Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

De ser at den har vært åpnet. Er et microsoft klistremerke du må bryte. Hvis du prøver å ta det av med varmepistol blit det rødt.

8919437[/snapback]

Jeg har flashet xbox'en min og etter en god stunds bruk har jeg nå fått 3 røde ringer... Hos meg løsnet klistremerket av seg selv, så det er ikke brutt. Men om man ser nøye bak på boksen ser man jo at noen har åpnet den (de små "greiene" du må trykke inn for å få av dekselet).

Vil MS oppdage dette? Hva skjer i såfall om de oppdager det? (står sikkert i tråden her fra før, men litt mye å lese 47 sider for det :roll: )

Er det eventuelt noen andre som kan fikse det? (xunlock??)

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De ser at den har vært åpnet. Er et microsoft klistremerke du må bryte. Hvis du prøver å ta det av med varmepistol blit det rødt.

8919437[/snapback]

Jeg har flashet xbox'en min og etter en god stunds bruk har jeg nå fått 3 røde ringer... Hos meg løsnet klistremerket av seg selv, så det er ikke brutt. Men om man ser nøye bak på boksen ser man jo at noen har åpnet den (de små "greiene" du må trykke inn for å få av dekselet).

Vil MS oppdage dette? Hva skjer i såfall om de oppdager det? (står sikkert i tråden her fra før, men litt mye å lese 47 sider for det :roll: )

Er det eventuelt noen andre som kan fikse det? (xunlock??)

Takk for hjelpen!

8930064[/snapback]

xunlock sa til meg at de kunne fikse 90% av alle røde ringer tilfeller. Så ville kontaktet dem først om maskinen er moddet. Tror de skulle ha 4-500,- for det om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Er det enkelte versjoner flashing ikke fungerer på?

8920283[/snapback]

Philips/BenQ drevet kan du ikke flashe. Det er sagt at det kommer kanskje FW til denne etterhvert, men husk at den har vært lenge på markedet og det har fortsatt ikke kommet. Det beste er at du får den en med Samsung drev dersom du skal kjøpe. :thumbup:

8920964[/snapback]

Du får ikke et Philips/BenQ hvis du kjøper en ny xbox i dag. Kun hvis du har den til reperasjon, så kan det hende Microsoft gir deg et Philips/BenQ hvis det er drevet det er noe galt med.

Så hvis du kjøper en ny i butikk kan du være sikker på at den kan flashes :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg driver og sliter med en Hitachi spiller for en kompis. Har så langt kun modda TS spillere og det har gått helt fint, men jeg får ikke Hitachi spilleren i mode B.

Det er faktisk en gammel spiller, 046 firmware så det er ikke snakk om noen av de to nyeste versjonene (078 og 079) som jeg vet det har vært litt vanskeligere å modde.

Jeg bruker Slax og har (tror jeg) forsøkt alle triksene i boka både når det gjelder bruk av tidspunkt for når jeg booter opp xboxen, og forskjellige porter på de to SATA kontrollerne mine. Har SATA både på hovedkortet (Sil 3114) og et PCI kort (VIA VT6432) og har forsøkt å kjøre slax med Hitachien koblet til alle disse portene, men no go...

Dvs: Jeg tror faktisk jeg fikk den i mode B i et av mine utallige forsøk, men innen jeg hadde fått startet opp windows var den tilsynelatende tilbake til standard modus igjen. Det som fikk den i mode B den ene gangen mener jeg å huske var å boote Xboxen et halvsekund før jeg boota PC'en, men hva det var som gjorde at det faktisk fungerte den ene gangen det aner jeg virkelig ikke :(

Noen som evt kjenner til noen triks som kanskje gjør at Slax vil funke, eller er det bare å gi opp?

Lenke til kommentar
Regner med at du har reset knapp på pcen din og ikke bruker av og på knappen?

8941252[/snapback]

Jeg gjorde en reboot i Linux/Slax.

Men sånn rent bortsett fra det det så anser jeg det som et større problem at jeg i 99% av tilfellene ikke klarer å få den inn i Mode B i det hele tatt. :(

Lenke til kommentar

Vedder på at jeg skrevet dette før angående hitachi dvd drev'ene:

Mode B: MÅ være PROBUTUS Slax linux. En "hacka" Slax som får dvd drevet til 360 i mode B. Vanlig Slax funker ikke!

Sjekk om Sata kontrolleren (din/deres) støttes. Min gamle PC fungerer fint med Hitachi 59dj, men 78fk må jeg flashe på en annen PC.

Slik gjør jeg det:

Koble sata kabel til PC og 360 DVD'en, koble strøm til og videokabel til 360'en. 360'en vil reboote seg uten videokabelen. MÅ TILKOBLES!

Start opp 360'en. Start opp PC'n med PROBUTUS Slax Linux, boot fra CD'en. Hvis den stopper opp, den prøver å finne 360DVD'en, ÅPNE DVD skuffen til 360'en. Da skal den gå videre. Når linux er ferdig å boote, du er kommet til der man skriver inn kommandoer etc. Trykk Ctrl, Alt og Del. Linux skrur seg av og maskinen booter. HUSK Å TA UT CD PLATA FRA PC'n! IKKE SLÅ AV ELLER RØR 360'en!!

Når PC booter skal du se i bios at det er kommet en ny DVD ROM. Sjekk i Windows også.

Så enkelt er det. Har aldri hatt problemer med denne måten.

Endret av dill-hole2
Lenke til kommentar

Leser på piratbay at hvertfall et spill kommer med oppdatering på ISO'en - Lurer på om dette er et nytt knep av micosoft mot modding av FW, samme spillet ble jo utsatt en uke eller no. kanskje nettop for å legge til dette. Noen som har noen synspunkter rundt det?

Til moderator: Håper ikke dette bryter med retningslinjene...

Lenke til kommentar
Regner med at du har reset knapp på pcen din og ikke bruker av og på knappen?

8941252[/snapback]

Jeg gjorde en reboot i Linux/Slax.

Men sånn rent bortsett fra det det så anser jeg det som et større problem at jeg i 99% av tilfellene ikke klarer å få den inn i Mode B i det hele tatt. :(

8946413[/snapback]

Hvis du har tilgang på en sånn connectivity kit så er det veldig lett å få den i mode B.

Kjøpte et slik selv. Var bare å koble til og trykke på en knapp så var den i mode B. :thumbup:

Lenke til kommentar
Leser på piratbay at hvertfall et spill kommer med oppdatering på ISO'en - Lurer på om dette er et nytt knep av micosoft mot modding av FW, samme spillet ble jo utsatt en uke eller no. kanskje nettop for å legge til dette. Noen som har noen synspunkter rundt det?

Til moderator: Håper ikke dette bryter med retningslinjene...

8953805[/snapback]

Hva mener du med oppdatering på ISO'en?

Lenke til kommentar

@dill-hole2: Det er P_slax2.0 jeg benytter, men om SATA kontrollerne mine støttes for en versjon 046 av Hitachi driven aner jeg ikke. Finnes det noen oversikt noe sted over hvilke som støttes og ikke?

@jij1984: Ja vi har bestilt et connectivity kit nå og håper på at det går bedre med det.

Lenke til kommentar

Hva mener du med oppdatering på ISO'en?

8953857[/snapback]

Tror det han mener er at orginalspillene inneholder en oppdatering på selve DVDen som du er nødt til å installere på maskinen din for at spillet skal fungere.

Inntil nå har det kanskje kun vært nødvendig å oppdatere konsollet hvis du skal bruke Xbox Live(?), men med en slik oppdatering ville også de som spiller offline være nødt til å kjøre en oppdatering på konsollet sitt.

Har personlig ikke mye peiling på dette da jeg ikke har hatt Xbox360 veldig lenge, men jeg tror det er det han mente å si i hvert fall.

Lenke til kommentar

Siden du sier at du skal modde med ixtreme antar jeg at du har en Samsung drive, og da er det faktisk mulig å bare flashe inn den nye firmwaren oppå den gamle.

Men hvis du brukte Xtreme bootmaker tidligere anbefaler jeg deg å gå over til å bruke iPrep nå istedenfor Xtreme bootmaker. De fungerer stort sett på samme måte. Du bruker dem til å lage en bootdisk på en USB-pinne og booter fra USB-pinnen for å ta backup av og flashe firmwaren.

Hvis du har en Hitachi drive så finnes det ikke noe ixtreme eller tilsvarende for din Xbox enda.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Xtreme bootmaker samt usb-penn.

Hvilken FW ligger på samsungen fra før?

Kan hende du må bruke 10sek trikset....

Jeg måtte det på en MS25 med 4.3 på fra før.

Regner med at du har orginal FW, så da kan du bare hente ut keyen fra den og legge inn i Xtreme1.2 med 360 Firmware Toolbox 3.1

Endret av jij1984
Lenke til kommentar
Har ikke orginal FW. Men husker ikke hva jeg har fra før, modda den vel i sånn ca. februar i år med en FW man kunne velge A, B, C eller D.

8985488[/snapback]

Da har du Xtreme versjon 5.1 eller nyere. (Ikke at det spiller så stor rolle siden fremgangsmåten for å installere ixtreme er den samme uansett hvilken firmware du har på samsungen din fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...