Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen i Grenland som flasher tro?

Kunne godt tenkt meg å vite det samme. :)

 

Tenkte dog på xunlock.no hvis det ikke finnes noen i Grenland. Tror det er ganske greit med dem, send inn, betale 200kr og få konsollen tilbake.

 

Hadde vært greit og kunne kjørt å levert boksen. og hentet den selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Hadde vært greit og kunne kjørt å levert boksen. og hentet den selvfølgelig.

 

Jeg tror det er mulig for enkelte. kommer an på om noen av Xunlock folka bor i nærheten av deg.

 

Personlig har jeg kun handlet utstyr hos Xunlock så jeg er litt usikker på hvordan det med å be dem modde fungerer. Modder mine egne konsoller selv.

Lenke til kommentar

Plages litt med om jeg har klart å flashe drevet på en xbox360, har prøvd med å kopiere plater opp til flere uten at det funker... Men har kopiert flasheloggen og lurer på om noen kan verifisere at drevet er flasa. Jeg synes nå det ser korrekt ut. Finnes det noen måte å sjekke det ut på en å bruke backup plater.. Har ikke prøvd verbatim sine med ritek som ble anbefalt av dvdink.no Mirror double layer 8x DVD+R 8,5GB og oppgradert min nec 3500 bruker booktype etc.etc prøvd ulike brenneprogrammer men intet funker... Prøvd pioneer dvdbrenner i bærbar og liteone sin i en anna bærbar..

Så derfor lurer jeg på om drevet ixboxen er flasha.. Finnes det noen anna måte å vite det på en om plata funker.? Her er den kopi av logg på den siste flashinga som da tilsynelatende gikk bra.... Har noen ideer på hva som kan gjøres...

Takknemlig for tilbakespill

 

:\ixt>flashix e 5000

 

****************************************

* *

* C4EVA: iXtreme v1.2 Stealth *

* HITACHI ALL VERSIONS 8in1 *

* *

* *

* Updates your x360 DVD drive firmware *

* *

****************************************

Making BACKUP of your DRIVE KEY...

Dumping CURRENT firmware...

Detecting VERSION of drive...

---------- VER.BIN

---------- VER.BIN

---------- VER.BIN

---------- VER.BIN

---------- VER.BIN

Version: 0047

Making XTREME patch for v47...

Flashing 1/10 sector 90003000 (Xtreme Custom Code)...

done

Is the flashing stable...

Done.

Done.

Flashing 2/10 sector 9003e000 (Master Checksum)...Flashing 3/10 sector 90035000 (Security Sector Read)...

Flashing 4/10 sector 90034000 (Media Detect)...

Flashing 5/10 sector 90027000 (Challenge Response)...

Flashing 6/10 sector 90024000 (Mode B into A)...

Flashing 7/10 sector 9001c000 (Drive Response Table Decrypt)...

Flashing 8/10 sector 9000a000 (UNDO - TRAY Tweak)...

Flashing 9/10 sector 90006000 (MODE B Tweak)...

Flashing 10/10 sector 9002e000 (ixtreme)...

Checking FLASHed version...

Flashing sector 90005000 (FW STEALTH DATA/CODE)...

---------- RES.BIN

---------- RES.BIN

done

Flashing sector 90033000 (FW STEALTH HACK)...

---------- RES.BIN

done

PASS: Flashing of XTREME firmware is 100

DONE: You can now shut-down your system!

C:\ixt>

Lenke til kommentar

Har du sjekket om spillene er såkalt "stealth" - for iXtreme 1.2 booter bare spill som er akkurat det. Funker det greit med orginalspillene dine?

 

Sjekk iso-fila med Xbox Backup Creator før du brenner den for å sjekke at den er stealth og brenn på 2.4 X i ImgBurn. Det har ihvertfall fungert for mine backups, men jeg har utelukkende brukt Verbatim og Pioneer 111D.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har lest en stor del av denne posten, men jeg har et par spørsmål:

 

Trenger jeg en spesiell type/merke DVD-brenner for å brenne disse backups'ene?

SATA/PATA: noen restriksjoner?

REstriksjoner på PC chipset? (jeg har NForce 2 på et ASUS hovedkort..)

 

Noen som har en lenke til en god walk through av flashing? (samsung)

 

Takker for all hjelp. :)

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg har lest en stor del av denne posten, men jeg har et par spørsmål:

 

Trenger jeg en spesiell type/merke DVD-brenner for å brenne disse backups'ene?

SATA/PATA: noen restriksjoner?

REstriksjoner på PC chipset? (jeg har NForce 2 på et ASUS hovedkort..)

 

Noen som har en lenke til en god walk through av flashing? (samsung)

 

 

Når det gjelder DVD-brenner: Du må ha en brenner som kan brenne dual-layer. Det er noen brennere som ikke kan i utgangspunktet men som likevel kan med oppgradert firmware. mitt beste tips her er vel å bruke google, og søke på ditt eget DVD-brenner merke+modell sammen med "dual-layer", så finner du nok noen på nettet som har erfaringer med akkurat din DVD-brenner og kan fortelle deg om den duger eller ikke (evt om du først må oppgradere firmware)

 

SATA/PATA: Hva tenker du på da? Om DVD spilleren du har på PC-en må være en SATA spiller? Nei, den trenger ikke det, men kan godt være det.

 

Restriksjoner på chipset: Tror ikke det skal ha noe å si for resultatet av brenning nei, derimot kan det ha mye å si for hvorvidt du klarer å flashe xbox DVD driven din eller ikke. Jeg har også et ASUS hovedkort, med Sil3114 SATA chipset, og når jeg begynte å flashe xboxer måtte jeg kjøpe meg et PCI kort fordi Sil3114 er det chipsettet det er mest trøbbel med når det gjelder flashing av xbox360er. Kan godt hende ditt ASUS kort har et annet SATA chipset enn mitt. Du bør i hvert fall håpe på det.

Lenke til kommentar

Lurer på en ting:

 

Kjøpte en brukt xbox for 1/2 år siden. Forrige eier sier den var/er chippet, og kan da spille backupspill, vanlig xbox spill, brente spill etc.

 

Og her om dagen fikk jeg 3 røde ringer. Hvordan blir det når jeg ringer til MS og sier at den er ødelagt? Fikser de den selvom den er chippa?

 

*Hvordan finner jeg ut om den er chippa? Eller om den bare er flasha?

*Jeg har orginal embalasje med det ''serial'' nr utapå eska. hjelper det? Har ikke kvittering dog.

Lenke til kommentar
Lurer på en ting:

 

Kjøpte en brukt xbox for 1/2 år siden. Forrige eier sier den var/er chippet, og kan da spille backupspill, vanlig xbox spill, brente spill etc.

 

Og her om dagen fikk jeg 3 røde ringer. Hvordan blir det når jeg ringer til MS og sier at den er ødelagt? Fikser de den selvom den er chippa?

 

*Hvordan finner jeg ut om den er chippa? Eller om den bare er flasha?

*Jeg har orginal embalasje med det ''serial'' nr utapå eska. hjelper det? Har ikke kvittering dog.

Kva var det du gjorde for å få 3 ringer? hadde eg vore deg så hadde eg bare prøvd å reklamere. Du har ingen ting å tape.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Jo, du kan tape en god del.

 

Det er flere som har fått den reparert selv om den har vært moddet. Men jeg ville ikke tatt sjangsen på det, den blir bare returnert til deg når de ser det og du må betale en god del for frakt.

Lenke til kommentar
Jo, du kan tape en god del.

 

Det er flere som har fått den reparert selv om den har vært moddet. Men jeg ville ikke tatt sjangsen på det, den blir bare returnert til deg når de ser det og du må betale en god del for frakt.

Viss eg får desse tre lampene ein dag så kommer eg til å sjekke med forbrukarkontoret om kva dei seier. Dette er ein kjent feil(fabrikasjonsfeil) som Microsoft kjenner til. Så eg kan ikkje skjønne at dei kan lure seg vekk pga andre har opnet kabinettet. Det er ingen årsaksammenheng(juss).

Lenke til kommentar
Lurer på en ting:

 

Kjøpte en brukt xbox for 1/2 år siden. Forrige eier sier den var/er chippet, og kan da spille backupspill, vanlig xbox spill, brente spill etc.

 

Og her om dagen fikk jeg 3 røde ringer. Hvordan blir det når jeg ringer til MS og sier at den er ødelagt? Fikser de den selvom den er chippa?

 

*Hvordan finner jeg ut om den er chippa? Eller om den bare er flasha?

*Jeg har orginal embalasje med det ''serial'' nr utapå eska. hjelper det? Har ikke kvittering dog.

Kva var det du gjorde for å få 3 ringer? hadde eg vore deg så hadde eg bare prøvd å reklamere. Du har ingen ting å tape.

Ingenting. Hadde ikke spilt på 3-4uker- stått helt i ro på samme plass.

 

Skulle starte opp og spille med en kompis- og da møtte jeg 3 ringer.

 

Hva burde jeg gjøre da? Kan jeg altså ikke sende den inn da?

Lenke til kommentar

Bu lei meg nå, akkuratt feilflasha en benq. Første feilflashen og det viste seg at det var nabb feil deluxe. Hadde rett og slett oversett at det skjedde noe feil under dumpinga av den orginale firmwaren og rusha litt med å bli ferdig før madammen kom hjem og da gikk det rett vest gitt. jaja sender den til xunlock så får dem fikse den for meg. :wallbash:

Lenke til kommentar
Lurer på en ting:

 

Kjøpte en brukt xbox for 1/2 år siden. Forrige eier sier den var/er chippet, og kan da spille backupspill, vanlig xbox spill, brente spill etc.

 

Og her om dagen fikk jeg 3 røde ringer. Hvordan blir det når jeg ringer til MS og sier at den er ødelagt? Fikser de den selvom den er chippa?

 

*Hvordan finner jeg ut om den er chippa? Eller om den bare er flasha?

*Jeg har orginal embalasje med det ''serial'' nr utapå eska. hjelper det? Har ikke kvittering dog.

Kva var det du gjorde for å få 3 ringer? hadde eg vore deg så hadde eg bare prøvd å reklamere. Du har ingen ting å tape.

Ingenting. Hadde ikke spilt på 3-4uker- stått helt i ro på samme plass.

 

Skulle starte opp og spille med en kompis- og da møtte jeg 3 ringer.

 

Hva burde jeg gjøre da? Kan jeg altså ikke sende den inn da?

Noen som kan svare? :yes:

Lenke til kommentar

Microsoft Starts New Ban Wave on LIVE Against Modified Firmwares

>> We don't have a lot of information yet (it just started, but we try to warn you all as early as possible), but it looks like Microsoft started a new wave of bans against modified DVD firmwares or DVD+/-R DL discs.

Several users on our forums and on IRC report their Xbox 360 has been banned from LIVE today. We get reports of Toshiba-Samsung and Hitachi-LG drives banned with both Xtreme and even the newer iXtreme firmwares. However we also see many reports of people who are currently on LIVE and have no been banned (yet). No reports of banned BenQ drives yet (but few of these drives have been flashed yet).

We don't know yet if Microsoft is detecting the modified firmware or the discs (or maybe only with a specific game?).

If you have the 'Z Code' 8015-190D it means you are banned. As always Microsoft bans the console serial from LIVE, not your LIVE account.

If your console is banned or if you have been playing on LIVE today with modified FW without getting banned, report you findings in this thread (include at least your live status, full drive model (swapped drive?, spoofing?) and firmware version used).

 

So until we have more info we HIGHLY suggest you don't log in to Xbox LIVE and don't play any games from DVD+/-R DL (even offline, incase MS flags something) if you have a flashed DVD drive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...