Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det har kommet fungerende firmware til Samsung DVD-ROM-en?

Hehe. joda, det har til og med kommet firmware som gjør Samsungen din mer stillegående. :cool:

Men jeg er usikker på om nåværende anbefalte firmware (ixtreme1.2c) har denne funksjonaliteten. Det står i hvert fall ingenting om det i spesifikasjonene.

Så jeg tror faktisk at hvis du ønsker et mer stillegående drev så kan det være vel så greit for deg å installere gamle xtreme5.3 ABC eller D. (tror det er B og D som har stillegående som default, de andre forutsetter booting av hhv backup eller original for å endre modus) for der er det 100% sikkert at denne stillegående funksjonaliteten finnes.

Dersom du skal bruke xboxen LIVE så må du selvsagt ha ixtreme1.2c, men hvis du likevel har to konsoller så kan du jo bruke det andre umodifiserte konsollet ditt til LIVE?

Vil derfor faktisk anbefale gamle xtreme5.3 for deg på grunn av den utvidete funksjonaliteten den har i forhold til ixtreme1.2c.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om det har kommet fungerende firmware til Samsung DVD-ROM-en? Har en launchday 360 som bråker som et uvær, og vurderer da å kjøpe en ny så fort de får kommet ut med en som ikke er så høylytt, og da kan den gamle fint lekes litt med.

9275630[/snapback]

Dear mr. Samsung firmwarene var de første som kom ut :)

Søk på iXtreme.

edit: Stemmer, du skulle senke lesehastigheten.

Da bruker du det som Asmondeus tipser om, Xtreme. Denne har ikke Online stealth men du hadde to så da er det vel ikke så nøye.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Urgh. Jeg husket helt feil, jeg har en Hitachi-LG spiller i 360-en min.

Uansett, jeg er ikke interessert i å senke lesehastigheten, da det er viftene i 360-en som bråker, uavhengig av hva som DVD-ROM-en driver med. Det jeg ønsker er å spille av backups, da jeg fortsatt føler meg snurt over at mitt PGR3-eksemplar ble ødelagt for en stund tilbake.

Lenke til kommentar

Vil dere anbefale den nyeste iXtreme 1.2 rev C? Har hørt at den er veldig nøye på backupene. De må være fikset på den og den måten i forkant, for at spilleren skal godta den. Holder Xtreme Boot Maker 5.3 for meg da eller? Skal ikke bruke live.

Lenke til kommentar

Gidder ikke lese gjennom 26 sider, så jeg stiller noen enkle spørsmål.

1. Er det lovlig å chippe/modde X360'en?

2. Hvordan gjør man det?

3. Risikerer man noe? Stor sjangs osv?

4. Hvordan fungerer spillene til det, hvordan laster man det ned, og brenner det ut osv? (Nå fikk jeg en følelse av at dette ikke er lovlig..)

Har kjøpt X360, men har jo iiiiikke råd til nye spill, så nøyer meg med ett gammelt. Blir såå lei.

Lenke til kommentar

2. Hvordan gjør man det?

4. Hvordan fungerer spillene til det, hvordan laster man det ned, og brenner det ut osv? (Nå fikk jeg en følelse av at dette ikke er lovlig..)

Har kjøpt X360, men har jo iiiiikke råd til nye spill, så nøyer meg med ett gammelt. Blir såå lei.

9282320[/snapback]

1. Ja, det er lovlig å modde 360en såfremst du gjør det for å ta backup av egne spill

2. Siden det ser ut som at du skal laste ned spillene, og ikke ta backup så kan jeg ikke svare på dette, men se litt bak i tråden. Dette er forklart flerfoldige ganger.

3. Det er bestandig en sjangs for at du blir tatt. Har du et Toshiba-Samsung eller en Hitachi drev og bruker iXtreme er sjangsen mye mindre pr. dags dato.

4. Henviser til svar no. 2 :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

2. Hvordan gjør man det?

9282320[/snapback]

Det strider imot Microsoft in EULA å i det hele tatt åpne 360-en, og du skroter alt som heter garanti ved å gjøre dette. Piratkopiering er forøvrig ikke lov, så hva du har planer om er nok ikke lov og etter forumets regler får heller ingen da lov til å gi spesiellt mye (eller noe i det hele tatt) info om hvordan man laster ned spill.
Lenke til kommentar
Vil dere anbefale den nyeste iXtreme 1.2 rev C? Har hørt at den er veldig nøye på backupene. De må være fikset på den og den måten i forkant, for at spilleren skal godta den. Holder Xtreme Boot Maker 5.3 for meg da eller? Skal ikke bruke live.

9280512[/snapback]

Som Wimba sier: Hvis du er 100% sikker på at du aldri skal bruke konsollet live så kan xtreme 5.3 være en grei løsning (Den har tross alt en del funksjoner som er blitt fjernet i ixtreme)

Men skal du noen gang i det hele tatt benytte deg av xbox LIVE så lønner det seg å ha den versjonen av ixtreme som er nyest, og pr i dag er jo det revisjon 1.2c. (Det at den ikke booter alle stealth backups er egentlig en fordel dersom du er opptatt av å ikke bli stengt ute fra Live)

Lenke til kommentar

Har moddet min. Og skulle spille TopSpin2 fikk beskjed om å endre Hertz frekvens på xbox konfig'en.

Da jeg bruker componentkabler og digital projektor lar dette seg ikke gjøre. Xbox'en finner projektor som 720p Widescreen PAL.

Får ikke endret på dette ! noen som vet evt. hvordan dette kan gjøres.

2. Man kan fortsatt ikke spille NTSC releaser på en PAL spiller right ?

Lenke til kommentar

Noen fra Trondheim som har lyst å modifisere min Xbox 360? Drevet er av typen Samsung MS28 (har åpnet og sjekket)

Send meg en PM om du har mulighet/pris.

edit:

Jeg lurer også på hvilken DVD-brenner jeg bør kjøpe for å brenne backups som fint kan kjøres i 360'en etter flash! :)

Takker for svar.

Endret av razh0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...