Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke finlest hele tråden, men det jeg har skummet over omhandler flashing av selve drevet + diskusjon rundt firmware. Ingenting av dette berører piratkopiering direkte, men det khvm spør om er hva han må gjøre etter at han har flashet drevet. Og såvidt jeg kan skjønne berører dette punkt 8 direkte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må ha lov og gjøre hva man vil med sin egen 360.

Når det kommer til hva han så skal gjøre, da vil han nok ha svar på hvordan han kan lage backup av sine egne spill som han allerede har kjøpt.

Men som nevnt fra før i tråden her... på xbox-scene står det veldig mye rundt akkurat dette.

Lenke til kommentar

With the amount of posts we see on our forums ... it's clear, Microsoft decided to start banning Xbox360 with modified firmwares today (both Hitachi-LG and Toshiba-Samsung drives).

While it's the same release date as Halo3 beta, it seems that people who didn't download Halo3 also get banned. They probably detect backup discs (and not the modified firmware) when you play 'em online (not confirmed yet).

Even people using the new firmwares with disc-jitter added get banned, so it looks like Microsoft found another way to detect it. However we also see reports of people with modified firmwares that are not banned (yet). Microsoft is known to ban with delay though, so it'll probably take a while before we got a good view on who got banned for what reasons.

Just like on Xbox1 it looks like Microsoft bans the console unique ID (serial), not the LIVE user. Microsoft will not allow anyone to login on LIVE on a banned console.

Lenke til kommentar
anbefaler ikke å chippe xbox 360...du kan ikke spille live...osv..grafikken kan bli dårligere....

Og er du opptatt av grafikk og detaljer så kjøp xbox 360

Enten burde du slutte og trolle, ellers burde du lære deg fakta først...

Lenke til kommentar
anbefaler ikke å chippe xbox 360...du kan ikke spille live...osv..grafikken kan bli dårligere....

Og er du opptatt av grafikk og detaljer så kjøp xbox 360

8641348[/snapback]

Det er det værste jeg noen gang har hørt. Grafikken blir mye dårligere ja, MM!

Angående det med banning, leit å høre hvis det er sant :(

Lenke til kommentar
Enkel løsning på dette, kjøp og bruk orginale spill. Og hvis du absolutt vil bruke backups av spillene, ha en maskin for å spille backups og en for orginaler/Live.

8642396[/snapback]

Joda, er nok noe slik som er løsningen :thumbup:

De banner jo kun konsollen og ikke selve live kontoen.

Lenke til kommentar

Er vel ikke kommet ut noe 100% på hvordan de merker dette, men noen mener at det er når du spiller et brent spill over live...

Kommer sikkert mer info etterhvert...

Det er sagt at det kommer ny firmware først til Samsung, så Hitachi og at det vil komme til BenQ. Disse skal kunne brukes på Live. Så noen vet/har funnet ut hvordan MS finner ut av dette. Får bare vente og se hva som skjer...

Bruker ikke boksen på live nå :mad:

Lenke til kommentar

I dag fikk jeg PCI SATA kortet mitt i posten :)

Men jeg har støtt på et problem :hmm:

Installerte det + drivere og laget meg en bootdisk med xtreme boot maker.

Bootet opp med bootdisken og skrev inn xread +serial kommandoen. Når jeg skulle lese/ta backup av original firmwaren fikk jeg opp 2 devices:

1) IDE pri slave

2) Extreme Pri Master

Skrudde av xboxen valgte alternativ 2 og gjorde 10-sekunders trikset. Alt gikk helt på skinner, PC'en tok backup av firmwaren og jeg fikk beskjed om å reboote før selve flashingen.

Rebootet og skrev inn Xflash +serial kommandoen. Denne gangen fikk jeg kun opp:

1) IDE pri slave

Prøvde om igjen flere ganger. Fikk stadig ikke opp noen "Extreme Pri Master. "Skjønner ikke helt hvorfor den fant den første gangen men ikke andre gangen. Er det i det hele tatt noen forskjell på hvordan Xread og xflash går frem for å detektere disse? Jeg skulle ikke tro det egentlig, men dette fikk meg til å begynne å lure.

Noen som har noen ideer om hva som kan være årsaken? Sånn bortsett fra kabler som ikke sitter helt som de skal da. Skal teste litt mer når jeg kommer hjem igjen, måtte stikke før jeg var helt ferdig. Skal bl.a. teste om jeg får den eksterne SATA porten til å fungere også, da det er den jeg egentlig har mest lyst til å bruke, men foreløpig kjører jeg "safe" med den porten som er nærmest fronten på PCen.

Og for øvrig: Er klar over at man nå kan bli banna fra LIVE med modifisert konsoll og jeg er også klar over at ny litt mere online-safe firmware er like rundt hjørnet slik at jeg kanskje med fordel kunne ventet med moddingen til den var på plass. men jeg har også fått med meg at den nye firmwaren mangler noen features som de gamle hadde, bl.a. for å lage backups av originalene og DVD5 støtte. Jeg tar ikke det med evt banning fra LIVE så tungt. Que sera sera...

Edit: Har kommet litt lenger i feilsøkingen. Har fått tips om å kutte ut Xeno Top gear som jeg har. Og det planlegger jeg å gjøre for å få gjennomført første flashing, men etter det vil jeg prøve å få det til MED Xenoen montert igjen for det er tross alt lite poeng i å ha en Xeno top gear hvis man ikke får brukt den til noe, så jeg er fremdeles åpen for gode tips om hva som kan gjøre at PC'en lettere skal detektere Xboxens DVD drive. Et annet tips jeg har fått er at timing av powercyclingen har mye å si for om DVD driven detekteres eller ikke.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
Det er sagt at det kommer ny firmware først til Samsung, så Hitachi og at det vil komme til BenQ. Disse skal kunne brukes på Live. Så noen vet/har funnet ut hvordan MS finner ut av dette. Får bare vente og se hva som skjer...

Bruker ikke boksen på live nå :mad:

8705488[/snapback]

Men har du brukt modda xbox live tidligere? Da kan du allerede være registrert med modda maskin. Og da hjelper det ikke med ny FW.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Sikker på det? :hmm:

Var det ikke slik at de ikke kan se om du har endret FW på dvd-leseren men kun om platen var original eller ikke?

Lenke til kommentar
Men har du brukt modda xbox live tidligere? Da kan du allerede være registrert med modda maskin. Og da hjelper det ikke med ny FW.

Nei, men nå har man jo uansett ikke noen garanti for at ny FW hjelper heller da. Man løper alltid en risiko for at MS banner brukere etter kriterier som hackerne ikke har tenkt på enda.

Uansett hvilken FW man bruker så bør man regne med å bli utestengt fra live en eller annen gang i fremtiden. Men dersom man bruker en FW som er såkalt "trygg" så øker du kanskje dine egne sjanser til å slippe å bli bannet med det aller første.

Angående problemet jeg hadde med flashing av FW på min egen 360 så har jeg fått gjort det nå og jeg brukte Xeno Top gear til å gjøre det også (men ikke spør meg om hva det var jeg gjorde for å få PC'en min til å oppdage xbox360 DVD-spilleren, det kan virke som om det har noe med månefasene å gjøre for det er hipp som happ om PC'en min detekterer den eller ikke :roll: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...