Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

NEC 3550 støtter DL.

Hvor gammel den er har ikke noe å si.

Da er det bare å kjøpe et par Verbatim 8 gig plater og brenne ivei.

Husk at det er ikke bare å åpne en iso fil med nero og tro alt er ok..

Først trenger du en dvd-image fil med "riktige tall" også trenger du CloneDVD til å brenne med.

Så må du ikke glemme å bytte bit-setting på dvd-brenneren!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NEC 3550 støtter DL.

Først trenger du en dvd-image fil med "riktige tall" også trenger du CloneDVD til å brenne med.

8799522[/snapback]

Jeg trodde det bare var å brenne ivei. Gidder du forklare. Gjerne på PM. Hvorfor må Clone DVD brukes og ikke Nero? Riktige tall?

Edit: Jeg har call of duty 3, Unrara filene, og sitter med en ISO fil på 7.05GB. Hva gjenstår og gjøre nå?

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar
NEC 3550 støtter DL.

8799522[/snapback]

Jeg trodde det bare var å brenne ivei. Gidder du forklare. Gjerne på PM. Hvorfor må Clone DVD brukes og ikke Nero? Riktige tall?

Edit: Jeg har call of duty 3, Unrara filene, og sitter med en ISO fil på 7.05GB. Hva gjenstår og gjøre nå?

8800341[/snapback]

Er en guide på Konsollguiden.no angående dette, men siden er nede for øyeblikket, blir litt vanskelig å forklare alt sammen her.

Kanskje noen andre har en guide?

Ihvefall, ikke brenn noe før du har lest en guide om dette, ellers blir alt feil.

Lenke til kommentar
NEC 3550 støtter DL.

8799522[/snapback]

8800341[/snapback]

Er en guide på Konsollguiden.no angående dette, men siden er nede for øyeblikket, blir litt vanskelig å forklare alt sammen her.

Kanskje noen andre har en guide?

Ihvefall, ikke brenn noe før du har lest en guide om dette, ellers blir alt feil.

8800768[/snapback]

Ok. Takk så langt. :w00t:

Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting, har moddinga kommet såpass langt som med vanlig xbox, at man kan sette inn en større HD og spille av musikk, filmer og spill fra den?

8826691[/snapback]

Jeg er ikke sikker, men jeg synes å huske at man har kommet så langt.

det er jo bare å ta av hdd-delen å skru opp de spesialskruene med et eller annet opening kit(husker ikke hvilket) for så å ta den ut og erstatte den.

SPM:

Vet noen hvilke filformater xbox foretrekker?(360)

jeg tenker på å konvertere filmene mine så jeg kan se de streamet fra computor

Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting, har moddinga kommet såpass langt som med vanlig xbox, at man kan sette inn en større HD og spille av musikk, filmer og spill fra den?

8826691[/snapback]

Nei og ja. Folk har jo laget større harddisker enn den på 20GB som følger med premium versjonen, men dette har jo egentlig ikke noe med modding å gjøre, er kun en harddisk med tilsvarende funksjonalitet som den på 20GB det er snakk om - bare med litt større disk-kapasitet. Elite versjonen av Xbox360 kommer jo også til å bli solgt med en noe større harddisk når den kommer, men det finnes altså allerede uoffisielle (altså ikke Microsoft) produkter som har tilsvarende funksjonalitet

Derimot har man ikke klart å modde xbox360en slik at man kan kjøre egne programmer (eller backup spill) fra disse større harddiskene, og det finnes heller ikke noe annet mediasenter enn det som følger med dashboardet på alle 360ene.

Så den eneste fordelen man har med en modifisert 360 pr i dag er at man kan kjøre brente backup-kopier på den.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar

Jeg har fått en xbox med defekt dvdspiller. Er det noen som vet om noen som kan sette inn ny? og eventuelt sette inn chip samtidlig? I Hamar området hadde vært supert!

EDIT: eller er det så enkelt at jeg selv kan klare det?

Endret av Gakkakk
Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalte og sende den inn til MS/butikken du kjøpte den og få en splitter ny.

Men hvis du vil ha en som kan spille "backup" spill så kan du modifisere FW'en, men husk at det kan da hende du blir utestengt fra Xbox Live hvis du ikke holder FW'en din oppdatert ofte.

Lenke til kommentar

La meg klare opp i noen ting. Brenne spill er veldig enkelt. Personlig bruker jeg imgBurn. Det er gratis og funker 100%.

1. Bruk alltid Verbatim DL DVD+R

2. Sett riktig layer break "Tools > Settings > Write" Xbox360 bruker 1913760. Eller åpne *.dvd fila med notepad og sjekk

3. Brenn ivei.

Gakkakk: Du må kjøpe en ny dvdrom fra ebay. Spoofe den også er da bare å kjøre ivei.

Lenke til kommentar
La meg klare opp i noen ting. Brenne spill er veldig enkelt. Personlig bruker jeg imgBurn. Det er gratis og funker 100%.

1. Bruk alltid Verbatim DL DVD+R

2. Sett riktig layer break "Tools > Settings > Write" Xbox360 bruker 1913760. Eller åpne *.dvd fila med notepad og sjekk

3. Brenn ivei.

Gakkakk: Du må kjøpe en ny dvdrom fra ebay. Spoofe den også er da bare å kjøre ivei.

8829732[/snapback]

Flott. Er det så enkelt med det programmet?

Hvor skal jeg kjøpe disse berømte platene fra?

Lenke til kommentar

8829732[/snapback]

Siden han uansett må åpne boksen (og boksen allerede har vært åpnet av andre) tror jeg jeg ville åpna den før jeg kjøper noen DVD spiller, for å se hvilken DVD spiller (ikludert versjon) han har. Deretter kan han gå på nett-auksjoner (eller tilsvarende) og kjøpe en DVD spiller som er identisk versjon med den han hadde. Da behøves det vel heller ikke noen spoofing?

Selvfølgelig må han uansett flashe firmwaren om han ønsker å spille fra backups.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...