det, betyr ikke at de faktisk er det. Folk har blitt bannet uten å ha spilt "dårlige kopier".

 

Det er ingen som vet hva som gjør Microsoft i stand til å detektere og banne flashete konsoller. Det kan være hva som helst. Alt er så langt bare spekulering.

 

Hvor har du alt dette fra? Bare bull

FW blir IKKE detektert. Det er feil CRC på kopier som lager krøll. INGEN har blitt bannet med orginalspill samt flashet drev. (ixtreme).

Ellers får du følge med på #alt.binaries.games.xbox360 #fw og #stealth360 så får du med deg hva som skjer.

Lenke til kommentar
Hvor har du alt dette fra? Bare bull

FW blir IKKE detektert. Det er feil CRC på kopier som lager krøll. INGEN har blitt bannet med orginalspill samt flashet drev. (ixtreme).

Ellers får du følge med på #alt.binaries.games.xbox360 #fw og #stealth360 så får du med deg hva som skjer.

 

Hvis man leser f.eks. forumet på xbox-scene så ser man mye forvirring som råder, folk som har spilt alle mulige kopier online som ikke er bannet (inkludert såkalte "mangelfulle" kopier), folk som ikke har gjort noe som helst som er bannet, bla bla bla. Det er umulig å bevise at det ikke er firmwarene som er skyld i at folk blir bannet. Om du har bevis for noe annet må du gjerne komme med det, i stedet for å framlegge ting du selv har lest andre steder som opplest og vedtatt fakta.

Lenke til kommentar
Utrolig billig var det vel ikke... Kjøp heller herfra: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4706

 

Alle varer har fri frakt OGSÅ internasjonalt! :)

 

 

Det kortet Ymsefisen linket til tror jeg er det samme som Modnet selger, og er derfor et kort jeg ville anbefalt. Har selv moddet med flere fabrikater av PCI kort (alle hadde nøyaktig samme chipset) men det eneste som hadde 100% suksessrate, altså som flashet eller dumpet på første forsøk hver eneste gang, var et kort av samme merke som det ymsefisen linket til. (Men jeg ser de produseres forskjellige steder, kina/taiwan, så det kan hende, for alt jeg vet, at kvaliteten varierer fra kort til kort også hos hver enkelt produsent)

 

Skal du bare modde ditt eget konsoll så spiller ikke suksessraten så stor rolle, men skal du modde for andre så blir du etter hvert ganske lei av at DVD-spillerne ikke lar seg modde på første forsøk, men kanskje krever 1-5 omstarter av konsollet før du får både dumpet og flashet.

 

hmmm

Noen som vet av noen som selger dette i Norge?

Boxen ligger åpen, og jeg vil flashe nå.. ;-)

 

Som sagt over her, kortet Ymsefisen linket til selges også av norske Modnet - men prisen deres er betydelig høyere.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...