Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

Ok nå har jeg åpnet xbox!! :w00t:  Va gjør jeg nå? :hmm:  Hvordan Flasher jeg? Kan jeg gjøre det i windows? Jeg har en Hitachi-LG dvd rom.

8758907[/snapback]

Les hva det står på dvd rom'en. Hva heter den?

Det du trenger er sata kort inne i pc'n som funker med dvd rom'en i 360.

Du trenger probutus 2,0a slax linux for å få 360 dvd'n i mode b.

du trenger FW C4EVA_XTRM-HITACHI_v2_4_Stealth eller 360FW-Toolbox-31B hvis du har hitachi 78fk drevet.

Du gjør alt i windows.

Endret av dill-hole2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok nå har jeg flashet dn (Brukte Maximus 360 Firmware Toolbox v3.0). Alt gikk bra under flashinga. Så kopierte jeg spillet in på pc. Så brente jeg ut et spill med CloneXB v2.3 Beta (Bare får å prøve) med ei DVD+R DL plate på 2.4x. men det funket ikke, det kom opp "unreconised disc!". på xboxn. Men orginal spillet funket :thumbup: .

Må jeg bruke Clone cd eller nero får å brenne ut?

Må jeg ha en spesiel brenner?

Har en SONY DVD RW DRU-800A.

Den som står i xbox er en Hitachi-LG 78fk.

Endret av ZERO6237
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Er en del ting som må fikses før du brenner ut spillet. Du finner fine guider på xbox-scene.org

Men har selv litt problemer med de to nyeste spillene mine. Crackdown som er et av de vil ikke starte så lett.

Originalen funker fint, men den brente får jeg som oftest "Unplayable disc" på, og må ta den ut og inn mange ganger. :/

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Jeg bruker kun IMGBURN. Har du dvd/Layerbreak fila? Du dobbelklikker på den, ikke iso fila når du skal brenne.

Nyeste toolbox heter Maximus 360 Firmware Toolbox v3.1b

Husk å sjekke iso'en med XDVDMulleter 7beta. Xtreme stealth etc må være OK!!

Endret av dill-hole2
Lenke til kommentar

Har etter mye motstand mot "backup" spill bestemt meg for å kjøpe en Xbox og modde den for å gi den i gave til lillesøster og bror som har bursdag 1 uke etter hverandre.

På den måten slipper jeg og få ødelagte spill når de skal låne spill av meg :)

Hva trenger jeg da? Gjerne linker til diverse, ettersom jeg er dårlig på slikt selv.

-Vil ikke koble maskinen dems opp mot Live vil jeg tro så da trenger jeg vel ikke og oppdatere FW annenhver uke? Da holder det og flashe en gang, og så la den stå urørt?

-Hva vil da skje den dagen noen plutselig dytter inn en nettverkskabel?

Tror forøvrig denne tråden kunne trengt en seriøs overhaling av førsteposten!

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke skal koble den på nett/live så går det bare bra.

Sørg for å få en med Samsung drev og bruk Xtreme 5.3 (det har noen flere funksjoner enn den nyeste som fungerer på live).

Dersom du skal bruke den på live må du bruke Ixtreme 1.0 samt følge med hva som skjer i den verden (plutselig kommer det en update fra M$)....

Lenke til kommentar
Så lenge du ikke skal koble den på nett/live så går det bare bra.

Greit og ha det ute av verden ^^

Dersom du skal bruke den på live må du bruke Ixtreme 1.0 samt følge med hva som skjer i den verden (plutselig kommer det en update fra M$)....

Ok, kanskje jeg oppdaterer den rett før jeg kobler den til nett en gang eller 2 i året, for å få ned noe diverse greier.

Da regner jeg med det bare vil være og oppdatere med siste "MS Proof" FW og koble til, laste ned, og koble ut, right?

Sørg for å få en med Samsung drev og bruk Xtreme 5.3 (det har noen flere funksjoner enn den nyeste som fungerer på live).

Hvordan i all verden skal jeg kunne forsikre meg om hvilket drev det er i boxen jeg kjøper?

Kunne noen vært snille med meg og laget en liten liste over det jeg vil trenge? Som hvilke typer DL DVD, hvilke DL DVD brenner som er god, hva jeg skal bruke til og åpne boksen med, og program for å kopiere spill og brenne dem ut?

Endret av Lakus
Lenke til kommentar

Les litt på xbox-scene.com

Står mye bra der om akkurat dette.

Samsung drev... Har ikke Elkjøp 30 dagers returrett? :thumbup:

Dersom det kun er xbox 360 spill du skal spille og ikke noen DVD5 kopier som f.eks. Xbox 1 spill så skal bu bare flashe med Ixtreme 1.0 FW, altså nyeste pr idag til Samsung drev.

Lenke til kommentar
Les litt på xbox-scene.com

Står mye bra der om akkurat dette.

Samsung drev... Har ikke Elkjøp 30 dagers returrett?  :thumbup:

Ja okey, skal lese på xbox-scene.com

Men å levere inn helt til jeg får en meg Samsung drev... skeptisk... er det ingen annen måte?

Lenke til kommentar
Si meg en god grunn til å ''modde'' en konsol, har aldri skjønt greia,  er dette noe tekno geeks holder på med for morro skyld ?

8752631[/snapback]

Mest for å slippe unna med 20kr for et spill...

Samt ha muligheten for å spille egne backups..

8752797[/snapback]

Det med backup er vel bare en dårlig unnskyldning(?).

Hadde jeg chippet boxen min hadde jeg ikke giddet å kjøpe spill jeg eventuelt ville tatt backup av.

Lenke til kommentar
Har etter mye motstand mot "backup" spill bestemt meg for å kjøpe en Xbox og modde den for å gi den i gave til lillesøster og bror som har bursdag 1 uke etter hverandre.

På den måten slipper jeg og få ødelagte spill når de skal låne spill av meg :)

Hva trenger jeg da? Gjerne linker til diverse, ettersom jeg er dårlig på slikt selv.

-Vil ikke koble maskinen dems opp mot Live vil jeg tro så da trenger jeg vel ikke og oppdatere FW annenhver uke? Da holder det og flashe en gang, og så la den stå urørt?

-Hva vil da skje den dagen noen plutselig dytter inn en nettverkskabel?

Tror forøvrig denne tråden kunne trengt en seriøs overhaling av førsteposten!

8779249[/snapback]

Det er samme om du kjøper 360 med samsung eller hitachi. Har flashet 3 stk hitachi og ingen samsung. Har lest hvordan man flasher samsung og for meg virker samsungen mye vanskeligere å flashe. Eneste fordelen med samsung er at ny FW kommer kjappere ut.

Du trenger ikke å oppdatere FW hele tiden. Bare tull! Planen din er jo å modde 360 slik at dine søsken kan spille dine back-ups. Når det kommer oppdatering på spill eller dash-update kan du ta hdd'en over på din 360 og oppdatere spill med originalene.

Så lenge du tar back-up på riktig måte og får back-up med xtreme stealth osv. går det bra å være tilkoblet live. Håper jeg :roll: Sjekke dette med diverse program. Forresten... hvordan har du tenkt å ta back-up?

Lenke til kommentar
Forresten... hvordan har du tenkt å ta back-up?

Vet du hva, det har jeg fatkisk ikke tenkt på ordentlig.

Tenkte det var enkelt nok "lese og brenne" DVD, men noe sier meg det ikke er "bare" det?

8784661[/snapback]

Enkleste er å kjøpe SAMSUNG SH-D162C(sjekk hva butikkene tar i porto før du bestiller) og flashe den med SH-D162C_TS04_XB360_KREON_V081 FW. Da tar du back-up med xbox back-up creator 2.5 eller Schtrom360Xtract_V3.2 Å bruke disse programmene er like lett som å brenne en CD.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den 360, modifisert. Hvordan kan jeg finne ut Hva som er modifisert?

-Shark-

8794049[/snapback]

Det er bare en ting som kan være modifisert, og det er DVD firmware.

Eneste måten å sjekke det på er vel om det aksepterer brente DVDr.

Lenke til kommentar

-Shark-

8794049[/snapback]

8794728[/snapback]

Så det kan ikke være Chip eller lignende?

Ja, får ta og kjøpe noen dual layer plater og brenne da, men hvor er disse platene billigst?

Tar min Nec dvd brenner, 1 1/2 år gammel dette?

`sjekka ordren, NEC DVD-brenner ND-3550 bulk, intern

16X Double layer sort, bulk, det vil da si at den brenner Dual layer plater? :D

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar

-Shark-

8794049[/snapback]

8794728[/snapback]

Ja, får ta og kjøpe noen dual layer plater og brenne da, men hvor er disse platene billigst?

8796055[/snapback]

Det kan være en chip som har gjort firmware oppdateringen ja, men det finnes ingen chip som erstatter noen chip i boksen, hvis det er det du mener.

Aner ikke om den brenneren brenner DL, men det klarer du vel å google deg til.

Lenke til kommentar

-Shark-

8794049[/snapback]

8794728[/snapback]

8796055[/snapback]

Det kan være en chip som har gjort firmware oppdateringen ja, men det finnes ingen chip som erstatter noen chip i boksen, hvis det er det du mener.

Aner ikke om den brenneren brenner DL, men det klarer du vel å google deg til.

8796335[/snapback]

Ok, takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...