Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360

bthoem

Anbefalte innlegg

Jeg har nå tenkt å modde/chippe xbox 360'en min slik at jeg kan spille backups.

Men har et par spørsmål.

1. Kan jeg spille live hvis jeg har lastet et spill ned ulovelig?

2. Achievements blir det samme på nedlastede spill?

3. Kan jeg bli utestengt hvis de oppdager at jeg spiller nedlastede spill på live etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå tenkt å modde/chippe xbox 360'en min slik at jeg kan spille backups.

Men har et par spørsmål.

1. Kan jeg spille live hvis jeg har lastet et spill ned ulovelig?

2. Achievements blir det samme på nedlastede spill?

3. Kan jeg bli utestengt hvis de oppdager at jeg spiller nedlastede spill på live etc?

8069970[/snapback]

Ja, ja og ja. Altho MS har enda ikke sperret noen ute fra Live så kan det godt hende at de kommer til å gjøre det en gang i fremtiden, slik de gjorde med Xbox.

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke da det er første gang jeg har prøvd dette!

Lasta ned firmware, og bootmaker, importerte firmwarene inn i bootmaker programmet, valgte spiller og la inn serial!

Måtte bruke 10sekunders trixet, men det var ikke noe stress i det hele tatt!

Lenke til kommentar

Tenker det er mange som har det samme problemet som meg, med å få tak i dvd+r dual layer plater i spindel og det var andre her som også hadde handlet av dvdink.no.

Nå har de fått inn igjen både Verbatim og ridata dual layer der, bestillte nettop noen spindler der nå. Sikkert andre her som trenger det også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har tenkt å modde firmwaren på min x360. Jeg har lest en del tutorials osv. Men mange av dem har gammel dato og en del av dem sier forskjellige ting.. Lurte derfor på om noen kunne sende meg en link med en av de nyeste guidene.

Jeg vil vite alt, om flashing av X360-Dvd rom. Og hva som må gjøres med DVD-rom i pcn min.

Jeg har Samsung DVD på X360.

Send gjerne svar på pm :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg åpnet min 360 igår og fant ut at jeg hadde MS28. Jeg hadde ingen guide foran meg så jeg tok den sammen igjen så lenge.

Nå tok jeg fram boka til mitt Asus P5B hovedkort som det da står at jeg har Intel P965 chipset på Northbride og Intel CIH8 chipset på Southbridge. Etter en liten guide jeg leste står ikke noen at de der, men noen som likner veldig og da tørr ikke jeg helt enda. Det er vel Intel CIH8 jeg må se på siden den også står under storage.

Noen som har flashet en MS28 med et Asus P5B hovedkort? Noen som kan nevne er bra guide eller kanskje oversette en til norsk?

Må jeg kjøpe meg et slikt ekstra kort?

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om du trenger et ekstra kort.

Uansett, gå på xbox-scene og søk. Er ikke en ting der jeg ikke har funnet svaret på enda. Ellers er dette en veldig bra guide : http://www.360mods.net/Downloads/details/id=61.html

8371098[/snapback]

Jeg kan vel uansett prøve å boote, mens DVDn er plugget i hovedkortet...?

Jeg la til J0lle her på forumet og snakket med han. Han hadde visst planer om å lage en norsk guide til Samsuns MS25 og MS28 :) Så håper den blir bra :)

Lenke til kommentar

Spørsmål:

1:

Er det en fordel med en Samsung dvd-spiller kontra en Hitachi dvd-spiller når man skal lage backup av spill?

2:

Når man skal brenne spill-image til dvd, må man bruke dual layer dvd'er?

Endret av Yom
Lenke til kommentar
Spørsmål:

1:

Er det en fordel med en Samsung dvd-spiller kontra en Hitachi dvd-spiller når man skal lage backup av spill?

2:

8393319[/snapback]

Etter det jeg har fått med meg så virker Samsung DVD spillere vanskeligere å flashe, men backup og brenning er vel det samme.. Selv venter jeg på en norsk guide med MS28 flashing.

Jeg så i en guide at noen brukte en DVD-R plate og brente ut et spill, men de fleste spillene er vel større enn 4.7GB så da må du bruke DVD+R DL. Jeg kjøpte meg noen selv i helga :)

Lenke til kommentar
Spørsmål:

1:

2:

8393319[/snapback]

Etter det jeg har fått med meg så virker Samsung DVD spillere vanskeligere å flashe, men backup og brenning er vel det samme.. Selv venter jeg på en norsk guide med MS28 flashing.

Jeg så i en guide at noen brukte en DVD-R plate og brente ut et spill, men de fleste spillene er vel større enn 4.7GB så da må du bruke DVD+R DL. Jeg kjøpte meg noen selv i helga :)

8393950[/snapback]

Betyr dette at man er "heldigere" dersom man får en Hitachi spiller med tanke på flashing og spilling?

Lenke til kommentar
Spørsmål:

1:

2:

8393319[/snapback]

8393950[/snapback]

Betyr dette at man er "heldigere" dersom man får en Hitachi spiller med tanke på flashing og spilling?

8396046[/snapback]

Jeg har ikke flashet min MS28 rom enda, men etter det jeg leser på guider så ser MS28 mye vanskeligere ut. Så ja, du er heldigere om du får en Hitachi spiller vil jeg si :p

Lenke til kommentar
Spørsmål:

1:

2:

8393319[/snapback]

8393950[/snapback]

8396046[/snapback]

Jeg har flashet begge, og synes de som får samsung er heldigere. Flashingen er ca. like vanskelig/lett vil jeg si, men samsung er mer utbredt, og dermed har de kommet lengre med tanke på firmware. Når man flasher samsungen, får man støtte for flere ting, enn man gjør dersom man flasher hitachien. Dessuten er det flere guider og slikt til Samsung

Lenke til kommentar
Spørsmål:

1:

2:

8393319[/snapback]

8393950[/snapback]

Jeg har ikke funnet noen særlig guide til Samsung MS28 som jeg har. Jeg venter bare på en norsk guide. Så vet jeg heller ikke om hovedkortet mitt klarer å lese av den DVDn...

8396046[/snapback]

Jeg har flashet begge, og synes de som får samsung er heldigere. Flashingen er ca. like vanskelig/lett vil jeg si, men samsung er mer utbredt, og dermed har de kommet lengre med tanke på firmware. Når man flasher samsungen, får man støtte for flere ting, enn man gjør dersom man flasher hitachien. Dessuten er det flere guider og slikt til Samsung

8398223[/snapback]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...