SpecialForce Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 (endret) xbox-scene.com Er et godt valg Kan du sende meg en liten flasheguide for 360 på PM? Btw: Gjorde du det med eller uten blaster 360? Endret 31. oktober 2007 av SpecialForce Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Flashet min Hitachi-LG med iXtreme 1.2 rev. 2 i forrige uke, uten blaster 360. Var enklere enn TS-25 etter min mening. Last ned Slax versjonen som er kompitabel, sett den i PC-en, koble til Xboxen og start opp. Vent til den er ferdig og restart PC-en med "engy" knappen. Start opp PC-en i Windows og kjør "FLASHIX.bat" filen som ligger i firmware mappa. Oppgi infoen den spør om, og sett deg ned og vent mens den flashes. Så slår du bare av Xboxen og du er klar til bruk Lenke til kommentar
viranth Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Flashed min x360 til c3eva for en uke siden eller så, funker helt fint det. Var ikke noe vanskelig og det tar under 2 minutter å åpne xboxen. Har hitachi 0047 Lenke til kommentar
balder Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Er da noko nytt ang. gamle XBOX spill? På den firmwaren eg har så kan eg bare legge inn på dual layer. DVD-en min er Hitachi. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Skal ikke det funke sånn anyway? Trodde da det Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Er da noko nytt ang. gamle XBOX spill? På den firmwaren eg har så kan eg bare legge inn på dual layer. DVD-en min er Hitachi. De gamle firmwarene kunne du legge inn xbox 1 spill på dvd5 plater. Men pga sikkerhet og greier i de nye firmware er ikke det lenger mulig å du må bruke dvd9 (duallayer) plater. Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Btw: Gjorde du det med eller uten blaster 360? Den første gangen du flasher et nytt konsoll bør du ikke bruke Blasteren. Du må jo allikevel åpne konsollet for å montere Blasteren, og når konsollet allikevel er åpent og du har DVD drevet tilgjengelig så er det gunstig å flashe DVD-drevet før du setter konsollet sammen igjen (med den nye blasteren montert). Det er enkelte som har opplevd problemer med å flashe når de gjør det via Blasteren, så det er alltid gunstig å ha gjort et forsøk uten den først før du gjør et forsøk med den. Samme gjelder også Xeno Top gear for de som bruker det. Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Btw: Gjorde du det med eller uten blaster 360? Den første gangen du flasher et nytt konsoll bør du ikke bruke Blasteren. Du må jo allikevel åpne konsollet for å montere Blasteren, og når konsollet allikevel er åpent og du har DVD drevet tilgjengelig så er det gunstig å flashe DVD-drevet før du setter konsollet sammen igjen (med den nye blasteren montert). Det er enkelte som har opplevd problemer med å flashe når de gjør det via Blasteren, så det er alltid gunstig å ha gjort et forsøk uten den først før du gjør et forsøk med den. Samme gjelder også Xeno Top gear for de som bruker det. Japp blastern ødela alt for meg, kasta heile driten. Jeg synes egentlig den er unødvendig siden det tar 1 min å åpne boksen. Noen av dere andre her som har noen erfaringer med å flashen benq her enda btw? Skal flashe 3 stykk i kveld men det ser da rimelig rett frem ut. Lenke til kommentar
balder Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Denne feilen med 3 lamper. Er det noko som skjer med ein gong eller kan det skje etter 1 års bruk? Eg har no brukt min i ca 70 timer og den fungerer fortsatt. Eg har ein annan også som eg har brukt like lenge og den og er det ingen problemer med. Eg kjenner ein som har byttet XBOX360 4 ganger pga desse 3 røde lampene Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 1. november 2007 Del Skrevet 1. november 2007 Denne feilen med 3 lamper. Er det noko som skjer med ein gong eller kan det skje etter 1 års bruk? Det kan skje når som helst dessverre. Lenke til kommentar
hsds Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Beklager om dette står tidligere i tråden, men er det lett å reversere en flashmod? Og kan jeg da spille på live osv som om jeg hadde en out of the box maskin? Har funnet ut at jeg vil heller begynne å spille live osv.. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Ja, det kan du og det er ikke vanskelig gjøre, men du må ha den originale firmwaren til spilleren din og så må du klikke på restore.bat inni FW-mappa (som jeg antar du har) di etterfulgt av den koden du tastet. SF Pm for andre spm. Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Dette er bare en alt for stor tråd til å finne det jeg ønsker å spørre om, men lurer på om disse modde miljøene er langt unna en realisering av hva vi hadde på den gamle xboxn. Med media center uten latterlige begrensninger osv. Lenke til kommentar
ymsefisen Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 De har jo kommet ganske langt nå. Er vel bare et tidsspørsmål for det dukker opp homebrew nå, og da er vel XBMC en av de første tingene som står øverst på pri-lista til folk tenker jeg. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 2. november 2007 Del Skrevet 2. november 2007 Det er en selvfølge Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 Dette er bare en alt for stor tråd til å finne det jeg ønsker å spørre om, men lurer på om disse modde miljøene er langt unna en realisering av hva vi hadde på den gamle xboxn. Med media center uten latterlige begrensninger osv. Metoden man har funnet går ut på å utnytte et sikkerhetshull i noen få versjoner av kjernen. Dette sikkerhetshullet dukket opp for omtrent et år siden og ble tettet ganske fort igjen i nyere versjoner av kjernen. Altså må du enten ha en Xbox med en kjerne som har et nummer mellom 4532 og 4548. (Det var disse kjernene som inneholdt sikkerhetshullet) eller så må du bruke et såkalt "timing attack" til å nedgradere xboxen din til den aller første versjonen av kjernen: 1888, for så etter det å oppgradere opp til en av de kjerneversjonene som kan hackes. Foreløpig vil man måtte velge om man ønsker at konsollet skal kjøre unsigned code/homebrew eller om man ønsker at konsollet skal kjøre LIVE og nye spill. Dette fordi både LIVE og nye spill vil oppgradere kjernen din til en versjon som ikke tillater at dette hacket kjøres. Ergo vil du ikke kunne bruke xboxen din til å spille Xbox360 spill på hvis du utfører dette hacket (i alle fall ikke spill som er utgitt etter en viss dato) Men jeg tror det jobbes med å få til en eller annen slags dual-boot løsning som gjør det mulig å kjøre begge deler på samme maskin. Det er vel en nødvendighet for at dette skal være interessant nok til at mange personer velger å gjøre det? Og hvis ikke mange velger å gjøre det vil det nok heller ikke være mange som er interessert i å programmere Homebrew for Xbox360. Så jeg har ikke så stor tro på utbredelsen av dette hacket før de løser problemet med dual-boot til gammel/ny kernel. Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 3. november 2007 Del Skrevet 3. november 2007 etter det jeg har lest på xbox scene og diverse andre steder er det fortsatt en lang vei å gå om det i det hele tatt blir noen realitet. Men vi får håpe på det beste, selv er jeg i grunn fornøyd med muligheten til å kjøre backups av orginale spill Lenke til kommentar
intox_neb Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 Vel, sitter vel stort sett bare å venter på muligheten for å kjøre XBMC på 360'en, vurderer å hente frem min gode gamle xbox, er så utrolig mye bedre enn Windows media center xbox 360 streame duppe dingse ordningen Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 4. november 2007 Del Skrevet 4. november 2007 etter det jeg har lest på xbox scene og diverse andre steder er det fortsatt en lang vei å gå om det i det hele tatt blir noen realitet. Tja. Det kommer vel an på hva du mener det? Man har jo allerede klart å kjøre unsigned code, og metoden som ligger ute på nettet er testet ut av flere brukere uavhengige av hverandre, og den funker. Derimot finnes det lite software/homebrew enda, og man mister muligheten til å spille nye Xbox360 spill. Det er nok mulig det vil ta litt tid før det finnes noe interessant software å kjøre, og sikkert nesten like lang tid før man kan kjøre både homebrew og nye spill på samme konsoll. Med en gang man har klart det siste så vil nok også utvalget av homebrew eksplodere (De som lager XBMC kommer ikke til å lage noen Xbox360 versjon, det har de selv sagt, men det er jo fullt mulig vi får en versjon portet av noen andre) Når det gjelder å hente frem gamle xboxer fra skapet: Min Xbox har hele tiden hatt sin faste plass under 360en, og kommer fremdeles til å ha det i mange år fermover. Lenke til kommentar
vanligmann Skrevet 5. november 2007 Del Skrevet 5. november 2007 Jeg har en 360 med Hitachi 78-spiller og en eldre Xtreme firmware. Da jeg skulle oppgradere etter denne guiden http://www.team-xecuter.com/blaster360/hitachi078.htm gikk noe galt - og jeg sitter nå med en uhyggelig dyr brevvekt :/ Ungene spiller mye, og jeg tar alltid backup av spillene mine - og kunne tenkt meg å spille disse på live også - noe som var grunnen til oppgraderingen. Ungene er ikke spesielt fornøyde nå... Jeg ser at http://www.xunlock.com har blitt anbefalt, og lurer på om noen har erfaring med disse - og særlig i forhold til problemer med rød ring og død DVD-spiller. Jeg er i utgangspunktet interessert i å reparere/bytte denne DVD-spilleren. Andre råd og øvrig informasjon mottas med takk. Dersom noen av dere har kompetanse til å ta tak i noe slikt, send meg en PM. På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå